Doliu în lumea auto: a murit Ferdinand Alexander Porsche, creatorul lui Porsche 911
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Ferdinand Alexander Porsche, designerul versiunii originale a modelului Porsche 911, s-a stins din viaţă ieri, la Salzburg. "Butzi" Porsche avea 76 de ani.
Designerul german a fost nepotul lui Ferdinand Porsche, creator al mărcii din Stuttgart şi cel care a desenat primul Volkswagen Beetle. Ferdinand Alexander a imaginat primul 911 în 1962, modelul fiind prezentat oficial un an mai târziu. Respectat de întreaga industrie auto pentru aportul adus designului printr-o formă care continuă să atragă priviri şi fani chiar şi după aproape 50 de ani, Ferdinand Alexander Porsche s-a retras din companie în 1972, odată cu ceilalţi membri ai familiei, în momentul în care Porsche s-a transformat în societate pe acţiuni.
După ieşirea din structurile Porsche, Ferdinand Alexander a fondat Porsche Design Studio, o companie care continuă şi astăzi să ofere alternative simple şi eficiente la nivel estetic ale unor obiecte uzuale.
"Din poziţia sa de creator al lui Porsche 911, a stabilit o cultură a designului care modelează modelele noastre sport chiar şi astăzi. Filosofia sa a designului bun este, pentru noi, o moştenire pe care o vom onora cu respect în viitor", spune Matthias Muller, CEO Porsche, într-un comunicat de presă publicat aseară.
"Designul trebuie să fie funcţional şi funcţionalitatea trebuie să fie implementată vizual fără elemente complicate care trebuie explicate" - Ferdinand Alexander Porsche. |
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Porsche in Romania
-
Porsche 718 Boxster Preţ: 59.498 - 86.454 €
-
Porsche 718 Cayman Preţ: 57.467 - 84.423 €
-
Porsche 911 Cabrio Preţ: 140.115 €
-
Porsche 911 Cabrio facelift Preţ: 127.977 €
-
Porsche 911 facelift Preţ: 103.849 - 291.946 €
-
Porsche 911 Speedster Preţ: 276.000 €
-
Porsche 911 Targa 4 facelift Preţ: 124.325 - 156.584 €
-
Porsche Cayenne Preţ: 77.767 - 141.965 €
-
Porsche Macan facelift Preţ: 61.673 - 67.292 €
-
Porsche Panamera Preţ: 96.629 - 205.730 €
-
Porsche Panamera Sport Turismo Preţ: n/a - 195.109 €
Ultimele stiri din General
-
Aston Martin Valkyrie a stabilit un nou record pe circuitul de la Silverstone. Hypercar-ul britanic este oficial cel mai rapid model de serie pe acest circuit. (20.11)
-
Hyundai a anunțat oficial că va avea un nou CEO începând din 2025. Noul CEO al constructorului sud-coreean va fi Jose Munoz, actualul șef al filialelor nord-americane ale mărcilor Hyundai și Genesis. (19.11)
-
Uniunea Europeană și China ar fi ajuns mai aproape de finalizarea unui acord cu privire la situația taxelor vamale pentru mașinile electrice chineze, potrivit unei surse chineze. Negocierile între cele două părți vor fi reluate în această săptămână. (18.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Interviu cu Sebastien Loeb, legenda vie din WRC: "Dacia mi-a dat șansa să îmi trăiesc, în continuare, pasiunea"
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
Ramas bun, draga deschizatorule de drumuri batatorite in autenticitate si elocinta. Daca voi apuca vreodata sa realizez un drive-test cu aceasta jucarie epopeica - 911 turbo - indiferent din ce generatie ar proveni, cu siguranta il voi sustine in amintirea si spre onoarea dumitale! Nu te vom uita niciodata, draga "Butzi", si, pe cat posibil, daca vom sti cum si mai ales daca vom vrea acest lucru: Save Porsche!...
PS: Evident, declaratia de omagiere postum avansata de CEO Muller pare a fi doar una de complezenta; de fapt, firma isi va pierde gradat caracterul exclusivist, actuala platforma a lui 911 fiind complet noua, adoptand unele elemente specifice de la alte modele loco, inclusiv de la "sedanizatul" Panamera, astfel ca, daca ai compara, una langa alta, silueta "pura" a primei generatii de 911 cu silueta usor "volkswagenizata" a celei actuale, diferentele, atat de ansamblu, cat si de detalii, ar fi destul de izbitoare, chiar si pentru un ochi mai neavizat...De pilda, incet-incet, canalele "carnoase" al "globilor oculari" (nici acestia nu mai sunt rotunzi ca altadata), care constituie farmecul inconfundabil in special al istoriei lui 911, tind sa se "absoarba" in corpul masinii, iar "botul", prin proeminenta lui atipica, incepe sa semene tot mai pronuntat a Audi...Miscari de relief pe care "Butzi" sigur le-a observat, dar nu cred ca, admitand necesitatea fireasca a evolutiei design-ului, a considerat ca trebuie corcita alura emblematica...Cert este ca adevaratele sale ganduri de viitor le-a luat cu dumnealui...