Dolarul slab atrage clientii europeni in SUA

De Robert Gherghe
Publicat Vineri, 13.06.2008
Pretul modelelor auto in SUA este in medie cu 30% mai mic decat in Europa, lucru care atrage clientii europeni.

Esential

30% este diferenta de pret intre modelele auto din SUA si Europa.

Valoarea scazuta a dolarului american in comparatie cu puternica moneda europeana creaza un fapt fara precedent pe piata auto.

Pretul de vanzare al modelelor comercializate pe piata Americana, calculat in dolari, ajunge sa fie cu 30% mai mic decat pretul de vanzare al modelelor auto din Europa, prin incidenta ratei de schimb euro-dolar. In aceste conditii, tot mai multi clienti de pe piata europeana cauta sa-si procure un autoturism de pe piata nord-americana, inginerie prin care economisesc 30% din valoare minus taxele de transport.

Situatia a creat un conflict de interese intre dealerii din SUA si producatorii de masini din Europa. Pe de o parte dealerii din SUA sunt incantati sa vanda mai multe masini, mai ales in contextul in care vanzarile de pe piata americana au scazut semnificativ, in timp ce producatorii auto de pe Batranul Continent fac lobby pentru a interzice procedura.

Importatorii independenti cauta sa simplifice procedurile prin care pot sa-si aduca si sa foloseasca vehicule cumparate din SUA.

Mai mult, vehiculele aduse din SUA trebuie modificate pentru a respecta normele de siguranta si de poluare din Europa. Cu toate acestea, diferenta mare de pret de la un continent la altul aduce economii semnificate in buzunarul clientului.

Via | Wall Street Journal 

Comentarii (15)

  • Cristian
    Pe langa dolarul ieftin si nivelul scazut al taxelor comparativ cu cel din UE fac ca masinile din SUA sa fie foarte atractive.De exemplu un BMW M3 costa in America 45000$(30000 euro) iar in Europa cu acesti bani iti cumperi un BMW 318i si exemplele pot continua.Concluzia? Noi europenii platim enorm pentru masinile pe care le conducem! Cineva ne ia de fraieri si noi tacem din gura.
    0 0
  • No comment !
    Un Dodge Challenger de 420CP costa in America 25000$(17000 euro).In Europa iti iei o compacta cu 100 CP.No comment!
    0 0
  • @ Vlad
    No Comment
    Si umbli cu Peco dupa tine nu,ca Challengeru ala are sigur peste 4 L motoru,BENZINA
    0 0
  • No Comment
    MERCEDES S500 Full option
    -Comanda aici - 127000 + TVA - Euro
    -Comanda USA - 86000 USD = 60000 Euro
    Care este valoarea reala? Dealer-ul nostru spune ca in USA masina se vinde sub valoare( fiindca acolo FUNCTIONEAZA ECONOMIA DE PIATA)urmand ca sa se scoata parleala prin piese si manopera.
    Stiu nemti care-si aduc masina din state si cu taxe cu tot ies mai bine cu aprox. 20-25%. In Europa muncim ca boii si platim totul cat nu face.
    0 0
  • E bine ca in EUROPA sa ramana preturile crescute la masini, cel putin asa nu-si cumpara TOTI SARACII o masina si asa sunt prea multe....
    0 0
  • George
    USA vs UE
    In SUA un Ford Mustang costa 25000$(aprox 17000 euro).In Europa se vinde cu 40000 euro(60000$)!Chiar ca suntem luati de fraieri!
    0 0
  • pt john
    e bine ca mai exista ca tine si uite asa noi saracii ne permitem masina
    0 0
  • O mica mare diferenta...
    Personal, sunt de acord cu marcile premium si pseudo-premium care sunt fabricate si vandute pe piata din SUA sa fie vandute la preturi mai mici decat in Europa. Si cum a zis Radu, functioneaza economia de piata, il aprob. Si cred ca mai sunt si alti factori inafara de acesta.

    Insa mai e si cealalta parte a medaliei, masinile lor, brand-urile lor - inclusiv cele premium - sunt cu mult sub brand-urile europene, iar cu asta si calitatea, fiabilitatea, etc. Ca sa nu mai vorbim de motoare. E o parere personala, nu vreau sa fiu blamat, dar prefer sa dau banii in Europa pe un Volvo sau Audi decat pe un Cadillac sau Lincoln american. Cum spunea si Clarckson, cultura auto americana are valori diferite fata de cea europeana, sunt mult mai superficiali si total grandomani cu masinile lor care nu incap pe cate o banda. Pe batranul continent lucrurile difera si asta se resimte si in preturi. Nici nu vreau sa ma gandesc la ce mi-ar fi de folos un automobil american imens tocmai acum cand abia gasesti daca gasesti loc de parcare pentru un Smart iar cu un motor de 4L si 200 de CP sigur nu esti eficient. Sunt totusi de acord ca au mai progresat la capitolul asta, insa mai e mult pana la europeni sau niponi.

    Ce sunt curios e daca brand-urile premium nipone de pe piata americana au preturi la fel de reduse. Asta m-ar incanta - Acura, Infinity sau Lexus .

    Stima!
    0 0
  • Valoarea reala
    Problema cea mai mare este ca o masina produsa in Europa(ex Mercedes S-Klasse,BMW M3) se vinde mult mai ieftin in America decat in Europa.Care este valoarea reala a masinii? Daca observati majoritatea Mercedesurilor S pe benzina din Romania sunt aduse din America(le recunosti dupa semnalizatoarele portocalii).Inca odata Mercedes S se produce doar in Germania.Deci care este valoarea reala a masinii?
    0 0
  • Robert
    Cred ca producatorii europeni de masini premium, deliberat taxeaza in plus clientii europeni profitand de apetitul acestora pentru produse de "firma".Aceiasi situatie exista si in Japonia unde vanzarile sunt dominate de producatorii germani,Lexus care vinde in Japonia din 2006 avand vanzari infime.In schimb cumparatorul american nu este dispus sa dea mai mult decat face pe o masina,americanii nepunand mare pret pe traditie ci pe raportul calitate-pret.Lexus,Infiniti si Acura,foarte populare in SUA s-au infiintat dupa 1988.
    0 0
  • Victor
    Am intrat pe omologul american al lui mobile.de,www.exporttrader.com si am ramas masca cand am vazut diferenta de pret dintre masinile vandute in America si cele din Europa.Am ales 2 ex:Mercedes ML 350 din 2006 cu 40000 mile(64000 km),28000$(19000 euro);Mercedes S 550 4 Matic din 2007 cu 25000 mile(40000 km),pret 60000$(40000 euro).Ambele masini erau full-options.Cred ca foarte multi romani vor incepe sa-si aduca masini din America,mai ales ca au inceput sa se vanda la ei si motorizari diesel.Transportul pe mare de la New York la Hamburg costa 1000 euro iar de la Hamburg in Romania max 1000.
    0 0
  • americanii au interdictie la masinile noi ca minim un an de la vanzare sa nu iasa in afara granitelor...
    aici e loc de smecherii, un off-shore, un leasing ceva...
    in ccp masinile americane, nici eu nu mi-as lua "capodoperele" lor, ce stiu ele?! sasiu slab, motor mare, turatie mica, putere medie, consum urias - masina americanului e facuta pentru americani - persoane comode, ce au invatat sa se multumeasca cu ce li se da si sa faca refinantari la credite :PPP
    Daca vorbim de omoloagele europene, se schimba datele problemei si aici cred ca e chiar un chilipir!
    0 0
  • cozappz
    VW
    Hai sa vorbim de Jetta: MSRP $ 16.990 in Dallas model 2008 nouă )motor de 2,5L benzină. La noi EUR 19.368 (fără TVA), mai era una cu EUR 20.778 motor de 2,0L benzină. Cam care ar fi costurile de transport si import?
    0 0
  • AndreiRN
    Adevarat
    Europa a ajuns sa-si fure legal populatia. Un produs european exportat si reimportat este mai ieftin decat la locul de fabricatie.
    Care este explicatia?
    Taxele guvernamentale menite sa tine pe pozitie grasi de la guvern.
    La fel si la combustibil. In US motorina este $4.80 gallonul facand profit si in Mexic $2.20 gallonul fara profit.
    Uni se lasa pacaliti mai mult decat alti.
    0 0
  • tudor , chicago
    pt andreirn
    andreirn .., explicatia esta ca dealerii din america au contracte pe cite 15/20 de ani cu fabricile de masini din europa si din alte tari . de aceea sunt mai ieftine fata de europa.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru