Dr.Jekyl si Mr. Hyde
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Romanii iubesc SUV-urile compacte. Este unul dintre cele mai disputate segmente de piata cu jucatori cu traditie. Honda este unul dintre ei. Modelul CR-V a fost lansat pentru prima data in 1996, a doua generatie fiind ulterior lansata in 2002 si face-liftata in 2005. Peste 2.5 milioane de unitati au fost vandute pe plan mondial din 1996 si pana astazi. 2007 aduce a treia generatie a modelului CR-V in Romania. Mai mare, cu forme noi, Honda CR-V se vrea un SUV dinamic pentru utilizare preponderent rutiera dar care poate negocia si un drum de macadam la nevoie. Honda ofera doua motorizari si doua nivele de finisare. Se poate opta pentru un propulsor pe benzina de 2.0 litri ce dezvolta 150 CP ce poate fi asociat cu o cutie de viteze manuala sau cu una automata. A doua optiune este motorul diesel i-CTDi 2.2 litri de 140 CP. Acest propulsor nu poate fi asociat decat cu o cutie de viteze manuala cu sase trepte. Modelul testat a fost un 2.2 i-CTDi in finisarea de top Executive.
Desi lungimea noului model nu este mai mare, CR-V-ul editie 2007 este mai impozant ca vechiul model. Roata de rezerva a fost relocata sub podeaua porbagajului si acest lucru a scurtat lungimea masinii. Accesul in portbagaj se face acum prin intermediul unui hayon cu deschidere normala, renuntandu-se la portiera cu deschidere laterala. Spatiul in portbagaj este de 556 litri, iar daca bancheta este rabatata volumul portbagajului creste la 955 litri. Interesanta este metoda de divizare a portbgajului cu un planseu, ceea ce creeaza un fel de raft pentru bagaje mai usoare in partea superioara. Inteligent si practic.
Masina este insa acum mai lata cu 35 mm, iar inaltimea a scazut cu 30 mm. Per total, impresia este de personalitate impozanta desi designul este discutabil. Honda a optat pentru linii curbe, dar imbinate oarecum ciudat.
Noul CR-V este de genul de masina care trebuie privita din toate unghiurile si tot nu te poti hotara daca place sau nu.Per total, masina nu este frumoasa, look-ul adoptat fiind discutabil. Insa la fel ca in povestea transformarii cu Dr. Jekyl si Mr. Hyde, totul se schimba odata ce ne instalam in habitaclu si pornim la drum.
Noul CR-V surpinde cu un interior extrem de ingrijit, bine finisat cu materiale de calitate. Pozitia de condus este relativ inalta, dar scaunul soferului se poate regla pe o multitudine de directie datorita comenzilor electrice, standard pe modelul de test Executive. Odata instalati la volan, feelingul este de lucru bine facut. Plansa de bord este excelent realizata, usor lizibila si placut luminata cu alb si albastru. Intre cele doua indicatoare principale se afla un display digital ce concentreaza informatile computerului de bord plus informatii despre nivelul de carburant si temperatura lichidului de racire. Foarte la indemana este levierul schimbatorului de viteze plasat pe consola centrala. Mic si precis in actionare, este o placere sa schimbi treptele de viteza. Amplasarea este inteligenta, eliberand mult spatiu util in dreptul consolei centrale. Acest lucru este dublat de forma levierului franei de parcare. De o forma inedita, compacta, acesta este plasat chiar langa scaunul soferului nefiind deloc intruziv. Spatiile de depozitare sunt suficiente si bine plasate. Torpedoul este incapator si mai exista un spatiu acoperit deasupra acestuia unde pot fi depozitate diferite obiecte.
In plus, finisarea de top ofera o lunga serie de gadgeturi si dotari dintre care enumeram: scaune incalzite, tapiterie din piele, jante de aliaj de 18 inch, senzori de parcare fata si spate, camera video pentru marsarier, sistem de navigatie. Acesta din urma vine cu un display rabatibil de 6,5 inch plasat pe consola centrala.
In plus sistemul ofera conectivitate Bluetooth, comenzi vocale, cititor de carduri SD, CompactFlash si Flash ATA. Deci, practic putem scrie oricare dintre aceste tipuri de carduri cu fisiere MP3 sau WMA si sistemul audio le va reda direct de pe card. Sa nu uitam ca putem conecta si un MP3 player auxiliar iar sistemul audio contine inclusiv un subwoofer.Habitaclul este luminat natural datorita unui plafon de sticla panoramic. Acesta nu poate fi deschis, insa poate fi obturat automat cu ajutorul a doua jaluzele electrice. Dupa ce ne-am familiarizat cu interiorul putem porni la drum. Surprinde aproape imediat silentiozitatea motorului diesel. Chiar daca ne concentram sa auzim ceva, nimic nu tradeaza faptul ca propulsorul de sub capota consuma motorina. In plus, propulsorul este elastic si se dovedeste plin de viata. Cuplul maxim de 340 Nm este disponibil la 2000 rpm. Reprizele sunt excelente mai ales in treptele 4 si 5. Consumul de carburant inregistrat in timpul testului a fost de 9,7 l/100 km in conditiile in care traseul a fost mixt. Acceleratia de la 0 la 100 km/h se face in 10,3 secunde. Honda CR-V este un SUV cu tractiune integrala permanenta. Sistemul transfera in mod automat tractiune catre roata care are nevoie. Dar cel mai surprinzator lucru la noul CR-V este tinuta de drum. Este aproape identica cu cea a unei berline normale. Este incredibil cat de multa aderenta si stabilitate ofera CR-V-ul in viraje. Caroserie nu se inclina aproape de loc, iar reactiile sunt foarte previzibile. T}inuta de drum este cea mai placuta surpriza a noului CR-V.
Honda CR-V este un SUV de sosea. Nici nu are pretentia de a fi altceva. Cel mai bun termen este cel de softroader. CR-V merge excelent pe sosea si nu se face de rusine nici pe un drum forestier.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din new_drivetest
-
Hyundai Veracruz isi propune sa se bata cu mai-marii segmentului SUV-urilor cu gabarit ridicat. Veste buna este ca modelul coreean reuseste sa intre in lupta. Ramane de vazut cate runde castiga. (04.12)
-
Islanda este o tara a contrastelor. Volkswagen Golf este un model ale carui generatii difera in extrem de putine privinte. Este si cazul celei de-a sasea generatii. (22.11)
-
Noul Renault Megane reuseste sa intre in segmentul compact cu un avantaj care pana nu demult parea imposibil pentru Renault: designul. Razboiul cu Golf si Focus se ascute. (19.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Comentarii (0)