Drive-test Logan 1.6 16v
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Stiti ce se intampla in momentul in care o duzina de exemplare Logan 1.6 16v, o versiune abia lansata, isi face aparitia pe strazile capitalei? La volanul masinii te simti ca intr-un Maserati avand in vedere faptul ca toate privirile partenerilor de trafic se indreapta spre tine. Mai bine zis, spre spoilerele vopsite in totalitate in culoarea caroseriei, spre eleronul incorporat, spre noile jante sau pur si simplu spre butonul de deschidere al portbagajului, elemente care fac toate parte din arsenalul nou aparutei versiuni Prestige.
Ultima versiune Logan pe care am condus-o pana ieri a fost cea de 1.4 litri, fiind vorba de un exemplar care facea parte din chiar primul lot scos de Dacia in toamna anului 2005. Ei bine, diferenta dintre aceasta masina si Prestige, versiunea care de acum reprezinta varful gamei Logan, este imensa.
Primul lucru cu care ai de face cand privesti Logan Prestige este look-ul nou. Ma intereseaza butonul care a facut valva: cel de deschidere a portbagajului. Ajuns in spatele masinii observ, pe langa acesta, cu ajutorul unei paralele facute cu un Logan vechi aflat in aceeasi parcare. Eleronul incorporat face ca noul “spate” sa para mult mai coborat decat in cazul versiunilor vechi.
Intru in habitaclu iar pe prag observ imediat insertiile Dacia si triunghiurile specifice siglei constructorului roman. Acelasi motiv este prezent si pe noua tapiterie. Ma asez, verific oglinzile laterale mai mari (“pentru ca asa a cerut publicul” – conform declaratiilor oficialilor Dacia), iau la cunostinta volanul imbracat acum in piele, pornesc casetofonul detasabil dotata acum cu cititor MP3 (numai muzica sa fie!) si pornesc.
Din pacate, inghesuiala orei pranzului din centrul Bucurestiului nu ajuta foarte mult in verificarea potentialului versiunii Prestige. Mi se pare ca tasneste mai bine de pe loc, fapt confirmat si de seful departamentului ethnic/motoare al Automobile Dacia: “Motorul are mai multa disponibilitate la regim jos de turatii, 90 de procente din cuplul total (148 Nm) fiind atins la 2000 de rotatii pe minut. Iar clientii apreciaza acest lucru”. Fiecare parte pozitiva are insa si reversul ei: Consumul urca in traficul capitalei pana la valori ridicate: 11-12 litri/100 km, in conditiile in care sistemul de aer conditionat este pornit.Scapat din nebunia Bucurestiului si ajuns pe Autostrada Soarelui, observ faptul ca treptele de viteza sunt mai bine delimitate iar la acest lucru contribuie si levierul, imprumutat de la Clio, care pe langa plusul estetic aduce astfel si un avantaj practic. Il asez in treapta a cincea si ma intind linistit in scaun. De aici, singurul lucru verificabil este viteza la care ajunge Prestige. Daca in cartea tehnica este avansata valoarea de 183 km/h, am reusit sa ating 180, desi de la 160 de kilometri pe ora volanul incepe sa vibreze. Scot piciorul din acceleratie si merg constant, la 150. Consumul ramane si el constant, undeva la 9 litri/100 km.
Imediat ce autostrada se termina (prea repede, motivul fiind acelasi: eternele reparatii), consumul coboara, media finala situandu-se undeva la 9.5 litri/100 km, In conditiile in care nici nu am fortat nota, nici nu am lasat de la mine. Motorul produs la uzina Renault din Valladolid reprezinta insa o evidenta evolutie, cei 105 cai putere facandu-si datoria cu brio la nevoie.
Excursia organizata de Dacia a avut ca punct terminus statiunea Mamaia, o localitate pustie in aceste zile, apele marii fiind insa perfecte pentru cateva raiduri cu Skijet-ul. Trecem insa peste aceste detalii si ajungem la declaratiile oficiallilor Dacia referitoare la noile elemente de pe Prestige, care nu vor face parte, cel putin deocamdata, din dotarile vechilor versiuni Logan. “Prestige trebuie sa dispuna de elemente care sa il individualizeze de celelalte”, este explicatia oficiala. De altfel, aceasta individualizare nu se face si prin pret. Desi pare ciudat, cel mai ridicat pret nu il va avea Prestige, care costa 9900 de euro, ci nivelul de top al versiunii diesel: 10.000 de euro. Noua Colectie Logan, asa cum a fost numita noua serie a modelului, se rezuma astfel, pe langa evolutia clara denumita Prestige, la putine schimbari pentru celelalte versiuni.
In rest, despre Logan numai de bine. Oficialii constructorului roman nu se tem nici de o eventuala amenintare din partea celor de la Fiat, care au planuri avansate in privinta unui viitor model de 5000 de euro. De fapt, filosofia acestora este foarte simpla: “Trebuie sa vindem multe masini pentru a castiga multi bani”. Perfect adevarat si complet real pana acum, in conditiile in care Logan este una dintre suprizele pietelor europene si mai ales est-europene. Sa continue saga Logan si dupa lansarea atat de asteptatului Logan Break?
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Primăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. (20.11)
-
Renault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. (19.11)
-
Noua Skoda Elroq este acum disponibilă în România. Pe piața noastră, noul crossover electric de dimensiuni compacte propune un preț de pornire de 35.000 euro. (19.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
- aer conditionat, ABS +EBD, airbaguri frontale si laterale , inchidere centralizata, geamuri electrice fata spate , deschidere portbagaj interior , CD MP3. Sa nu mai fim asa rai . La dotarile astea alta masina costa 12 13000 euro, stiu ca m-am interesat si sincer mie unu imi place PRESTIGE. Sa auzim numai de bine si orice masina am avea FARA INCIDENTE !!! Nu-mi sariti in cap mi-am spus doar parerea :)
Dar in schimb ai de tras cu dealerul. Au cea mai proasta organizare ( cobalcescu cazul meu)
ps:krativa voi cu masini de dincolo cu nr de italia cu "acte foarte in regula".sa sp am bmw,dar nu sp k are 20-30 de ani si acus il arunc k e gata
Mic in comparatie cu ce? vw g5 1.6 102 cp cuplu 148......si am studiat un pic dupa ce ai scris...hmmm cuplul se cam invarte in jurul valorii asteia 145-160....
Mentionez ca pana acum nu am avut niciun autoturism proprietate personala, DAR lucrez ca sofer la o institutie, unde am avut posibilitatea sa compar cu mai multe modele auto.
CONCLUZIA:
Sunt foarte multumit de el, nu mai spun in privinta pret/calitate/intretinere.
P.S. - Poate singura problema la voi(cei catcotasi) este problema psihologica. Daca era fabricat in CONGO sau CUBA etc ... atunci o laudati, de ... era fabricat in "strainatate" ...
ps.drive safe
nu-mi arde prea mult de comentat...tatal meu a avut un logan..la care tinea enorm...acum i-a devenit un cosmar....a incercat sa evite un biciclist..din contasens ii venea o masina ..asa ca a pus frina si a girat dreapta..si s-a trezit cu rotile in sus..!!!si retineti nu avea nici 60 la ora..cum va explicati asta...nu au dreptate nemtii???
caroteria...geamurile si farurile..ZOB.....!!!!DE REPARAT???2200EUROOOOOOO!!!CACI CASCO CINE ARE???CINE DISPUNE DE BANI...NU UN BIET PENSIONAR CARE A FOST SOFER 40 DE ANI!!!.........era un incepator...mai zic si eu!!!........DUMNEZEU SA NE PAZEASCA PE TOTI!!!
De ce simtiti mereu nevoia sa va comparati cu alte marci?
V-ati intrebat de ce ceilalti nu isi pun mintea cu voi, atunci cand credeti ca i-ati depasit datorita performantelor extraordinare ale masinii dumneavoastra???
Poate ca e nevoie sa va ganditi ca atunci cand depasiti pe cineva cu vitezele fanteziste pe care le enumerati, poate mai luati si pe cineva cu voi....si poate masina nu raspunde la comenzile voastre...asa cum ar trebui, mai ales daca aveti de evitat ceva.
Loganul este o masina OK, dar nu se poate compara la altceva decat la motor cu celelalte firme.
Conduceti si alte masini mai mult timp si o sa ramaneti surprinsi....si veti realiza ignoranta dumneavoasta.
Daca nu va permiteti alte masini...nu incercati sa va convingeti ca ati facut afacerea vietii.
Va doresc sa fiti mai intelepti!
P.S. Tatal meu are un logan 1.6 90 c.p de 2 ani - e ca noua... nu a avut nici o problema, e foarte multumit de ea.
In rest, eu cred ca pentru oamenii cu un salariu normal, loganul este o masina perfecta. Cei care aveti bani, probabil ca de aia spuneti ca loganul este praf, pentru ca va permiteti alta... Normal, exista o gramada de masini mai bune, dar nu la 9000 de euro.
Posed f2 (facelift) 1,6 16 V, are 11 luni. Probleme - zero (am ridicat capota doar ca sa vad cum arata motorul :d), impresii - motorul excelent, putin cam galagios pentru gusturile mele peste 3000 de rotatii (daca fac comparatia cu altele e chiar multumitoare antifonarea compartimentului motor), in rest nimic de reprosat - la banii astia no comment.
Bafta!
P.S: daca vrei sa-ti cumperi o masina, si n-ai destuli bani sa-ti iei cel putzin un bmw, ia-ti frate logan nu prostiile alea de hyundai, chevrolet sau cine stie ce ragalie.
Este o masina de fuga, puternica, plecarea de pe loc te unge la suflet.
La 197 Km/h se asaza bine pe asfalt. Pe serpentine, la urcare este dementiala. In viteza a 2-A ajung cu ea la 90 Km/h iar in a 3-A 130 Km/h.
Important este ca masina sa fie mereu verificata in service-ul autorizat de producator.
Pacat ca acest model nu se mai fabrica.
Este o masina accesibila, sportiva si de familie cu un portbagaj de 510 L.
Ce vrei mai mult?