Potrivit celor de la Polk, Ford Focus a înregistrat 1.097.618 livrări în 2013, cu 8.1 procente mai multe decât în anul precedent, când modelul Ford a fost de asemenea pe primul loc. Statisticienii de la Polk anunţă că Toyota Corolla s-a clasat pe locul al doilea, cu 872.774 unităţi înmatriculate în 2013, iar pick-up-urile din gama F de la Ford au obţinut locul trei, cu 785.630 unităţi.
Concluziile celor de la Polk sunt contrate de japonezi, care spun că au vândut peste un milion de unităţi Corolla în 2013 şi că datele sunt eronate din cauză că aceştia nu au luat în considerare toate versiunile de caroserie sub care este vândută Corolla. Reprezentanţii Toyota vor ca în rezultate să fie integrate şi rezultatele pentru modelul Matrix, versiunea hatchback a lui Corolla cunoscută europenilor sub numele de Auris, precum şi a versiunilor numite Corolla Wagon, Corolla Altis, Corolla Axio Sedan şi Corolla Fielder.
REPORTAJ: Am văzut pe viu noul Ford Focus facelift la Frankfurt
Potrivit Ford, rezultatul obţinut de Focus este atribuit în principal pieţei din China, unde înmatriculările au crescut cu 50% în 2013 pentru acest model, clienţii de pe cea mai mare piaţă a lumii cumpărând unul din fiecare trei Focus-uri vândute în lume decursul anului trecut.Per total, piaţa auto a anului 2013 a cumulat vânzarea a 84.1 milioane de vehicule noi, marcând o creştere de 5% faţă de anul precedent.
Totodată, 2013 a fost al patrulea an consecutiv de creştere a vânzărilor de vehicule la nivel global.DE UNDE VINE DISPUTA?
Practic, problema apare la modul în care sunt numărate maşinile vândute. Cei care au realizat studiul citat de Ford au "numărat" doar modelele care se numesc "Ford Focus", respectiv "Toyota Corolla", în timp ce reprezentanţii Toyota au contabilizat toate maşinile construite pe platforma lui Toyota Corolla, de la berlina Corolla până la break-urile şi hatchback-urile înrudite îndeaproape, cum ar fi Auris sau Auris Touring, versiunea break a acestui model.
75 de ani Toyota: cele mai importante momente ale istoriei celui mai mare constructor al lumii
Via CNN | Ford | Polk
Auris e pur si simplu alt model,chiar daca are aceeasi platforma.
Aveam alta parere despre japonezi...
@vianu
Eu gasesc chiar interesanta paleta de culori a celor de la Ford.
Vrei sa spui ca albastrul din poza de mai sus nu e frumos?!
Trebuiau sa numeasca Auris ... Corola hachback .. si atunci era alta poveste.
Asa si pe platforma de focus e facut si C-max-ul si Kuga.
Iar Auris nu e chiar alt model. Este ca si cum ai compara Corolla cu Focus Sedan si Auris cu Focus hatchback. In propozitia anterioara am folosit de doua ori denumirea Focus si o data denumirea Corolla. Cam asa s-a pus problema si cand s-au calculat cifrele de vanzari ale fiecarui model.
faceam referire la ACTUALA paleta de culori.
Albastrul din poze nu e inca in oferta e nou, Galbenul metalizat e doar pe ST, Candy Red e singurul rezonabil. Pe de alta parte acum sunt alte culori "la moda" sa zic asa.
raman la parerea ca nunatele oferite nu sunt dintre cele mai fericit alese.
Da, ai dreptate. Pana la urma denumirea Logan este oferita pe doua versiuni de caroserie, sedan si break. Probabil ca Daci a ales ca versiunea hathback sa fie denumita altfel si pentru ca se adreseaza unei categorii in plus. Adica si tinerilor pentru care portbagajul mai mare de exemplu, nu este un element hotarator in alegerea unei masini. Nu stiu sigur ca acesta sa fie motivul, insa asa inclin sa cred.
In cazul lui "Golf sedan" situatia e un pic diferita pentru ca niciodata nu a fost numita Golf. Ori Jetta, ori Bora, ori Vento. De exemplu Vento-ul din Europa, in America se numea Jetta precum a doua generatie de "Golf sedan" din anii '80, din Europa. Personal nu sunt fanul schimbarii unei denumiri de-a lungul timpului. Inteleg ca intr-o lume in care concurenta este puternica se doreste atragerea de noi clienti spunandu-se ca este un salt urias fata de la o generatie la alta si deobicei acesta fiind motivul schimbarii si denumirii. Cel mai bun exemplu poate fi Opel. Am avut Ascona in anii '70, Vectra din '89 si s-a ajuns pana la Insignia. A fost Kadett, apoi Astra. A fost Frontera si apoi Antara. A fost Manta, Calibra si s-a ajuns la Astra Coupe. Poate ca nu ar fi fost rau ca ultimul coupe Astra sa se numeasca tot Manta :)
Manta nu are o imagine buna in Germania, e asociat cu o anumita categorie de oameni care prezinta un comportament mai putin exemplar la volan si nu numai. Un banc pe care l-am auzit: de ce urmatorul Manta va fi lat de doar 70cm? Pentru ca soferul de Manta sa poata sta cu amandoua coatele pe geam. :))