O companie germană va importa cel mai puternic model existent în gama Dodge: supercarul SRT Viper. Preţul exclusivităţii este unul destul de mare, 139.900 de euro, cu mult peste cel din Statele Unite.
Esential
139.900
de euro costă Dodge SRT Viper în Europa.
331
de km/h este viteza maximă pe care o poate atinge Dodge SRT Viper.
Deşi noul
Dodge SRT Viper face furori deja în Statele Unite, Chrysler a decis să nu treacă Oceanul Atlantic cu supercarul său. Europenii sunt privaţi de cel mai popular şi mai performant model Dodge al momentului pentru că americanii nu-şi asumă riscul unui alt eşec comercial pe Bătrânul Continent, iar brandul nu este reprezentat de dealeri capabili să îndeplinească condiţiile stricte impuse de conducerea companiei.
Chiar şi aşa, noul Dodge Viper va ajunge în Europa. O companie germană, GeigerCars, a anunţat deja disponibilitatea modelului pe listele sale de comenzi. Totuşi, ca orice lucru rar, Dodge SRT Viper are un preţ pe măsura efortului de a-l aduce: 139.900 de euro. Este cu mult peste valoarea cu care maşina se vinde în Statele Unite (97.395 dolari, echivalentul a 75.305 euro).
Pentru cei aproape 140.000 de euro, puţinii clienţi europeni se vor putea bucura de cel mai puternic
motor aspirat din lume, unitate V10 de 8.4 litri 640 de
cai putere şi 814 Nm.
Resursele sunt exploatate de o cutie manuală cu şase trepte, care garantează un sprint de la 0 la 100 de km/h în aproape 3 secunde şi o viteză maximă de 331 km/h.
via WCF
nU MA VAI UITATI LA CONSUM ! SI LA TAXE VAMALE
- trebuie sa cad in fund pentru ca CANDVA prin anul 2003...bla-bla? Am cazut in fund cand am vazut-o prima oara la Bucuresti prin ''95, parca, la Salonul Auto Internanational.
- comparatia cu Veyronu' e uschita rau bro...Ala costa, cat? milionu'? Chestia asta cat e? Iar comparam mere cu pere?
- vaca asta americana in afara ca e "exotica" nu bifeaza mare lucru. Faptul ca vanzarile in Europa au fost DEZASTRUOASE (iti mai spun odata? - DEZASTRUOASE) demostreaza ca "super"carul american de 75.000Eu nu e mare scofala. Da, e mare cat o vaca, urla ca vaca la monta, mananca la fel, arata la fel...si daca ii pui materiale scumpe in interior, o daaa! Laser, frate!
pe scurt....e o masina tipic americana. Iti place o iei acasa in pat. Altfel, ai o oferta europeana muu...lt mai rafinata.
PS BMW obtinea prin 2000(?) 100CP/litru dintr-un motor aspirat. Cat era ala E46, sau ceva de genu'? Si motorul asta de viper o fi cel mai puternic aspirat dar pentru ca e cel mai mare, nicidecum ca e supertehnologizat. Pentru o diferenta de 13 ani, americanii (inca) mai au de invatat cand vine vorba de motoare. Si de sasiuri. Si de rafinament. Si de interiorare. A, si de masini in general.
Ma amuza teribil prostiile pe care le-ai spus!!
''Vaca'' asta americana(de fapt generatia veche) a scos pe NURBURGRING un timp mai bun decat orice Ferrari,Porsche sau alt supercar european. Ce zici de asta?? Si mai e o ''vaca'' americana sus in topul ala,se numeste ZR1.
Retine ce iti zic,''vacile'' americane se p*** pe ''oile'' europene la orice ora.
Keep dreamin'...realitatea cruda e alta. Viper ramane exact ce e...o vaca pe roti. Viper bifeaza pe NURBURGRING iar restul la vanzari si cam....la restul capitolelor.
Americanii mai au de invatat la motoare????? :))) A,da,ce-i drept nu stiu sa faca motor de scuter in 3 cil:))) Au de invatat ce e ala rafinament si interioare???? Pffff, arunca-ti o privire in trecut, in anii 70 de exemplu, incepand cu Chevrolet si Dodge si terminand cu Buick si Lincoln....pai sint modele europene care din acum nu ajuns la nivelul lor...sunt cam cu 40 de ani in urma.E usor sa dai din gura ,dar fara nici un argument
despre restul retardismelor gen burago" ma abtin. Iar analiza optiunilor americanului care stie ce vrea dovedeste o incredibila neintelegere a realitatii domeniului auto american. Poate ne povestesti frumos, @noname, cam cum e faza cu SUV-urile americane ce satisfaceau "nevoile" redneck-ului pana cand a ajuns sa plateasca juma' de salariu pentru juma' de rezervor?
@noname....argumentele tale care sunt? Ca traiesti in vise erotice cu masini?
Hai sa-ti dau o veste crunta....americanul de rand incepe sa accepte motoarele mici. Nu stiai? Evident, crezi ca toata lumea doarme cu postere cu muscle-car sub perna?
hai, noapte buna!
Nu sunt un fan al veyronului dar placinta aia germana macar are cam tot ce doresti de la o masina (adica vreau sa spun ca este o masina) Buicul ala e? Ce? a facut sfertu de mila de cartea recordurilor si restu' drumului.... in remorca? Ce altceva mai ai de scos din desaga?
explicatii imbatabile...ce absolut esti tu omule.
Asadar, dragi aparatori ai adevarului (nu ai "americanelor"!), inca o data se vadeste ca, dpdv automobilistic, nu ne-am nascut unde s-ar fi cuvenit (cu trupul).
In ceea ce priveste Volvo sau Saab, exceptand faptul ca pe anumite perioade au reprezentat un etalon al sigurantei, nu au fost niciodata vreun varf in absolut nimic altceva. Masini mai totdeauna greu de lucrat la ele, fiabilitatea medie, motoare( cu mici exceptii) vechi conceptual( vezi varful Volvo-PRV) , cu un design deosebit dar nu neaparat frumoase, cumva pierdute intre marcile de volum si cele de lux, iar de motorsport cam putin.
O bruta pe asfalt pe care orice pasionat o poate cumpara.
Cu salariul pe un an sau doi cam oricine isi doreste asa ceva isi poate cumpara.
In rest ......... e o placere sa o aud si sa o vad pe strazi.
Asa ca nu este nimic rau in a-ti place Saab sau oricare marca dar daca iti exprimi opinii total nerealiste nu te va ajuta sa fi credibil in ceea ce spui. Toate marcile incepand de la Ferrari pana la Tata Nano au avut colectia lor de nerealizari asa ca nu exista o marca suprema chiar daca unii simpatizeaza cu una sau alta. Si in ceea ce priveste americanofobia de care spuneai tin sa spun ca locuiesc la New york si am avut de aface cu atatea masini americane cate tu nu ai vazut la televizor. Iar despre Volvo fiind a doua marca tehnologic prin anii 90 aminteste-ti ca aproape au dat faliment si au fost ajutati de Renault o perioada de cativa ani primind motoare diesel si aproape au fost cumparati de ei. Dar asta e o alta discutie.
fain scri mestere ... te-am "citit" ca ai pus mina pe o cheie la viata ta si de nu ai fi specificat ca esti restaurator de masini ! ai idei si bun simt pe deasupra ! bucurie pe AM ca ai intrat pe-aci si ti-ai dat cu parerea !!!!!!!!!!!
te-as invita sa-ti faci cont pe-aci ca de nu, te vei trezi cu surprize ...
pe @inexorabil il cunosc relativ bine de pe acest site ... iti pot spune ca e om serios si poti avea cu el un dialog placut si civilizat chiar de e contradictoriu ... in cazul in care iti place stilul sau mai poetic si lipsit de ceea ce esti tu obisnuit: certitudinea data de socoteli, dimensiuni, masuratori, etc ... el e mai poetic sa zic asa ...
personal m-am suit anul asta in viper, dar nu l-am condus ... la un salon auto ... iti da o senzatie pe care nu o pot descrie. cred ca cel mai bine i s-ar potrivi numele ce l-ai dat tu : "bruta" ... nu mi se pare nimic fin si rafinat la el ! nici la interior si nici la exterior ... dar nici nu cred ca producatorii au vrut intr-adevar sa fie un soi de "smiorcaitura" sau "fitoasa" !!!!! ... dupa mine mustangul e mai fain, mai finut, dar mi se pare ca nu ajunge la preformantele viper-ului ... personal cred ca mustang-ul s-ar vinde mai bine in europa decit viper-ul asta, oricit ar fi el de "musculos" ...
depinde de gusturi ... si astea nu se discuta ...
voiam altceva sa subliniez, asta am facut-o si cu alte ocaziuni ...
ca tot vorbeai de calitate ... ar fi bine sa stie si restul cititorilor ...
primele studii de calitate si implicit aplicatii ale lor au fost facute in armata americana. apoi au fost citiva specialisti ce au incercat sa intre si pe piata auto ... tot la americani, dar filozifia actionariatului american a vazut serviciul de asigurarea calitatii ca un serviciu ce cheltuia bani si nu aducea beneficii ... asa ca acei ingineri sa urcara in avioane (tot americane, sic!) si au mers in ... japonia !!! si aia s-au gindit ca e de cistigat, dar la termen lung, nu imediat !!!!! deh ... bietii japi erau pe nicaieri inainte de asta ... si aia (expertii americani) au primit tot ce au vrut si si-au pus in practica tot ce stiau si au mai si imbunatatit metodele ... asa ca acuma, dupa aproximativ 50 de ani si americanii s-au trezit ca e de rau fara asigurarea calitatii !!! de aia masinariile lor sint in urma ... au inceput si ei sa implementeze metodele si roadele incep sa se arate dar e totusi mare diferenta de timp si e destul de greu sa ajungi din urma pe unii ce oricum nu stau pe loc !
asa ca estetica, sau performantele, ori tinuta de drum ... sint alte subiecte ... mult mai subiective, ce pot fi interpretate de fiecare cum ii cade mai la inima, in schimb, calitatea ... e ceva masurabil, palpabil ... inclusiv la buzunar !!!!!
viper in europa ... mai precis in germania ! pai unde sa se vinda ? e singura tara unde acestei "brute" i se poate pune (pe drumurile publice !!!!!) valoarea in evidenta ... culmea, nici macar acasa la ea in tara tuturor posibilitatilor nu e posibil !!!!!
eu le doresc succes ... nu-mi permit sa dau 80.000$ aici peste ocean ... daramite sa fie vorba de 140.000 ... mai bine imi iau o casa sau un camion cu care fac ceva bani ! dar astea-s alte chestii ce n-au relevanta ! cine stie, poate oi apuca vreodat' sa-ti fac o vizita sa-ti vad colectia ...
drumuri bune sa ai ! ... si sa ne mai scri impresii/pareri ca eu zic ca-s de folos !!!
Sunt de acord ca o masina europeana e mai potrivita pentru drumurile si preturile carburantilor in Europa, insa pentru cine are bani sa dea peste 100.000 euro pe o masina chiar nu conteaza. Plus ca iesi din peisajul tern.
Foarte bune comentariile si ma intreb ce-o fi fost in capul celor care v-au dat voturi negative. Oricum ... foarte bine venite, dupa balacareala de 2 lei care se practica uneori pe-aici.
Acum, daca tot ai pomenit, @mip, mi-ar place intr-o zi sa am timp sa detaliez un pic despre istoria calitatii. Cu vreo 2 luni in urma am scris o prezentare pentru cineva exact despre subiectul asta si pot sa spun ca sunt lucruri fascinante care se pot spune. Intr-adevar, contextul si imprejurarile care au facut ca cei mai buni statisticieni si ingineri ameircani sa ajunga sa lucreze pentru japonezi la sfarsitul razboiului, precum si "decaderea" industriei americane in anii 60-80 au facut sa curga multe valuri de cerneala.
De exemplu dintre cei 4 mari fondatori ai Sistemului de Calitate modern, Water Schewhart, Eduard Deming, Philip Crosby si Joseph Juran, noi ca si natiune avem cu ce ne mandri. Pentru ca Joseph Moses Juran, a fost un evreu roman nascut in 24 Dec 1904 la Braila si alturi de Deming a fost unul dintre cei mai buni specialisti in Calitate.
Din pacate, noi insine suntem primii care ne scuipam intre noi si ne caciulim in fata asiaticilor, de parca n-am avea in inima de cand ne-amnascut un Dumnezeu si un Mantuitor. Stiu, n-am s-o dau pe teme religioase sa nu irit prea tare spiritul "modern" al multora dintre noi. Dar ar fi cazul sa ne revenim la realiatate, sa lasam negativismele si pesimismul in urma si sa privim la viitor. Pentru ca nu depinde decat de noi insine sa alegem calea pe care vrem sa mergem.
@nu-conteaza, daca o iubesti cu adevarat, sotia ta chiar este, in ochii tai, cea mai frumoasa femeie din lume. N-am stiut ca esti amator de Renault. Da, am gresit suspectandu-te de germanofilie. Mitraliaza-ma la zid, daca asa crezi ca ar fi corect. Sper doar sa nu crezi si tu in mitul nastrusnic larg raspandit in zilele noastre: "american cars = heavy boats". Eu nu restaurez masini, dar am incercat destule (@mip stie), iar cu body-style american traditional tot am fost plimbat; in opinia mea, nu se compara cu nimic in lumea auto (nu pun semn de exclamare, ca sa nu par exaltat sau exclusivist). Luxul de inalta clasa, spatiul mai mult decat generos si confortul intotdeauna aristocratic nu intra in discutie (exceptand acea perioada mai bizara dintre 1994 si 2004, cand nimeni n-a inteles ce s-a intamplat in capetele liderilor / managerilor GM), dar detractorii neimpacati vad exemplarele de peste Ocean ca "sufragerii pe roti care monopolizeaza parcarile, nu masini in sensul palpabil al cuvantului". Referitor la ruliul "de balet" al masinilor americane si la manevrabilitatea lor "groaznica" din trecut, cu precadere constatata in abordarea virajelor (luandu-se in calcul si stabilitatea aferenta), sigur nu poate fi vorba despre Ford, care se bucura de traditie in WRC, dar nici de GM (sa nu uitam ca Chevrolet a instituit adevaratul show acrobatic pe roti, avand o influenta in istoria motorsportului mai pregnanta decat admit unii; astazi, in cursele NASCAR, Chevy ramane un competitor redutabil). Iar lui Cadillac, din postura de "long limousine", ii putea pretinde cineva abilitati de raliu?! Pentru asa ceva sunt menite Lancia, Saab, Ford, Citroen, Subaru, Toyota, Mitsubishi, Audi, Peugeot, chiar si Opel. Dar acum, Caddy, trecand la o categorie inferioara celei predestinate, a capatat si virtuti sportive (a se vedea, de pilda, demonstratia "Cadillac V Day in Shanghai").
In definitiv, am obosit sa ma "razboiesc" fara voia mea si de aceea tind sa renunt la AM, cum am anuntat deja. Insa vine un instigator de meserie precum @gelu si arunca cu mucii in fasole, insirand dezinvolt calomnii si insulte la adresa muncii staruitoare a unor oameni mai instruiti si mai cunoscatori decat el, respectiv creatorii noului Viper, Gelutu pronuntandu-se aprioric si sententios, fara sa fi atins macar vopseaua acestui supercar! Sau sa-si fi adus aminte, degajat de patima oarba a prejudecatilor subiective, de performantele reale ale lui Viper si Corvette la Nurburgring (cel mai dificil circuit de teste din lume, nu?). Cum ar fi fost sa porcaiesc si eu, de exemplu, Audi R8? Normal ca nu puteam ramane pasiv in fata unui sacrilegiu, a unei maculari fara justa cauza. Iar tu, @nu-conteaza, mi s-a parut ca-i dai apa la moara. Scuza-ma, m-am inselat in privinta ta! N-a fost cu rea-intentie. Deci sa nu ma intelegi gresit: nu sufar de germanofobie (nici n-am cum --- unu la mana: toata lumea cunoaste truismul truismelor: aportul stiintei si ingineriei germane la dezvoltarea autovehiculelor este urias, incontestabil si imuabil! - doi la mana: neamul meu se trage dintr-un neamt get-beget), dar ma irita la culme filogermano-cocalaria, care "progreseaza" la noi, pe fondul debandadei incontrolabile a invatamantului romanesc! Dar si orice tip de fanatism sovino-xenofil. La drept vorbind, si-ar inchipui cineva cu mintea limpede ca alde "coca" si "piti" ar reusi sa se integreze, atat profesional, cat si social, in tara fata de care ei nutresc un cult materialist, Germania?
@zarnesteanu, daca tot iti plac notiunile calitatii, uite, citeste si umila mea expunere de pe AM, din 16.10.2012, la articolul "Spirit de echipa" (atunci ma semnam cu "Giga Motors"). Pe de alta parte, apreciez patriotismul tau local, "zarnestean", deci, daca voi (mai) trece vreodata pe acolo, poate vom bea ceva racoritor la un taifas :)
Ploconeala balcanica,atitudinea de slugi(care isi ucid stapanii pe la spate iar in fata le pupa picioarele) lipsa coloanei vertebrale,lipsa ambitiei,dar buni la "papagal".Si eu si @mip,nu mai suntem in tara.Unul e in nord,altul este in sud.Stim si noi cum merg treburile pe aici.Si am putea sa spunem ca nu-i chiar asa de perfect unde lenea e la ea acasa.Dar totusi lucrurile functioneaza mult mai bine.Totusi,o persoana nu trebuie judecata dupa masina pe care o are.Am cunoscut un tip foarte bogat.Stiti cu ce masina umbla? Cu un Isuzu 4x4 din anii 90.De ce? Pentru ca nu vrea sa iasa in evidenta ca puscariasii parlamentari.Heh,heh,heh....
Sanatate maxima,oameni buni !
@inexorabil-daca citesti cu atentie ceea ce am scris vei vedea ca nu am aruncat cu noroi in Viper. Am spus ca este un pas mare inainte facut de o masina sport americana ca de altfel noul corvette( daca exteriorul este discutabil, interiorul nu mai arata a duba de marfa). De altfel Corvette a fost aproape intotdeauna o masina foarte capabila asa ca foarte curand sper sa imi achizitionez una pentru colectie, deci nimic antiamerican in mine. Sunt lucruri fantastice ca si lucruri mai putin bune care vin din America dar ca patrie adoptiva( am sa fiu mereu roman chiar daca nu am mereu motive de mandrie), nu pot sa nu o respect. Masinile americane bine facute din anii 60-70 au fost si sunt bune pentru America, pentru Europa nu au nici cea mai mica relevanta- gandestete cum e sa parchezi o masina cat un teren de fotbal sau sa o manevrezi prin strazile mai inguste din romania.Iar daca mergi prea repede si vrei sa iei o curba mai brusc, ajungi in urzici.Dar aici drumuri drepte, distante mari, autostrazi late, benzinz ieftina(relativ) perfecte pentru acele masini. Ford a fost un pion major in motorsport prin Ford europa nu ford America asa ca toate raliurile si cursele in F1 ca motorist au fost dezvoltate in Germania sau Anglia, nicidecum in America.Cu exceptia Ford GT ( care daca imi amintesc bine a fost dezvoltat tot de un englez).Iar Chevrolet(mare francez stabilit in America) chiar daca a avut masini mai mult decat ok nu a rupt gura targului in motorsport exceptand Lemans-ul. Cu tot respectul dar Nascar si Indy sunt serii foarte putin relevante la nivel mondial, iar ca tehnologie sunt de asemenea departe de cursele populare in Europa si Japonia.Dar marcile americane merg in directia corecta(designuri din ce in ce mai bune, motoare mai eficiente, tehnologii noi-vezi Cadillac CTS-v care imi place mult) asa ca nu poate decat sa ma bucure faptul ca in curand ii va forta si pe ceilalti sa ridice stacheta-cel putin la ei acasa.Dar deocamdata le va fi greu sa puna presiune pe marcile europene pe alte piete-si aici ma refer in special la masinile de laun anumit pret in sus.
@Nu conteaza ... revin cu invitatia sa iti faci un cont pe-aci ! asa vei fi si tu ferit de "binevoitori" ce vor scrie sub numele tau, iar pt. noi va fi mai usor sa urmarim comentariile tale ...
ca un neserios ce sint ... m-am auto-invitat la tine ... dar iti multumesc sincer ca doresti sa ma primesti !!! ... problema majora ce-o am e timpul ... apoi nu stiu cum oi da de tine ... aci nu ai nici macar cont ... in fine ... despre masinarii vorbesc cu oricine oricit doreste ... e o pasiune pentru mine (automobilul). cer in schimb bun simt !!! si, din ce ai scris mai sus, am vazut ca nu esti din categoria celor ce duc lipsa ... si ma bucur, sincer !
de-mi permiti, legat de m. chevrolet ... mi se pare ca a fost elvetian de origina franceza la obirsie ...
iar viper-ul ... sa-l cumpere cine-si permite, oriunde in lumea asta ... nu de alta dar stiu cit de cit ce inseamna un proces de proiectare si fabricatie (socoteli peste socoteli si incercari si teste si iar socoteli, etc ....) deci multi si-au batut capul sa creeze ceva extraordinar si vinzarea produsului ar fi incununarea si rasplata muncii lor !
drumuri bune tuturor !
Te felicit sincer (dar si pe @mip) ca nu mai esti in tara......Nu inseamna ca n-ati mai fi patrioti sau ca v-ati fi uitat obarsia (nici n-ati avea cum: cand veti muri, ca orice pamanteni, o veti face ca romani get-beget, in cuget si simtiri), doar ca noi, cei ramasi, suntem inzestrati cu piele aspra, tabacita, de reptile, care suporta orice intemperii sociale si umane. Dar, cand voi putea birjari si eu "americane de la mama lor", atunci voi picura un strop de America pe strazile noastre balcanice, insa ma voi comporta precum cu nuca: opresc miezul si arunc coaja (globalizarea si credincioasa ei unealta --- consumismul --- s-au nascut, totusi, in SUA).
@inexorabil. Nu am avut nici cea mai mica intentie sa te "ating" nici sub centura, nici subtil si-n nici in alt fel. Nu am facut-o cu tine si nu vreau s-o mai fac de-acum inainte fata de nimeni, chiar daca sunt constient ca uneori n-o sa ma pot abtine.
Cat despre invitatia la o racoritoare, cu cea mai mare placere. Din pacate, (sau din fericire) sunt multi ani de cand nu mai am domiciliul in Zarnesti ci undeva ... foarte departe :). Na c-am zis-o si pe-asta! Promit insa ca cu prima ocazie cand o sa fiu prin zona sa iti dau de veste si sa fac cinste. Cu cea mai mare placere.
Cat despre Viper, generatia care tocmai a trecut a fost superba. Parerea mea. Eu am o slabiciune pentru decapotabile, iar masina asta putea intoarce capetele pe strada fiind chiar si in America de Nord o aparitie rara si insolita. Sunt ferm convins ca si in generatia actuala are un urmas demn de numele care l-a consacrat.
100 % de acord cu ce zicea @zarnesteanu mai sus !
in primul rind te protejezi pe tine insuti ...
nu stiu de cind citesti inscrisurile de aci, ca de le citesti mai demult ar trebui deja sa sti pe cei ce sint seriosi cu care poti avea un dialog civilizat ...
daca nu ... deja ti-au si raspuns citiva din ei !
... nu merita sa te enervezi ... fiecare e liber sa se exprime.
eu am cerut tututor, totdeauna doar bun simt si respect indiferent de parerea ce o are cineva despre un comentariu expus aci !
personal nu m-am enervat niciodata ... daca vei scrie ca mai sus nu vad de ce ar fi motive de suparare/enervare ...
iti doresc succes in activitati si cit mai multe pareri exprimate aci ...
sint sigur ca ai ce ne invata/prezenta !
si la tine e vorba de parctica, nu doar de teorie !
cum e cazul unui amic de pe-aci (ma refer la faptul ca si el e mecanic auto de meserie si stie ce zice, nu vine cu povesti de adormit copchiii !) ... mai demult isi zicea @kumite ...
drumuri bune sa ai si tu si toti cititorii si redactorii am !
@zarnesteanu, banuiam ca si tu esti stabilit departe. Candva am sa vin sa vad si eu nordul American.Pana atunci,aveti grija de voi!
Acum, revenind la ceea ce ne reprezinta, tinand cont ca ai acces la multe marci si modele, te-as ruga sa-mi spui daca ai manevrat Buick Riviera (generatia '87-'93) si Buick GN (sau GNX) si, daca da, ce impresie ti-au lasat. Ar fi foarte importanta pentru mine opinia ta sincera. Iti multumesc anticipat! Toate cele bune si multa bafta!
@zarnesteanu, deci si tu esti "american" :) Si eu credeam ca te cateri pe piscurile Fagarasului. Chiar imi surade inima stiind ca exista un palc de romani in tara unde automobilul este inca vazut ca o arta.
Dar n-am mai auzit nimic de @kumite, @commodore, @SRT-8. Mai era cineva care se semna, simplu, @GM. Poate ni se vor alatura si ei.
S-auzim numai de bine!
In alta ordine de idei, in sfarsit, datorita a ceea ce vad mai sus, forumul AM incepe sa-mi placa din nou. Si lui @Alpine77, un calduros bine ai venit si sa nu te superi pe mine daca din cand in cand o sa mai critic Renault-ul. O fac pentru ca tot ce-mi doresc este sa vad marca asta stralucind din nou si nicidecum pentru ca as fi hater Renault, asa cum m-au catalogat unii mai superficiali in intelegere. Cine ajunge sa urasca o anumita marca si sa arunce cu noroi in ea doar pentru ca poate, ala nu se mai poate numi pasionat de automobile, asta cred eu.
Iar ca si parte tehnica, neajunsurile Renault si ale oricarei alte marci o sa le critic intemeiat daca am ocazia. De ce niste banale si nenorocite de suruburi de prindere a scutului motor se strica intr-o veselie? De ce costa 20 lei un nenorocit de surub in reteaua Renault Romania? De ce sistemul este atat de prost proiectat iar raspunsul celor de la Renault este schimbarea cadrului motor de la niste nenorocite de suruburi? De ce exista sub capota furtune si conducte care nu-s facute cap coada dintr-o singura bucata, ci din mai multe bucati unite cu inele de strangere? Chiar o fi mai ieftina metoda asta, cu tot cu riscurile aferente de a plesni pe la imbinari, iar americanii, nemtii sau japonezii n-au aflat inca chestia asta? Astea sunt doar cateva exemple agasante, dar care nu ma fac per ansamblu nemultumit de Megane, ba chiar am suficiente alte motive sa fiu in tabara celor multumiti.
Acum schimb subiectul. Poti sa confirmi te rog daca platforma de LeSabre MY97 (tren rulare, motor V6 3.8 si cutia aut.4 trepte) este aceeasi care s-a folosit si pe Riviera din aceeasi perioada? Daca da, eu mi-am spus deja parerea cu +/- despre LeSabre dupa ce l-am avut o perioada pe mana si banuiesc ca mari diferente fata de Riviera nu sunt, Riviera fiind de fapt modelul coupe derivat din sedanul LeSabre. Ma insel? Asta-n caz ca-i poate fi de folos cumva lui @inexorabil.
@inexorabil: Hei, mai esti suparat pe mine? Eu - chiar daca n-am primit ce-am cerut de la tine - nu mai sunt. Pt mine faptele inseamna mai mult decat vorbele, iar tu vad ca incerci sa-mi spui ceva prin fapte - am inteles si ma bucur de ceea ce vad, chiar daca, sincer iti spun, la postul de la 25.05.2013, 23:59 m-am plictisit dupa primele randuri si m-am lasat pagubas.
Insa stii ce trancanesc unii pe Youtube, legat de subiectul de aici, Viper? Ca, desi este un supercar solid, puternic, impresionant, greu de stapanit, totusi cica n-ar fi construit in asa fel incat toata puterea bruta de care ar fi capabil sa imprime masinii o reactie adecvata si asteptata, chit ca "plaja", acoperita intr-un timp remarcabil, este respectata. Pe undeva, asa mi s-a parut si mie. Adica, in urma cu 6-7 ani, am vazut Viper de serie invins clar la "liniuta" de un......familist de doar 2,2 litri (ce-i drept, tunat), recte Audi 200 turbo quattro 20v 540 CP. Iar in fata lui GN (evident, tot modificat, dar nu cu mult: pana la 600 CP) a pierdut constant. Ma intreb daca noul Viper ar avea vreo sansa in fata unui Aventador, de pilda. Deocamdata, bijuteria lui Dodge propune cam aceiasi parametri (CP si Nm) precum Corvette ZR1 din vechea garda. Dar nu inteleg de ce 8,4 litri V10 echivaleaza in putere cu 6,2 litri V8 ! Ambele motoare sunt "supercharged". Diferenta ar face-o fiabilitatea? Sa fie oare inclinata spre Viper? Si cei de la Dodge sa fi actionat cu buna stiinta, in sensul unei cresteri moderate a dimensiunilor de performanta?
@Lache aka @kumite ?! Frumoasa surpriza mi-ai servit, maestre :)
De-mi permiti o rectificare: nu sunt ambele supercharged, ci doar ZR1. Viper-ul are motor aspirat. Deci pana la urma e oarecum normal ca un V8 de 6.2 + compresor sa fie cam egal ca putere unui V10 de 8.4 atmosferic.
@Mntsn-Renault nu au avut niciodata un compartiment motor logic ca al masinilor nemtesti sau japoneze, altele sunt atuurile lor. Cand lucrez la un Renault e ca atunci cand imi bat copilul: cu un ochi rad si cu unul plang:). Dar nu este alta firma care a facut din nimic masini extraordinare la condus. Ii iert pana si interioarele caudate, sau greierasii(care au cam disparut) pentru satisfactia condusului. Ii iubesc pentru ca au fost una dintre primele marci care s-au gandit la aerodinamica, la a reduce masa in loc de a adauga putere, au venit cu inovatii ieftine dar foarte eficiente in motorsport, dar e o lista prea lunga de plusuri ca sa fie umbrita de minusuri. Dar pot sa-ti spun ca nu e o marca pentru oricine. Nu as putea sa-ti raspund la intrebarea legata de LeSabre dar daca daiun google sunt sigur ca vei avea raspunsul.
Ce anume mi-ai cerut si eu nu te-am servit? Poate te-am tratat cu lipsa de respect si n-am realizat. Crede-ma, pana si memoria imi joaca feste; traversez o perioada mai mult decat critica. Zi-mi tu, te rog, despre ce era vorba, caci acum n-am dispozitia necesara sa caut in arhiva. Cat despre LeSabre: daca observi topul meu personal de pe cont, primele trei au ceva in comun :) Riviera 7h gen. devine un obiectiv tot mai apropiat pentru mine. @mip stie bine: teoretic, fortandu-i acceleratia, Riviera poate trece de......300 km/h, fix varianta stock, de 173 CP !! Insa nu pentru viteza o vreau. 5k (cu tot cu "timbru") sunt suportabili. Dar GN ramane prohibitiv si, intr-adevar, @Alpine77 a prezentat suma corecta de vanzare. Pofta-n cui pentru mine! Ma rog, lui nu i se pare prea reusit estetic, dar, in viziunea mea, nu exista model sportiv mai radiant in masculinitate decat GN. Iar in areal supersport, Corvette ramane taticul (tot in acceptia mea, subliniez).
@Alpine77, fiindca mi-ai devenit brusc simpatic, te voi intreba transant: ca fan Renault, cum vezi......Megane RS? Mai ales versiunea 2.0 turbo 265 CP. Eu, unul, cred ca ar "rupe niste funduri" mai celebre pe sosea. Si, apropo, stii care interior de masina mi se pare cel mai frapant din intreaga istorie auto ? - (uite ca asta imi aduc aminte ca am mai spus-o, @mntsn :P). Pai nu-i niciun secret: Renault 25! Cel mai SF si cel mai "aero". Chiar si acum ma uluieste, dupa 20 de la oprirea seriei. Culmea este ca eu tot conduc Renault-uri de serviciu in ultima vreme si, desi stramb din nas si fac greturi, blindat de pretentii premium, totusi, in partea mea de gandire strict pragmatica, le consider exact ce trebuie pentru glumele de strazi din rromanika. In plus, recunosc: acel RS pe care l-am invocat parca nu mi-ar prisosi in dotare personala.
Acum legat de ce ai spus mai sus, sper ca glumesti sau ai facut o eroare fara sa vrei. Un motor de 173 CP poate atinge pe un model construit dupa tipicul european aproximativ 220-225-230 km/h cu o manuala cu 6 trepte si cu o aerodinamica foarte buna, nu asa oricum. Tot 173 CP dar din motorul stock de pe Riviera/LeSabre cuplat cu automata lor cu 4 trepte abia o sa treaca de 200 km/h, daca trece. Apoi, nimic dintr-un Buick din perioada respectiva nu este proiectat pentru asemenea viteze, incepand de la anvelope, tren de rulare pana la aerodinamica. LeSabre-ul cu care am mers avea, daca nu ma insel, un top speed de aprox. 120 mph, ceea ce inseamna putin sub 200 km/h. Deci nici teoretic, nici practic n-are cum sa atinga 300 km/h, e 100% imposibil...
Apoi, ce intelegi prin fortarea acceleratiei??... doar nu vrei sa treci cu pedala prin podea :))
Abia un Porsche Turbo al anilor '96-97, care avea peste 400 CP depasea cu foarte putin bariera de 300 km/h. Poate ai vrut sa zici 200 km/h pentru Riviera si atunci e ok, desi nici pentru aia 200 nu bag mana in foc.
@mip: asa este? Un Riviera de 173 CP atinge 300 km/h? Pana sa vina raspunsul tau, din nou zic: imposibil.
@Alpine77, @Lache: cum e? ca voi le stiti mai bine tot mesterind la ele?
sint bucuros ca @alpinu'din 77 e printre noi si vad ca nu-s singurul !
@Lache ... prietene ... multam de urari ... la fel si tie si familionului !
vorba ta ... poate cinda vi pe la noi si-i tragem o adunatura ah-hoc a la AM pe tarimuri nord-americane .... asta chiar ca "ar fi-fi una ca sa zic asa"
drumuri bune s-aveti prieteni !
Respect!
Sanatate maxima !
Drumuri bune tuturor si spor la lucru in tot ce intreprindeti!
Cu cea mai mare placere. Vorbim pe email.
clumea ... barem 3 din noi ne putem aranja asa scurt si fara multe fasoane !!!
@zarnestene ... fi pe faza ca-ti scriu pe e-mail si sper sa nu te superi pe mine ... cit de invitatia cu @Lache ... ti-l "suflu" eu ... de-o vrea sa vie pe la noi ...
o putem pune de-o intilnire: niagara-2013-club suporteri AM-RO ... urrrrrraaaaaaaaaaaa !!!
numa @Lache mai tre sa gaseasca o bresa ... de nu ... mer'em noi la anu' la el !!!
ca sa nu mai zic si de @inexorabil-ul sau / si @mntsn ... ca sa nu mai zic si de altii gen @LauCalin si @Azazel ... da' astia-mi vin acuma iute-n scafirlie si pe care as vrea sa ii intilnesc ! buni baietii ... si joaca bineeeeeeeee !!!
poate ne ia valu si inchiriem si un viper sa-l forjam asa la fandoseala ! ca tot la discutia asta ne-au apucat nabadaile ...
mai ficiori de la AM ... multumesc ! multumesc ! multumesc !
uite cum reusiti sa faceti ceva fain ! indirect ! meritul vorstru ! bravooooooooooooo !!!!!!!!!!!!
de reusim sa ne intilnim va trimitem poze si comentarii !!!!!!!!!!!!!! (bun-inteles, de vor si restul participantilor !)
drumuri bune tuturor !
uite-aci baieti ce am gasit ...
va scrisesem deja un mesaj si din greseala mi s-a sters inainte sa vi-l trimit ...
specificatii riviera ...
cam cum ma asteptam, undeva intre 170-220 CP si 175-200 km/h ... nu am gresit prea mult ... va pun legaturile unde sa va documentati si sper ca dup-aia veti fi cu totii multumiti ...
parerea multora despre motoarele de 3.8 L ... tin mult si bine ! dar nu-s sportive !
aci e un tabel ... coboriti pina-l gasiti ... si vedeti valorile ...
http://www.thecaryoudrive.com/en/022419b7
alta sursa ... care zice cam la fel cu cea de mai sus ...
http://www.autoevolution.com/engine/buick-riviera-1990-38.html
aci puteti gasi valori si despre alte marci ...
http://www.carspecsdirectory.com/Bugatti_Buick.htm
aci o alta sursa ... zic eu interesanta si credibila ...
http://www.automobile-catalog.com/car/1992/318545/buick_riviera.html
lectura placuta ... tuturor !
nu m-ar deranja, atit ca nu-mi place la bucuresti ... nu e orasul meu preferat ... dar de-o fi vreodata sa fie ... m-oi duce si acolo in cazul in care majoritatea doritorilor ar dori asta.
cit despre "amaritele" alea de care vorbesti ... ai mare dreptate, mai bine sa ne bucuram !!!