F-Pace este primul SUV Jaguar și a debutat în 2015. De atunci, peste 328.000 de exemplare au părăsit linia de asamblare.
Numai că, la fel ca alți producători din industrie, Jaguar se pregătește de un viitor pur electric, astfel că toate modelele termice vor fi "pensionate" forțat în vara acestui an. Inclusiv modelul F-Pace.
Jaguar nu se desparte, însă, de F-Pace fără două ediții speciale, pentru a-l omagia așa cum se cuvine. Acestea sunt denumite 90th Anniversary Edition și F-Type SVR 575 Edition.
Potrivit reprezentanților companiei, prima marchează 90 de ani de inovații și producție de motoare termice. Vine cu o serie de dotări specifice versiunii R-Dynamic, jante speciale, plafon panoramic, scaune sport și cusături contrastante.
Noua ediție specială F-Pace 90th Anniversary poate fi comandată inclusiv cu motorizări diesel, dar și alături de sistemul de propulsie plug-in hybrid, care oferă până la 64 de kilometri autonomie pur electrică.
Cea de-a doua nu cred că mai are nevoie de vreo prezentare. CP și 700 Nm cuplu. Cu 25 de cai putere mai mult decât un SVR obișnuit, ceea ce îi permite să ajungă la 100 de km/h în 3.9 secunde.
Fiind vorba despre o versiune SVR, sub capota noii ediții F-Pace SVR 575 regăsim un motor V8 de 5.0 litri, supraalimentat, care dezvoltă 575Pe lista de dotări regăsim o serie de accente negre, jante forjate de 22 de inch, ornamente interioare din aluminiu și scaune sport îmbrăcate într-o combinație de piele Windsor și microfibră. Scaunele față au funcție de încălzire și ventilație.
via Carscoops
De atunci se pare că lucrurile merg din rău în mai rău pentru ei.
Ca și idee actualul C class era planificat să ajungă la 4.000/zi, dar nu a ajuns nici la 2.500, acum chiar sub 2.000. Când se întâmpla așa ceva factura este imensă. Toți furnizorii care au achiziționat echipamente, angajat oameni etc. trebuie compensați. La Mercedes buzunarul este mai mare și-și permit ceva mai mult, dar nu infinit… posibil sa fie o legatură cu punerea pe pauză a dezvoltării platformei BEV.
Acelasi lucru se intampla si cu Mercedes de vreo 10 ani. Clientul face comparatia cu ce a avut iar cand aude scartiaturi si da de plastic ieftin unde n-ar trebui, schimba macazul. Cam 75% din Mercedesuri sunt in lease. In 2-4 ani cand i se termina, omul trece concurenta si asteapta urmatorul termen sa vada cum stau lucrurile.
Jaguar merita mai mult, dar ceva n-a mai mers la ei de ani de zile. I Pace-ul electric a fost o masina superba, dar prea scumpa si mereu un pas in urma celor de la Tesla.