Esential
8.7 | litri va avea motorul viitorului Dodge Viper. |
Deşi toţi marii constructori auto încearcă să ofere motoare cu o capacitate cilindrică redusă pentru a putea face faţă noilor norme de poluare, unele branduri vor să înoate împotriva curentului. Este cazul celor de la Dodge, care pregătesc un motor mai mare pentru noua generaţie Viper.
Emblematicul model american va trece de la cilindreea veche de 8.4 litri la una mai mare, de aproximativ 8.7 litri. Motorul va primi o serie de tehnologii menite să reducă emisiile de carburant şi consumul, însă nu va folosi sistemul MultiAir, brevetat de colegii lor italieni de la Fiat.
Cu 0.870 cmc pentru fiecare cilindru, motorul V10 are toate şansele să devină cel mai mare propulsor de serie propus vreodată de Chrysler. Partea bună este că, în aceste condiţii, puterea totală va ajunge la aproape 700 de cai. De această dată, spre deosebire de vechea generaţie, herghelia va fi ţinută în frâu de mai multe sisteme de siguranţă, printre care şi ESP.
Rămâne încă sub semnul întrebării introducerea unei versiuni "entry-level", propulsată cu motorul Hemi V8 de 6.4 litri, regăsit deja pe Chrysler 300 SRT8 şi Jeep Grand Cherokee SRT8.
via | autoblog
Aiurea!!!
Cum va explicati atunci un consum de 9-10l / 100 km urban intr-un stil de condus mai mult decat linistit si fara AC intr-un oras ca Deva destul de lejer si de 6-7 l / 100 km extraurban fara a depasi 120 km/ora cu o Jetta noua de 1,2 TSI si 105 CP si 15.000 km?
Daca au cerere iti pun motor si de 1L pe Jetta. Clientul nostru... stapanul nostru.
Si mai are si "o serie de tehnologii menite să reducă emisiile de carburant şi consumul". Adica are sistem de alimentare cu pipeta in loc de galeata? Ca ar merge foarte bine cu pipeta dat fiind ca motorul asta are o cilindree asa mica: 8.7 centimetri cubi sau 0.0087 litri...
Mie si la test inainte sa o iau tot consumul acesta l-am avut dar mi-au dat duma ca e noua si e normal pana isi da drumul...
PS: Ce ar trebui sa inteleg din "FUNBOY"? (astept raspunsul tau "pisi"...)
Nu-mi zi insa de Toyota ca si acum regret ca nu am luat Corolla,insa a fost dorinta expresa a sotiei,ea fiind adepta VW...
Ce vreau sa evidentiez ca toata "revolutia" asta cu downsize-ul si cu motoarele de cilindree mica si turbo nu e decat o prosteala pe fata fara ca in viata de zi cu zi sa faca in vreun fel diferenta (mai ales la aspectul consum)
Lexmark imi pare rau pt tine,tu esti unul din miile de nemultumiti de genul!!
Americanii Permanent au fost nesanatosi la creier.
Sa ia pilda de la nemti / japonezi ca de altfel o sa explodeze planeta americoșii.
Eu cu jetta 1.6 mpi am scos un consum de 6,5%,5 persoane si bagaje,viteza 100-120 km/h + clima
On
Cred ca dodge e prima companie auto,care dupa 5 ani creste capacitatea cilindrica la un motor.
Sunt curios daca la noul Viper,esp-ul va fi dezactivat complet
Sa nu uitam ca actualul Viper ACR a scos cel mai bun timp pe Nurburgrin(7:12),depasind toate supercarurile europene si japoneze.
Americanul nu e prost,stie el de ce face un motor cu o cilindree asa mare.
Nemti scot 700 cai din motoare 4.4-6 L
Nemti la un motor de 8,7 ar scoate peste 1000 de cai.
Sa cer bun simt si rezon de la tine ar fi o exagerare...
Spre deosebire de altii, eu am si criticat VW-ul. Chiar si fara sa fiu provocat. O s-o fac si acum chiar daca situatia e oarecum diferita. Pushrod-ul ar trebui sa dispara din peisajul masinilor moderne iar masinile din grupul VAG nu fac exceptie.
Daca in cazul lui Bentley se mai poate invoca o oarecare traditie si faptul ca nu e o supersportiva, la GM nu e loc de asa ceva. De la o firma americana care nu prea are treaba cu luxul si prestanta, vreau sa vad tehnologie de varf. Iar la o masina supersport, cu atat mai mult fiindca performanta de varf nu se atinge (numai) cu putere multa...Mai e nevoie si de altceva iar acel altceva nu prea poate fi obtinut in asemenea combinatie (motor imens si greu pe fata cu tractiune spate) decat cu mari compromisuri si cu asistenta unui purcoi de sisteme electronice inteligente (in conditiile in care Viper abia acum o sa aiba ESP, o chestie absolut indispensabila la asemenea cotet...
Am un Dodge 440, (7.2 litri) care dupa 400000 de km merge la fel ca si la 200000 km. Si merge si merge si merge ca pt asta a fost proiectat.
Acest motor de 8.7 litri este chiar prea modern pt mine fiind din aluminiu nu din fier dar totusi are sansa sa aiba o fiabilitate ridicata.
Acest motor simplu asa cum iese din fabrica are pt uni o putere modesta dar potentialul lui prin modificari este de a deveni un monstru cu peste 1000 cp.
Asta e problema mea, chestie pe care ti-am mai spus-o de cateva ori.
Daca tu nu critici VW e treba ta insa nu-mi spune ca n-o faci fiindca n-ai de ce. VW poate fi criticat in mod justificat iar eu am facut-o (stiu, pare incredibil).
Dupa cum probabil stii, conditia de baza pentru a cumpara un Viper era sa ai bani. Competenta in ale sofatului era doar la nivel de recomandare, NU CONDITIE!!!
Prin urmare, daca tu ca fabricant nu pui nici o conditie la cumparare, atunci ar fi bine sa faci o masina foarte echilibrata si cat mai stabila pentru ca exista cate un cretin care se crede Vettel si el e mai degraba vitel si iese pe corso cu o masina ca asta si pierde controlul (deh, accident nefericit).
Daca vrei sa pilotezi, du-te prietene pe circuit si da-te cu 300 la ora si ia virajele cu 250 la ora. Daca ratezi vreunul, nu-i chiar asa mare paguba. Niste glisiere de metal nu sunt vreo avere iar masina...masina e oricum a berbecului iar asiguratorul nu-i da un sfant pe ea, ca doar era pe circuit
Cand iesi pe strada cu asemenea masina si te crezi zmeu, ti s-ar putea intampla sa faci o nasoala. Si daca faci o nasoala si te fai gramada intr-un parapet, nu ar fi nici o problema insa omori oameni nevinovati (dpdv al circulatiei rutiere) dupa care incepi sa te dai cu fundu` de pamant ca n-a avut noroc...
Aaa...inca ceva...Respectul se castiga, NU SE IMPUNE CU FORTA. Cu forta se impune TEAMA sau FRICA. Daca nu ma respecti, ghici ce? Nu-i nimic...
Cantitatea de gugumanii pe care le produci este imensa...greu de crezut dar asa e...
Daca ma uit mai atent la ce scrii, pot sa-ti dau dreptate partial: cineva sigur a luat-o pe aratura "ca boul" si ala nu sunt eu...
"Eu am spus ca trebuie sa stii sa conduci asa ceva,iar tu ai luat-o pe aratura ca boul."
Tot tu ai spus ca "Daca ai un Viper,trebuie cu adevarat sa stii sa pilotezi".
Normal ca "trebuie sa stii sa conduci/pilotezi asa ceva", ceea ce inseamna ca e o masina foarte dificil de strunit. Controlul se poate pierde in x situatii din tz motive (vezi pe AM stirea cu accidentul unui Aston Martin surprins pe camera. Dobitocul a uitat sa activeze TC-ul. Daca era in oras, probabil ca era pe trotuar) Dar, doctorandule, cine iti garanteaza tie ca cei care pun mana pe asemenea masina si stiu sa o struneasca?!? DUH
Hai du-te la pascut ca se usuca iarba...
Ala care ma omoara pe mine, om nevinovat, E DUSMANUL MEU...
Daca ala care conduce ca un imbecil si IMI PUNE MIE VIATA IN PERICOL moare strivit intre fiarele propriei masini din cauza propriei incompetente, eu ma bucur pentru ca eu (si altii de pe langa mine) am mai multe sanse sa scap de o moarte cauzata de "un nefericit si tragic accident de circulatie"...
"Daca stii sa conduci cum trebuie,nici o masina nu-i greu de strunit."
Ce banalitate gretoasa...Dar daca ala care habar n-are pe ce lume traieste (indiferent de varsta) isi ia o masina din asta si vrea sa vada ce poate masina aia pe strada in loc sa mearga pe circuit? Ca sa omori un motociclist de exemplu, nici nu e nevoie sa-l calci efectiv. E suficient sa-l agati un pic si sa-l dezechilibrezi iar gravitatia si o masina care vine din sens opus fac restul...
Bun simt gasesti la frizerie de exemplu dar...nu e de cumparat...naspa...
Audi S8 e masina adevarata?
Dust yourself off and have a nice life!
Asta-i manea sau ce?
Te-a omorat,nu mai ai dusmani!
Mi se pare logic,iar pana te va plesni unul cu Viper,va curge multa apa pe Dunare!