Dodge Viper - supercarul american a renăscut oficial cu 640 CP
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Unul dintre cele mai aşteptate şi anticipate modele ale Salonului Auto de la New York şi-a făcut într-un final apariţia. Este vorba despre noua generaţie a supercarului Dodge Viper, despre care s-a crezut iniţial că nu va mai avea un succesor.
Americanii nu au putut lăsa să se stingă unul din modelele iconice ale grupului Chrysler şi, împreună cu italienii de la Fiat, au dat naştere unui urmaş care preia numele Viper şi adaugă înaintea sa abrevierea SRT a diviziei de performanţă Dodge.
Comparativ cu vechea generaţie, noul Viper adoptă portiere din aluminiu şi un acoperiş, o uşă a portbagajului şi o capotă din fibră de carbon. Toate menite să reducă masa totală a supercarului.
Motorul aspirat cu cel mai mare cuplu din lume: V10 de 8.4 litri
Sub capotă reţeta este relativ identică cu cea a predecesorului: un motor V10 cu o capacitate generoasă, de 8.4 litri, capabil să livreze 640 de cai putere şi un cuplu motor de 812 Nm, cea mai mare valoare din lume pentru un motor aspirat de serie.
Resursele sunt transmise doar punţii spate prin intermediul unei cutii manuale cu şase rapoarte Tremec TR6060, care oferă posibilitatea de a atinge viteza maximă în treapta a şasea la 6200 de rotaţii.
Şi pentru că un asemenea bagaj de putere trebuia exploatat cum se cuvine, şasiul a fost recalibrat şi dispune acum de o rigiditate torsională mai mare cu 50%.
Suspensia a fost revizuită iar masa totală a fost redusă cu 45 de kilograme prin folosirea de materiale uşoare.Pe noul şasiu au fost montate, spre deosebire de vechea generaţie, şi o serie de elemente de siguranţă activă, cum sunt sistemul electronic de control al tracţiunii şi stabilităţii, precum şi ABS-ul, care acţionează pe discuri de 352 mm şi pe etriere Brembo cu patru pistonaşe.
Design clasic şi lumini LED
Tot acest pachet mecanic este învelit într-o caroserie nouă, mai uşoară, care nu se îndepărtează foarte mult de designul original. Liniile unui automobil american purist se păstrează, însă apar şi elemente contemporane, cum ar fi luminile LED pentru blocurile optice faţă şi spate. Spoilerul frontal a devenit şi el mai discret, cu o priză de aer mai mică, ce aminteşte mai degrabă de modelele Ferrari. Agresivitatea vizuală este completată de un set de jante forjate, cu cinci spiţe, din aluminiu, disponibile în trei finisaje diferite.
Cel mai spaţios interior din istoria modelelor Viper
Americanii au avut grijă să răspundă şi criticilor are vizau interiorul. În centrul consolei centrale tronează un ecran LCD de 8.4 inch, pe care pasagerii vor putea regăsi toate funcţiile maşinii.
Aspectul de calitate a fost indus prin capitonarea întregului habitaclu cu piele şi prin inserarea unor scaune noi din kevlar şi fibră de sticlă, care au fost poziţionate cu 20 de mm mai jos decât cele vechi. Potrivit comunicatului oficial, mulţumită noilor scaune, Viper beneficiază de cel mai încăpător habitaclu din istorie.Noua generaţie a supercarului american vine disponibilă în două variante: SRT Viper şi SRT Viper GTS. Deşi diferenţele nu sunt mari din punct de vedere estetic, cea de a doua variantă beneficiază de o suspensie activă cu două moduri, de amortizoare Bilstein DampTronic Select şi de două setări de rulare: una pentru şosea şi una pentru pistă. Ambele versiuni beneficiază însă de sistem de asistenţă la accelerarea de pe loc (launch control).
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Modele noi
-
DS a publicat primele imagini oficiale cu un viitor SUV coupe electric. Noul model, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit, promite o autonomie de 750 de kilometri. (21.11)
-
Hyundai a dezvăluit oficial noul său etalon, Ioniq 9. Acesta este un SUV electric cu 3 rânduri de scaune și este cel mai avansat model din actuala gamă a mărcii sud-coreene. (21.11)
-
BMW a anunțat oficial că a produs primele prototipuri de teste ale viitorului Neue Klasse X. Vehiculele destinate testelor au fost produse în Ungaria, la uzina de la Debrecen. (20.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Superb,american muscle!!!!!!!
Masina arata criminal de bine! Acum are si un interior de nota 10.
oricum masina e bestiala.nice one but not for me :D
Citeste mai atent.
Nimic nou, in afara de metale usoare. La exterior chiar e un facelift nimic nou, in plus seamana putin cu Fisker Karma.
Mai cauta.
dar de Lamborghini Murcielago SuperVeloce 6.5 LP670-4 ce mai zici?
Ce cauta Lamborghini / Ferrari in comparatia cu Viper?
Or fi toate fructe (masini sport) dar e o comparatie incorecta.
Mai cauta.
Nu cred că Ferrari sau Lamborghinii fac față la ora actuală.
Singurii care amenință Viper (pe lângă constructori speciali, Gumpert sau Donkervoort) sunt Porsche, Chevrolet sau Nissan.
Cred ca inginerii cand au proiectat motorul,au primit un memo,in care era mentionat faptul ca trebuie sa reduca cilindreea,dar nu au citit bine si au inteles ca trebuie marita(cred ca este primul motor din 2007 incoace,la care cilindreea creste si nu scade). Abia astept sa vad ce scot tuneri americani din motorul asta
Pe de alta parte SRT Viper nu este o masina care sa intre in aceiasi grupa valorica cu modele italiene, germane sau japoneze. Viper este un model care pune accent pe pilotaj fara interventii artificiale precum se intampla in cazul unui GTR de exemplu. Un Viper nu poate fi condus decat de soferi cu experienta si care stiu sa respecte cei 812 Nm de sub capota. Nu puterea de 640 CP este cea care iti rupe mainile ci cuplul impresionant care este pus pe asfalt fara prea multe interventii electronice. Versiunea anterioara nu avea nici macar ABS. Sistemele de siguranta active lipseau cu desavarsire motiv pentru care Viper-ul nu ierta nici un prost in spatele volanului. Cu siguranta un SRT Viper nu este o masina pentru condus in fiecare zi. Mai mult decat atat, a compara un Viper cu un Porsche 911 este ca si cum ai pune la spalat camasi albe cu chiloti roz. Un 911 il poate conduce orice pusti de 18 ani pentru ca este gandita sa fie utilizata de oricine si-o permite.
BTW, discutiile despre timpi pe circuit, acceleratii pe 400m si alte prostii sunt doar pentru cei care conduc masini in NFS, GT5 etc. Cel mai important aspect la orice masina este legat de cum o simti atunci cand o pilotezi. In final sunt niste obiecte care trebuie sa trezeasca reactiile unor oameni atunci cand se afla la volan si nu in spatele unor monitoare.
Nu e vina constructorului daca tembelul de la volan calca pedala de acceleratie la fund si cuplul motor monstruos il propulseaza in primul copac de pe marginea drumului.
Daca vor scoate si varianta ACR,Viper nu va mai avea adversar pe circuit.
BTW, exista si versiunea de circuit a noului Viper. Se numeste SRT Viper GTS-R si este destinata campionatului american Le Mans Series.
http://img.netcarshow.com/Dodge-SRT_Viper_GTS-R_2013_1600x1200_wallpaper_09.jpg
Admirabil este ca orice pasionat si om muncitor isi poate pune una in garaj daca intradevar doreste.
Felicitari Dodge.
Asteptam noile modele retro de camionete.
GT-R e mai eftin pt ca e mai bun
viperul am auzit ca are un consum mixt de 6,2 ...:)
Oricum, arată superb Viper-ul. Iar la prețul redus față de un Ferrari sau Lambo chiar merită. În schimb cred că e mai scump decât GT-R, și astfel prefer Nissan... o nașină bestială la un preț mult sub orice concurență.
Orice pasionat auto care are o slujba decenta si nu e risipitor isi poate cumpara un Viper fara eforturi mari.
Dar ...... nu e o masina practica.
Ar trebui sa inchiriez una sa vad cum se conduce.
Iar faptul ca s-a pus o ditamai matahala de motor aspirat pe Viper asta e alta discutie. Ganditi-va ca un astfel de motor si unul de 4000 cmc sa zicem, turbo vor fi turate destul de mult pe la 6000-7000 rpm. Ghiciti care va face fata mai bine la turatia asta in timp. Dar cum asta in zua de azi e teoretic...