Divizia AMG de la Mercedes nu va dezvolta un diesel de performanţă
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Divizia AMG de la Mercedes-Benz nu va dezvolta un diesel de performanţă, anunţă englezii de la Autocar. Anunţul vine direct de la Ola Kallenius, şeful diviziei de performanţă a mărcii germane, care a justificat decizia prin faptul că un asemenea model ar aduce prea multe compromisuri în gama orientată spre performanţă. Noile propulsoare pe benzină ale celor de la Mercedes-Benz integrează deja o parte din tehnologiile motoarelor diesel, printre care putem enumera supraalimentarea cu turbocompresoare şi injecţia directă, ceea ce oferă un efect spectaculos asupra performanţelor dinamice de care sunt capabile aceste unităţi.
"Am cercetat ideea unui diesel în urmă cu câţiva ani, dar motoarele pe benzină au beneficii evidente: sunet, masă, agilitate şi răspuns la acceleraţie", a motivat Ola Kallenius. În urmă cu zece ani, cei de la Mercedes-Benz au lansat C30 CDI AMG. Modelul era un C-Klasse Coupe cu motor diesel modificat de AMG şi transmisie automată SpeedShift, iar propulsorul a fost oferit şi pe alte versiuni de caroserie ale lui C-Klasse.
Propulsorul CDI cu cinci cilindri în linie avea o cilindree de 2.950 centimetri cubi, patru supape pe cilindru şi dezvolta 231.1 CP la 3.800 rpm. Turaţia maximă a motorului respectiv era de 4.600 rotaţii pe minut, iar puterea litrică a unităţii era de 78.31 CP pe litru. Cuplul maxim al acestui motor era de 540 Nm şi era oferit între 2.000 şi 2.500 rpm, iar timpul 0-100 km/h al primului diesel de la AMG era de 6.8 secunde. Viteza maximă a modelului era de 250 km/h, iar consumul mediu declarat era de 7.6 litri la sută.La finele lunii ianuarie, BMW a lansat o nouă motorizare diesel, dezvoltată de inginerii diviziei M. Motorul are o cilindree de 3.0 litri şi este supraalimentat cu trei turbine. Puterea maximă dezvoltată de unitatea Euro 6 este de 381 CP la 4.000 rpm, iar cuplul maxim este 740 Nm. Cuplul maxim este atins între 2.000 şi 3.000 rotaţii pe minut. Propulsorul diesel dezvoltat de inginerii BMW M poate să urce până la 5.400 rotaţii pe minut, inedit pentru un motor din această categorie. În cazul unui BMW M550 xDrive, timpul de accelerare de la 0 la 100 km/h este de 4.7 secunde, iar consumul mediu este de 6.3 litri la sută.
Via | Autocar
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Modele noi
-
Au apărut noi detalii despre Mazda EZ-60, un nou SUV electric care va fi lansat mai întâi în China. Noul model va avea inclusiv o versiune cu motor termic pe post de generator. (19.04)
-
Marca chineză AUDI, înființată de către Audi cel german și compania chineză SAIC, a publicat prima imagine oficială cu primul său model de serie. Noul model va fi botezat E5 Sportback și va fi un break electric. (18.04)
-
Subaru a prezentat oficial noul Solterra facelift cu ocazia Salonului Auto din New York. Noul model actualizat primește acum un propulsor electric mai puternic, un design revizuit, dar și o autonomie îmbunătățită cu 25%. (17.04)
-
Noul Audi A6 Sedan: cel mai aerodinamic Audi de serie cu motoare termice
-
Noul Volvo S90 facelift: display central de 11.2 inch și versiune PHEV cu 80 km autonomie electrică
-
Acesta este noul Subaru Outback: două motorizări cu până la 260 CP
-
STUDIU: Mașinile electrice, mai fiabile decât termicele
-
Viitoarea Mazda MX-5 va primi un motor aspirat natural mai mare
Via | Autocar