Grupurile PSA și Fiat-Chrysler anticipează că proiectul fuziunii va fi finalizat în primele trei luni ale anului 2021, în cazul în care consiliile de administrație ale celor doi constructori și autoritățile anti-trust își vor da acordurile finale. Cele două entități au anunțat în iulie că numele noului constructor rezultat în urma fuziunii va fi Stellantis.
Până la definitivarea actelor, au început să apară informații cu privire la strategia care va sta la baza colaborării FCA-PSA.
Un document semnat de Fiat-Chrysler și citat de Automotive News Europe arată că FCA a cerut furnizorilor săi să înceteze imediat orice activitate legată de cercetarea și dezvoltarea vehiculelor din segmentul B. Potrivit documentului, viitoarele modele subcompacte de la Fiat-Chrysler vor utiliza o platformă a grupului PSA.
Astfel, modelele unor branduri precum Alfa Romeo, Fiat, Lancia sau Jeep ar urma să treacă la platforma CMP (Common Modular Platform), arhitectura care stă la baza unor vehicule ca Peugeot 208 și 2008, Opel Corsa și Mokka sau DS3 Crossback.
Potrivit documentului, FCA vrea să producă noile modele pe platformă CMP la uzina sa din Polonia, volumul anual urmând să fie de circa 400.000 de unități.
Stellantis va deveni al patrulea mare constructor auto din lume după Toyota, Grupul Volkswagen și Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi. Noul producător va îngloba nu mai puțin de 12 mărci, și anume Peugeot, Citroen, DS, Opel, Fiat, Jeep, Alfa Romeo, Lancia, Maserati, Abarth, Chrysler și Dodge.
Via Automotive News
Comentarii (0)