Epoca saloanelor auto internaționale pare să se apropie de sfârșit. Din păcate, chiar și marile saloane auto din lume nu mai reușesc să atragă producătorii consacrați de automobile la un astfel de eveniment. Acesta este și cazul Salonului Auto de la Geneva, care va avea loc între 26 februarie și 3 martie.
În urmă cu puțin timp, organizatorii salonului au publicat lista cu participanții ediției din acest an. Astfel, doar 8 producători de automobile vor participa la Salonul Auto de la Geneva 2024. Cei mai mari producători care au răspuns "prezent" la eveniment sunt Renault și Dacia.
În rest, lista mărcilor auto participante este completată de: BYD, Isuzu, Lucid Motors, MG Motor, Microlino și Pininfarina.
Din cauza numărului din ce în ce mai mic de participanți, viitorul saloanelor auto europene este pus sub semnul întrebării. Cei mai mulți producători aleg platforme alternative pentru lansarea de modele și tehnologii noi, datorită costurilor mai mici de organizare.
De asemenea, majoritatea producătorilor preferă să lanseze mașini noi cu ajutorul platformelor digitale.
De ce Isuzu ori Lucid își pot permite să vină la Geneva iar mărețele companii europene (pline de ifose și pretenții) se dau lovite?
Alaltăieri, Musk le trăgea clopotele companiilor europene și americane, că vai! vin chinezii și le fac terci. Foarte bine, să le facă, dacă sunt conduse de calici și proști!
BYD este insingnifiant în Europa în timp ce Renault are o cota de piață de 5.3%. Mărcile chinezești, în 2022 au vândut 1.5 milioane de unități în afară chinei
In clasamentul mondial al vânzărilor de mașini din prima jumătate a lui 2023 se află pe undeva pe locul 9-10, iar asta pentru că au vânzări foarte mari pe piață din China, acolo unde mulți dintre producătorii tradiționali nu sunt, sau au vânzări mici: prima poziție Toyota Motor - ianuarie – iunie 2023 peste 5,41 milioane mașini. Locul 2 Volkswagen AG, cu 4,37 milioane, pe locul trei este de grupul Hyundai-Kia cu 3,65 milioane unități. Pe următoarele două locuri sunt, la egalitate, Alianța Renault – Nissan – Mitsubishi și grupul Stellantis, ambele cu 3,2 milioane de mașini. Urmează General Motors (GM), Ford Motor Co., Honda, Suzuki și BYD.