Esential
30% | este diferenta de pret intre modelele auto din SUA si Europa. |
Valoarea scazuta a dolarului american in comparatie cu puternica moneda europeana creaza un fapt fara precedent pe piata auto.
Pretul de vanzare al modelelor comercializate pe piata Americana, calculat in dolari, ajunge sa fie cu 30% mai mic decat pretul de vanzare al modelelor auto din Europa, prin incidenta ratei de schimb euro-dolar. In aceste conditii, tot mai multi clienti de pe piata europeana cauta sa-si procure un autoturism de pe piata nord-americana, inginerie prin care economisesc 30% din valoare minus taxele de transport.
Situatia a creat un conflict de interese intre dealerii din SUA si producatorii de masini din Europa. Pe de o parte dealerii din SUA sunt incantati sa vanda mai multe masini, mai ales in contextul in care vanzarile de pe piata americana au scazut semnificativ, in timp ce producatorii auto de pe Batranul Continent fac lobby pentru a interzice procedura.
Importatorii independenti cauta sa simplifice procedurile prin care pot sa-si aduca si sa foloseasca vehicule cumparate din SUA.
Mai mult, vehiculele aduse din SUA trebuie modificate pentru a respecta normele de siguranta si de poluare din Europa. Cu toate acestea, diferenta mare de pret de la un continent la altul aduce economii semnificate in buzunarul clientului.Via | Wall Street Journal
-Comanda aici - 127000 + TVA - Euro
-Comanda USA - 86000 USD = 60000 Euro
Care este valoarea reala? Dealer-ul nostru spune ca in USA masina se vinde sub valoare( fiindca acolo FUNCTIONEAZA ECONOMIA DE PIATA)urmand ca sa se scoata parleala prin piese si manopera.
Stiu nemti care-si aduc masina din state si cu taxe cu tot ies mai bine cu aprox. 20-25%. In Europa muncim ca boii si platim totul cat nu face.
Insa mai e si cealalta parte a medaliei, masinile lor, brand-urile lor - inclusiv cele premium - sunt cu mult sub brand-urile europene, iar cu asta si calitatea, fiabilitatea, etc. Ca sa nu mai vorbim de motoare. E o parere personala, nu vreau sa fiu blamat, dar prefer sa dau banii in Europa pe un Volvo sau Audi decat pe un Cadillac sau Lincoln american. Cum spunea si Clarckson, cultura auto americana are valori diferite fata de cea europeana, sunt mult mai superficiali si total grandomani cu masinile lor care nu incap pe cate o banda. Pe batranul continent lucrurile difera si asta se resimte si in preturi. Nici nu vreau sa ma gandesc la ce mi-ar fi de folos un automobil american imens tocmai acum cand abia gasesti daca gasesti loc de parcare pentru un Smart iar cu un motor de 4L si 200 de CP sigur nu esti eficient. Sunt totusi de acord ca au mai progresat la capitolul asta, insa mai e mult pana la europeni sau niponi.
Ce sunt curios e daca brand-urile premium nipone de pe piata americana au preturi la fel de reduse. Asta m-ar incanta - Acura, Infinity sau Lexus .
Stima!
aici e loc de smecherii, un off-shore, un leasing ceva...
in ccp masinile americane, nici eu nu mi-as lua "capodoperele" lor, ce stiu ele?! sasiu slab, motor mare, turatie mica, putere medie, consum urias - masina americanului e facuta pentru americani - persoane comode, ce au invatat sa se multumeasca cu ce li se da si sa faca refinantari la credite :PPP
Daca vorbim de omoloagele europene, se schimba datele problemei si aici cred ca e chiar un chilipir!
Care este explicatia?
Taxele guvernamentale menite sa tine pe pozitie grasi de la guvern.
La fel si la combustibil. In US motorina este $4.80 gallonul facand profit si in Mexic $2.20 gallonul fara profit.
Uni se lasa pacaliti mai mult decat alti.