Doi englezi au parcurs 1.367 kilometri cu Tesla Roadster cu doar 10 ore de încărcare

De Sebastian Toma
Publicat Vineri, 27.05.2011
Un Tesla Roadster a parcurs 1.367 de kilometri în 24 de ore, cu tot cu pauze pentru încărcarea acumulatorilor. Călătoria a costat doar 30 de dolari, de zece ori mai puţin decât cu un Porsche 911.

Esential

10 ore de încărcare au fost necesare pentru parcugerea acestei călătorii la bordul lui Tesla Roadster.
2 ore în plus le-a luat celor doi englezi să parcurgă traseul respectiv în comparaţie cu un vehicul echipat cu un motor cu ardere internă.

Doi englezi au testat modelul Tesla Roadster într-un mod inedit – o călătorie din nordul până în sudul Regatului Unit. Scopul lor a fost de a verifica reţeaua de puncte de încărcare pe care au realizat-o împreună cu Tesla Motors. Călătoria de 1.367 kilometri a durat 24 de ore, incluzând şase opriri pentru încărcarea bateriilor. Cele şase opriri au totalizat doar 10 ore de încărcare, ceea ce înseamnă că modelul electric a avut nevoie de o oră de încărcare pentru 130 de kilometri, pe lângă încărcarea iniţială cu care au pornit la drum.

Echipa a considerat că pauzele pe care le-au făcut pentru a încărca vehiculul electric ar fi avut loc oricum, deoarece aveau nevoie să mănânce şi să se odihnească. Cei doi au condus în condiţii meteo neprietenoase, care au inclus ploaie puternică şi vânt lateral la viteze mari, iar portbagajul a fost încărcat la maximum. Cu toate acestea, echipa nu s-a plâns de probleme de autonomie. În ceea ce priveşte diferenţa de timp dintre un vehicul electric şi un automobil cu motor cu ardere internă de specificaţii similare, David Peilow şi Kevin Sharpe au declarat că le-a luat cu doar două ore în plus faţă de un automobil convenţional, totul fără să consume un strop de benzină.

Aceeaşi excursie i-ar fi costat pe cei doi aproximativ 300 de dolari dacă ar fi fost parcursă la bordul unui Porsche 911 Turbo. În schimb, la bordul lui Tesla Roadster, energia electrică utilizată a costat doar 30 de dolari.

În plus, electricitatea respectivă a fost oferită gratis, deoarece multe puncte de încărcare sunt gratuite pentru clienţii unor stabilimente – cum ar fi pub-uri, restaurante şi hoteluri. Călătoria celor doi a dovedit faptul că vehiculele electrice cu autonomie ridicată pot fi utilizate fără mari probleme în Marea Britanie, iar dealerii Nissan pregătesc deja propria lor reţea de puncte de încărcare gratuite, în vederea facilitării unei asemenea călătorii la bordul unui Leaf, pentru orice client din Regatul Unit.

Via | Allcarselectric

Comentarii (10)

  • Autonomie
    Foarte interesant TIMPUL asta, pe unii nu-i deranjeaza deloc!
    Cu masina mea OSkoda Octavia 1.6 TDI CR am parcurs de mai multe ori in jur de 1400 Km Tg-Mures - Germania in aproximativ 13 si jumatate, si m-a costat in jur de 150 EU cu tot cu vignete!
    Deci daca ai timp de pierdut prin Marea Britanie sau nu stiu pe unde poti merge cu o masina electrica, si daca tot va opriti sa reincarcati mai dati si bani pe mancare si bautura.
    Drum bun si fara evenimente neplacute!
    10 5
  • Si mai zicea dobitocul ala de Clarkson ca Tesla are autonomia prea mica(88 km). L-a deranjat ca e americana,normal.... Ce maimutoi...
    9 12
  • :)
    Masini electrice ... ok .... sunt pro chestia asta dar eu imi pun o intrebare: Deci autonomia este undeva la 150 - 160km corect ? Pentru autonomia asta ai nevoie de curent (fie de la priza fie de la franare) dar de ce mama masii nu pun astia un panou solar pe masina ? De asemenea de ce nu se poate implementa in fiecare roata (in janta mai exact) un sistem piezoelectric http://en.wikipedia.org/wiki/Piezoelectricity ? ma gandesc ca ar fi simplu si energie s-ar genera in prostie pentru autoturismul oricum este greu, lucru care face cauciucurile sa preseze solul iar aerul din cauciuc ar presa asupra acestui sistem aflat in janta. Prin presiune ai energie -> autonomie mai mare. De asemenea tot la roti se pot pune 2 magneti - unul pe roata si unul pe sasiu. curentii generati de acesti magneti in timpul rularii autovehiculului pot genera electricitate -> autonomie mai mare. In concluzie intrebarea mea este: de ce nu se aplica chestiile astea la autovehiculele electrice ? Mi-ar comveni sa dau 50 - 100 de mii pe un "jeepan" electric si sa merc cu el cat vrea muschiul meu si acel autovehicul sa genereze atata electricitate incat sa o dau inapoi in retea si sa fiu platit pentru ea ! :)
    8 10
  • ... justin intereseaza-te intai cat consuma o masina si apoi cat poti produce dintr-un panou solar .. pentru ca este posibil ca lumea sa te ia de ... neinformat ;)

    http://www.autonopedia.org/ :)
    8 2
  • sa cumparam si noi Tesla
    Io propun dl. Tiriac sa devina dealer auto Tesla in Romanica, pentru ca baietii de dorobanti sa se poate ,,afisa'' cu astfel de masini si pe la noi.
    1 5
  • Cristi
    @JustinV La partea cu celula fotosensibila...ce a zis unckle.
    Referitor la piezoelectricitate, e complicat de implementat. Motoarele piezolectrice genereaza vibratii cu ultrasunete; sursele piezoeletrice produc tensiuni de cativa volti zeci sau sute in momentul deformarii si nu constant (sa nu vbim aici de frecventa) iar puterea generata e mica(mW) http://koala.ece.stevens-tech.edu/sd/archive/07F-08S/websites/grp3/Design_Documentation/Final_Report.pdf sau mai simplu http://www.youtube.com/watch?v=0I8461W595Y&feature=related .Cred ca mai degraba te refereai la ce este prezentat aici: http://www.youtube.com/watch?v=2ZyJ5fZzgWw&feature=related oricum vibratiile produse nu sunt "prietenoase" si energia nu se duce in masina. Piezoelectricile sunt folosite ca senzori caci pot da impulsuri, semnale in urma deformarii. Folosirea rotatiei rotii in camp magnetic va produce energie dar randamentul nu e de 100% si deci va consuma mai multa energie pt infruntarea campului magnetic decat va produce acesta (altfel ai fi inventat perpetuum mobile).
    Oricum e de apreciat ca iti pui mintea la incercare in ceva practic si vezi o posibilitate in ceva, spre deosebire de Alin care inca e in lumea diesel...
    9 0
  • noua generatie de acumulatori, pe cand?
    am vazut recent in revista celor de la IEEE ca niste ingineri din Slovacia au reusit sa realizeze un patent de producere la scara industriala a bateriilor cu nanotehnologie. O celula de baterie din aia costa cam 1700 EUR pret final de vanzare preconizat, iar puterea furnizata de o celula ar fi undeva pe la 60KWh. Deci cu 5-6 celule din alea s-ar rezolva odata pentru totdeauna problema cu autonomia. Atunci sa-l mai aud eu pe alin ce o sa mai zica despre costuri.

    @JustinV decat sa pui sisteme din alea pe masina, mai bine ti le pui pe casa si astfel ai rezolvat complet problema. Iti pui o eoliana in curte, cateva panouri pe casa si daca tot vrei sa fii eco pana la capat, iti faci si o baterie termica in curte si produci curent pentru tot cartierul. Insa problema e ca nu poti furniza energie in reteaua din Romania deoarece legislatia nu prea permite lucrul asta pentru furnizori casnici. Deasemeni poti sa semeni si niste rapita sa-ti faci biodiesel si folosesti generatoare de curent. Solutii sunt, insa trebuie vointa si deschidere pentru a fi implementate. De ex la noi la facultate am facut un sistem integrat de green energy pentru case ce ar asigura independenta energetica totala a unei gospodarii. Dar bineinteles ca nu a fost nimeni interesat sa cumpere un patent pentru asa ceva. Nu stim exact de ce.

    Oricum, vad ca dupa niste ani de dezvoltare (putini zic eu in comparatie cu perioada de dezvoltare a motoarelor cu combustie vs motoare cu aburi) rezultatele sunt mai mult decat promitatoare.
    6 0
  • @qwer
    Deja se vinde tesla in Romania. articolul il poti gasi si aici. Dar deocamdata este destul de exclusivista masina. Si in primul rand, nu o poate cumpara oricine cu un cont consistent in banca.
    0 0
  • link cu articolul
    http://www.automarket.ro/stiri/tesla-roadster-este-de-vanzare-in-romania-109000-euro-22531.html

    @automarket de ce nu lasati si voi tagurile html bine cunoscute? (a, b, i etc)
    0 0
  • RobertaPope
    Sistem Independenta energetica gospodarie
    @dumbravaandrei, e interesant si care ar fi costul unei asemenea solutii pentru independenta unei gospodarii, referitor la ce spuneai ca s-a facut la facultate. Si care ar fi sursa energiei.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru