Distribuitorii independenţi de piese auto: "Nu toate piesele care nu sunt originale sunt contrafăcute"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Asociaţia Distribuitorilor de Piese Auto din România încearcă să facă lumină în privinţa disputei eterne legată de originea şi calitatea pieselor auto vândute în magazine şi service-uri. Problema principală este legată de lipsa de informare a consumatorilor, cărora li s-a spus că piesele care nu sunt originale sunt contrafăcute, spun oficialii ADPAR.
Clienţilor din România li s-a implementat ideea că o piesă originală are însemnele mărcii ştanţate pe ea, în timp ce o piesă contrafăcută poartă orice alt însemn, sau nu are niciun însemn, completează aceştia. Cei 23 de distribuitori de piese auto din România care formează ADPAR în prezent au decis să împărtăşească o parte din miturile pe care le-au întâlnit în relaţiile cu consumatorii români.
Prejudecăţi comune în rândul consumatorilor de piese auto din România:
1. Piesele originale sunt doar cele care poartă însemnele producătorului de automobile 2. Toate piesele care nu sunt originale sunt contrafăcute 3. Piesele originale se găsesc doar la reţelele de dealeri ale producătorilor de maşini 4. Piesele produse de producătorii independenţi sunt nesigure pentru consumator 5. Există o diferenţă majoră de calitate între piesele originale sau de origine şi piesele fabricate de constructorii independenţi, de unde şi diferenţa de preţ dintre acestea 6. Atelierul la care îmi repar maşina ştie cel mai bine ce piese trebuie să monteze pe maşina mea, ei trebuie să aleagă marca şi eu plătesc factura 7. Falsul se vede cu ochiul liber |
CLASIFICAREA PIESELOR DE SCHIMB
A. Piese originale sau de origine - aceste piese se mai numesc şi OEM, adică Original Equipment Manufacture. Respectivele componente sunt cele care echipează un vehicul pe linia de fabricaţie şi sunt produse fie de furnizorii constructorului auto respectiv, fie chiar de contructorul auto (cazurile acestea sunt din ce în ce mai rare). Tot în acest capitol se încadrează şi piesele care poartă acronimul OES, care înseamnă Original Equipment Supplier. Acestea sunt piesele de schimb produse de producătorii independenţi de piese şi sunt oferite atât în reţeaua de dealeri a mărcilor, cât şi în reţeţele independente de distribuitori de piese auto. Acestea nu prezintă nicio diferenţă de calitate faţă de piesele OEM, fiind produse şi vândute sub sigla producătorului de piese, nu sub sigla producătorului de automobile.B. Piese aftermarket, cunoscute şi sub numele de IAM. Independent Aftermarket Manufacturer este denumirea din spatele acronimului pentru acest tip de componentă auto. Respectivele piese sunt produse de producători independenţi, care respectă standardele de calitate pentru respectivele repere, dar nu le-au furnizat niciodată constructorilor spre a fi utilizate pe linia de asamblare sau în reţeaua de dealeri. Oficialii Asociaţiei Distribuitorilor de Piese Auto din România declară că acestea prezintă acelaşi nivel de calitate cu piesele OES sau OEM. C. Piese contrafăcute reprezintă grupul de piese care copiează produsul, însemnele, codurile, ambalajul şi chiar etichetele pieselor OEM, OES şi IAM. Potrivit oficialilor ADPAR, majoritatea pieselor contrafăcute sunt copii ale pieselor originale, iar ambalajele acestora încearcă să copieze originalul, marja de profit fiind mai mare pentru cei care le produc şi le vând. Acest tip de piesă intră pe piaţă în mod ilegal şi pune în pericol consumatorii şi ceilalţi participanţi la trafic. |
CUM VOR DISTRIBUITORII DE PIESE SĂ AJUTE CLIENŢII
Primul sfat pe care îl pot da distribuitorii independenţi de piese auto consumatorilor din România este să nu cumpere niciodată piese auto de la comercianţi ambulanţi, magazine ilegitime şi comercianţi suspecţi. Deşi piesele contrafăcute nu reprezintă decât 2% din totalul pieţei de piese auto din România, nimeni nu vă poate garanta că aţi cumpărat o piesă originală dacă nu cumpăraţi de la un comerciant legitim şi autorizat – a se citi comerciant care vă oferă bon fiscal, garanţie (dacă este cazul) şi prezintă piese cu documente de autenticitate.
Distribuitorii independenţi de piese doresc să le reamintească tuturor consumatorilor faptul că produsele contrafăcute tind să încerce să copieze însemnele, codurile, ambalajul şi/sau etichetele pieselor OEM, OES şi IAM, alături de certificatele aferente, deci achiziţia unui produs cu toate echichetele de la un comerciant ilicit nu garantează faptul că aţi cumpărat un produs original.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Galeria Țiriac Collection, cea mai mare colecție privată de automobile din România, tocmai a primit două exponate noi. Este vorba despre două modele Porsche 911, dintre care unul este GT3 R Rennsport, un model produs în doar 77 de exemplare. (04.12)
-
Potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România, vânzările de mașini noi în România au scăzut cu 8 în luna noiembrie. Pentru ultimele 11 luni, vânzările au rămas în creștere față de anul trecut. (02.12)
-
Un nou studiu al pieței de mașini second hand din țara noastră arată că mai multe mașini au trecut prin mai mult de două schimbări de proprietar. Există cazuri în care mai multe mașini au trecut prin mâinile a nu mai puțin de 24 de proprietari diferiți pe parcursul vieții acestora. (28.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
... in estul salbatic este foarte greu sa ai incredere in vre-un service (fie el chiar si Audi, BMW sau Mercedes) ... iar piesele... Dumnezeu cu mila.... poate ai noroc si nu se gaseste cineva sa aiba nevoie de ceva de pe masina ta, ca pleci cu ea mai stricata decat era cand ai adus-o
Cine se intereseaza putin afla ca acelasi reper poate avea chiar si 4-5 preturi la un singur distribuitor,deci ai de unde alege.Cine are avantajul unor minime cunostinte in domeniu stie ce producatori sunt cat de cat seriosi.
Apoi vine si reversul,sa nu credeti ca orice "piesa de origine" montata la reprezentanta e si foarte buna sau originala.
Problema din reprezentante se numeste "OMUL", mecanicul, etc, care vrea sa mai faca si el un ban in plus, te duci cu masina la el iti ia piesa buna si iti pune una uzata. Si asa te pomenesti ca ti se rupe planetara sau mai stiu eu ce.
Pentru cei carora le este frica sa cumpere piese din magazinele specializate in acest sens, sfatul meu este sa va interesati pe net care sunt producatorii de astfel de repere si apoi sa plasati comanda.
Cele bune,
Mihai
Citroen - la reprezentanta un prieten a cumparat "piesa"cu 300 de ron adusa de mecanicul din service dupa program. (piesa a intrat pe garantia altui fraier asa ca mecanicul a facut bani din nimic).
Volkswagen - PBV - am fost sa imi schimbe potentiometrul de la aeroterma masinii (nu mergea decat pe 1 si 4). Puteau sa imi schimbe o rezistenta arsa dar au zis ca imi vor schimba toata piesa. Piesa nu era in portbagaj si am cerut sa imi scoata torpedoul sa vad daca intr-adevar s-a lucrat. Ca sa vezi ... rezistenta era inlocuita "elegant" cu o sarma. Pe factura aparea piesa noua.
Renault - CELEBRUL Serus - pentru o dioda arsa din spatele cd-player-ului voiau sa inlocuiasca toata partea centrala din bord(cd player si display).. Pretul operatiei ... 4000 ron ... mai mult decat un Pioneer + sistem audio profesional. Persoana respectiva a insistat si s-a inlocuit dioda.
Atat cunosc eu. Una traita de mine iar la celelalte 2 am fost langa persoana care a patit-o. Nu e teroria conspiratiei! Daca fiecare ar avea rabdare sa scrie un comment... te-ai satura de citit.
Concret : citind din manualul de service pe care mi l-am luat de pe net, am vazut ca cota minima pentru placutele de frana este de 8mm ( partea activa).
M-am dus la service sa-mi inlocuiasca placutele si sa-mi schimbe lichidul de frana. Legat de placute au zis ca mai au "carne" si nu a venit vremea lor. Ce sa zic am insistat degeaba sa spun ca au 5mm , dar degeaba.
Rezultat ... nu va spun , profitand de faptul ca mi-au schimbat lichidul de frana, mi-am schimbat placutele singur.
Legat de bucsi este alta faza ... si mai nostima. :)))
La 25000 atentie. .. bucsile nu au nimic !
De mai bine de un an am apelat la firmele de dezmembrari , si am fost multumit de calitatea pieselor . Singurl mic dezavantaj find ca trebuie sa te agiti mai mult decat in cazul pieselor noi care le iei pe tava la casa de marcat, aici trebuie sa alergi dupa mecanici prin parc sa iti desfaca piesa cum trebuie si multe altele , dar oricum marea majoritate a parcurilor ofera garantie si nu r fi o problema .
Nici macar cauciucuri nu am mai cumparat noi, pentru ca nu se merita ,cand le gasesti foarte putin uzate si la pret de pret.