Poate cel mai popular şi mai râvnit brand auto din lume se pregăteşte de momente grele. Ferrari este aproape de o decizie care i-ar putea schimba viitorul şi modul în care supercarurile sale sunt percepute la nivel mondial.
Luca di Montezemolo, omul care a condus destinele companiei din 1991 până în prezent, este pe punctul de a se retrage din fruntea consiliului director, după o serie de neînţelegeri cu Sergio Marchionne, şeful Grupului Fiat-Chrysler.
Strategia lui Montezemolo
Montezemolo este arhitectul strategiei de exclusivitate, pe care a impus-o de mai bine de trei ani în cadrul Ferrari. Aceasta presupune limitarea vânzărilor anuale la numei 7000 de maşini, asigurând astfel o dorinţă permanentă de a deţine un exemplar al Căluţului Cabrat.
Planul lui Marchionne
De cealaltă parte, Marchionne încearcă să integreze mai bine Ferrari în interiorul Fiat, din dorinţa de a urca imaginea grupului tot mai aproape de cea a unui "conglomerat premium", aşa cum sunt văzute Volkswagen şi BMW. O astfel de măsură ar ştirbi exclusivitatea brandului italian şi ar îndepărta modelul de la filosofia actuală.
Montezemolo se opune categoric acestei intenţii şi vrea să păstreze autonomia Ferrari.
Fără succes se pare, pentru că surse din interiorul companiilor vorbesc despre diferenţe de opinie care nu mai pot fi reconciliate şi despre o eventuală debarcare forţată a lui Montezemolo la sfârşitul acestui an.Marchionne: „Nici un om nu este indispensabil”
Scandalul s-a aprins în urmă cu o săptămână, când Sergio Marchionne a criticat activitatea Ferrari în Formula 1 şi a declarat că lipsa performanţelor este inacceptabilă, iar câştigarea unor curse nu este negociabilă. De asemenea, tot în urmă cu o săptămâna, Marchionne a declarat că demisia lui Montezemolo nu se află în agenda sa, dar şi că „nici un om nu este indispensabil”.
Potrivit unor surse apropiate lui Marchionne, citate de Corriere della Sera, boss-ul Grupului Fiat-Chrysler ar fi spus că „Ferrari este acum american şi că brandul se pregăteşte de sfârşitul unei ere”.
Cine este Luca di Montezemolo
Luca di Montezemolo a fost reales preşedinte Ferrari în luna martie a acestui an. În cadrul evenimentului, din primăvară, Montezemolo, în vârstă de 67 de ani, îşi propunea să mai conducă soarta Scuderiei din Maranello doar pentru următorii trei ani. Devenit asistentul personal al lui Enzo Ferrari în 1973, Luca a fost responsabil pentru victoriile Scuderiei din Formula 1 în anii 1975 şi 1977, când la volanul monoposturilor se afla celebrul Niki Lauda.În 1991 era numit de Giovanni Agnelli la cârma Ferrari, un brand aflat în derivă după moartea fondatorului Enzo. Sub conducerea sa, Ferrari a reuşit să scape de datorii şi chiar să revină pe profit. De asemenea, Montezemolo este şi artizanul multiplelor titluri de Formula 1, câştigate de Ferrari şi septuplul campion mondial Michael Schumacher.
intrati pe https://www.facebook.com/clublanciaro sa vedeti materiale de la fani adevarati din Italia si de pe tot globul, concepte noi de Lancia la nivel 2014-2020........
multumim!
Marchionne se simte amenintat de incapatanarea lui Montezemolo si vrea sa-i ia puterea cautandu-i nod in papura. Mi-e teama pt Ferrari. Istoria fabuloasa a acestui brand sta in mainile unui om ce nu-mi inspira incredere. Pe langa un Carlos Ghosn sau chiar Winterkorn, Marchionne e un incompetent.
Doamne, ce idiot! --- sa nu ne temem de adevarul ca atare!!!
Ptiu, drace, de ce sa fac pe naivul: era de asteptat...Eu glumisem cu "promisiunea" lansata pe AM, conform careia, daca si "ultimul mohican al autenticitatii" (Ferrari) "va cadea la datorie", atunci va trebui moralmente sa renunt la automobilism si sa ma reprofilez pe...ciclism. Boul asta cu creierul fiert in ciorba "diversitatii culturale" chiar ma sileste sa adopt o decizie apasatoare sufleteste...Probabil ca se va gandi sa "ciopleasca" nitelus Ferrari astfel incat sa rezulte...sedane "ca ale Triadei". Ce 7000 de bucati pe an, cum zice "inadaptatul" de Luca? 700 000, pentru inceput, promite, nu? (promit, pardon, nici romaneste nu mai stiu de cand m-a enervat...cum sa-l mai descriu? mi-au pierit cuvintele). Ce, oare considerati ca n-ar fi posibil? Dar ceea ce s-a intamplat cu un alt nume imens (Porsche) ce va sugereaza???