CNADNR a repus în discuţie un proiect de modernizare a DN1 prin implementarea de bariere despărţitoare şi de sensuri giratorii pentru drumul cu cele mai multe accidente din România. Proiectul ar putea fi demarat în primăvara anului viitor.
Esential
98
de oameni şi-au pierdut viaţa în urma accidentelor care au avut loc pe DN1 în 2013.
DN1 ar putea deveni o şosea mai sigură, promit reprezentanţii CNADNR, dacă vor obţine finanţări europene în valoare de 33 de milioane de euro.
Reprezentanţii companiei de drumuri şi autostrăzi au prezentat un proiect de modernizare al drumului pe care au avut loc 276 de accidente rutiere în 2013 – DN1. Propunerea autorităţilor este instalarea de parapet de beton pe încă 28 de kilometri, construcţia de refugii pentru trecerile de pietoni şi amplasarea unor sensuri giratorii în localităţile Bărcăneşti, Sinaia şi Comarnic pentru a împărţi mai uşor maşinile în întersecţiile periculoase. În plus, CNADNR vrea să monteze protecţii de beton între sensuri şi pe arterele care leagă Bucureştiul de Suceava, Constanţa şi Timişoara.
Modernizarea lui DN1 ar dura doi ani, spun cei de la CNADNR, iar costurile s-ar ridica la 33 de milioane de euro. Dacă lucrările ar primi finanţare europeană nerambursabilă, muncitorii ar trece la treabă în primăvara anului 2015.
Pentru moment, nu există informaţii privind stadiul în care se află propunerea celor de la CNADNR în faţa europenilor, existând riscul ca finanţarea să fie întârziată din diferite motive.
Montarea de parapeţi despărţitori din beton ar putea fi soluţia pentru reducerea accidentelor grave pe DN1.
CNADNR a anunţat la începutul lunii octombrie intenţia de a amplasa parapeţi despărţitori pe 100 de kilometri ai lui DN1, termenul limită pentru primirea ofertelor fiind 18 noiembrie 2014.
Societatea responsabilă de proiectele legate de construcţia de drumuri şi autostrăzi avea un buget de 87 de milioane de RON pentru motarea de parapeţi despărţitori de beton pe DN1.
Via Digi24 | Sursă foto
Dar nu pot sa nu ma intreb: citeva giratorii si separatoarele ....DOI ANI?
Inseamna ca finalizarea centurii Nord a Bucurestiului va dura cat? 10 ani?
Autostrazi cu bani UE sau parteneriate care vor pune taxa de autostrada, DN-uri cu bani UE cu acciza bre, cu acciza ce puii mei faci??
Cred ca titlul potrivit era "DN1 ar putea fi modernizat în 2015 cu 10% fonduri europene". Restul de 90% din fonduri se vor pierde in cordonul ombilical al borfasilor de la Bucuresti.
De ani de zile am senzatia ca Romania nu mai are guvern. Are doar o adunatura ordinara de hoti alesi legal sa jefuiasca dupa bunul plac pana cand le expira mandatul. Tot teatrul ieftin cu alegeri, dezbateri si polemici intre tipi imbracati la patru ace e o mascarada pe care ma mir ca romanii o mai inghit si o mai aproba. Toti clovinii aia nu sunt decat niste gigi becali si dragomiresti (de la FRF), ceva mai articulati si mai spalati. Pe dinauntru insa sunt aceeasi ciobani neciopliti cu aceeasi sete de jaf si inavutire oarba peste noapte. Cu cat stai mai departe de ei, cu atat iti dai seama cat de bolnava este tara asta. Cat de mult au ingenunchiat-o si-au umilit-o, fara nici un fel de interventie straina, fara unguri, fara, nemti, fara nimeni altcineva decat ei insisi.
De ce nu s-a facut Pitesti - Sibiu prima data ? Intreb si eu...
PS: Nu ştiu dacă va fi pertinentă următoarea analogie cu ideea lui Napoleon conform căreia „în raniţa fiecărui soldat zace bastonul de mareşal”, dar merită să încerc o prelucrare a acestui enunţ, astfel încât să rezulte: „În fiinţa fiecărui alegător zace instinctul de a deveni oricând...ales”. La urma urmei, politicianiştii (căci politicieni, în sensul cel mai pur al cuvântului, nu mai există demult!) de unde provin? Din cosmos? Sau dintre noi înşine?!