Disputa dintre Mercedes-Benz şi statul francez, care a blocat înmatriculările în Franţa a exemplarelor A-Klasse, B-Klasse, CLA şi Sl profuse după 12 iunie 2013, tinde să devină una cu un puternic iz politic european. După ce reprezentanţii Mercedes-Benz se declarau ieri şocaţi de faptul că Franţa a pus în aplicare interzicerea înmatriculării a patru dintre cele mai importante modele ale brandului - împreună, vânzările celor patru maşini adună 55% din totalul unităţilor vândute de Mercedes în Franţa, Comisia Europeană a intrat astăzi pe fir şi a anunţat că Germania ar putea suferi din cauza deciziei Mercedes de a ignora o circulară UE care interzice de la 1 ianuarie 2013 folosirea unui gaz refrigerant poluant în maşinile produse în Europa.
"Bruxelles-ul ar putea lua măsuri dacă este necesar. Avem în vedere implicit lansarea procedurii de infringement", a declarat Carlo Corazza, purtătorul de cuvânt al Uniunii Europene, citat de Reuters.
GERMANII SE SIMT ŞANTAJAŢI
Conform unor înalţi oficiali ai guvernului german, decizia unică în Europa a Franţei ar putea fi imitată şi de alte ţări, Italia urmând să analizeze şi ea oportunitatea de a bloca înmatriculările Mercedes-Benz. Motivul avansat de germani este unul strict politic şi are la origine refuzul cancelarului german Angela Merkel de a accepta regulamentul de emisii CO2 pe care statele europene îl concepuseră pentru 2020.În această primăvară, reprezentanţii statelor din Uniunea Europeană s-au întâlnit pentru a stabili noile reguli privind emisiile auto îjn anul 2020. Dacă ţinta tuturor a fost de a se ajunge la o medie de 95 de grame CO2/km per grup auto, Angela Merkel a făcut lobby pentru ridicarea acestei ştachete, iar eşecul negocierilor a dus la blocarea votului final de către cancelarul german. Conform opiniei unor piliticieni germani, decizia Franţei face parte din "răspunsul" pe care pieţele importante ale Europei îl dau Germaniei după eşecul votului regulamentului CO2.
"Dezbaterea controversată din inima Europei legată de emisiile de CO2 imprimă interese divergente între jucătorii-cheie ai industriei auto. Nu putem exclude ipoteza conform căreia comportamentul Germaniei la negocieri a avut un anume rol în decizia Franţei de a interzice înmatriculările unor modele Mercedes-Benz", spune Steffen Bilger, jurist al CDU, partidul de guvernământ german.
Deşi gazul folosit de Mercedes-Benz în ciuda cerinţelor europene este de 1000 de ori mai dăunător mediului decât dioxidul de carbon, nici Partidul Verde din Germania nu s-a dat la o parte din a acuza Franţa de boicot: "Parisul a căutat în mod evident momentul de a-i răspunde Germaniei. Iar exemplul francez ar putea fi adoptat şi de alte state, precum Italia", spune Anton Hofreiter, reprezentant al acestei formaţiuni politice.PRIMELE EFECTE: SE VOTEAZĂ REGULAMENTUL CO2!
Conform primelor informaţii care vin dinspre Comisia Europeană, blocarea temporară a vânzărilor celor mai importante modele Mercedes ca volum face ca votul regulamentului CO2 să intre din nou în agenda diriguitorilor europeni. "Compromisul CO2 a fost repus pe agendă şi este posibil ca votul să aibă loc săptămâna viitoare", au declarat doi oficiali ai CE citaţi de Automotive News.
Aici sunt, Germania are influenta mai mare in Europa decat Franta, asa la modul general, indiferent daca unii recunosc asta sau nu, legat de acest caz cu gazul care este toxic sau nu, este altceva, daca are legatura totusi cu reglementarile de plouare vom vedea cine are castig de cauza, dar implicatiile politice vor afecta mai mult Franta pe termen mai lung, binenteles este parerea mea.
La valoarea de piata si la imaginea pe care o are Mercedes ar fi o pata foarte urata pentru ei daca se zgarcesc si nu inlocuiesc gazul refrigerant.
Asa s-a rezolvat problema, iar Angelei Merkel poate sa ii tina in sah in continuare cu privire la emisiile de CO2.
Felicitari Frantei si aliatilor ei!Regulile UE trebuie respectate de toti fara exceptia inganfatilor germani!
Germania e cea care tine(inca)Europa 'intreaga'
Merkel e o femeie extrem de desteapta.......nu degeaba a ajuns sa conduca cea mai puternica 'comunitate' de pe continent.......
Merkel refuza regulamentul de co2 doar pt. ca e constienta ca ar fi foarte greu pt. triada germana sa scada in asa fel emisile
aici e doar problema Mercedes ca na schimbat gazul folosit de anumite componente ale masini(chiar daca au fost atentionati cu 1 an inainte)
Nu ai vrea tu sa-ti tragi in masina un furtul conectat la teava de esapament a masinii tale ? Si sa respiri tu aerul ala, ca eu nu ma supar deloc si-ti recomand cel mai puternic motor de masina germana care sa te "multumeasca" cat mai repede.
cred ca e cea mai mare idiotenie din ultima vreme. Franta si Germania au mai multe in comun decat are SUA cu orice tara europeana. Mai putin cu Anglia.
scuza-ma ca intervin in discutie
Dar pentru informarea ta un avion polueaza mai putin per calator/per kilometru. Cu alte cuvinte un avion polueaza mai putin. Si nu e vorba despre poluarea in sine ci si de concentrarea gazelor poluante in zone restranse (gen orase). Si tot pentru informarea ta, noile motoare de avion sunt din ce in ce mai putin poluante pentru ca sunt din ce in ce mai economice. Dar da, avioanele polueaza extrem dar contrele pe seama "avionul tau polueaza mai mult decat harbul meu" mi se par ridicole
Mai putem pune in discutie si taxa de poluare pe avioane din spatiul comunitar taxa pe care China, SUA si Canada (asta e pentru tine @bob) refuza sa o plateasca?
Si tot ca fapt divers masinile actuale polueaza cu 80% mai putin fata de acum 20 de ani. Ceea ce insemna ca normele de poluare atat de hulite nu sunt nici atat de drastice si nici inutile.
e mai ieftin sa stii, e mai responsabil....sunt idei complet romanului de rand care si gunoiul si-l duce cu masina.
Da, am fost in Vest, ma sufocam in trafic, fara masina esti mort, lasa plimbarile cu bicicleta in spatii amenajate sau exceptii gen Amsterdam, lumea nu se pune in miscare cu biciclete, despre asta e vorba, poluarea este inevitabila, iar la masini oricum s-a redus, eu spun doar ca normele exagerate ce vor veni sunt nerealiste, apoi unii au fixatia lor cu viteze maxime, pai sa ceara producatorilor sa le faca mai lente, sa vad cine va face asta, care producator, cel mai ecologic de pe pamant, Toyota de exemplu, sa anunte ca de la anul masinile lor nu vor depasi 130 la ora, chiar vreau sa vad asta si efectul asupra vanzarilor, dc sa risti sa incalce cineva viteza maxima admisa, o limitezi din fabrica si polueaza si mai putin, de fapt nu stiu cum de nu s-a gandit nimeni la asta.
* din pacate nu Germania tine toata europa ci invers, in caz ca nu stiai Germania exporta 80% din productiea ei in tarile europene
* daca Germania importa 80% din ce consuma din tarile europene at. puteai sa susti ca ea tine europa
* piata comuna europeana a fost creata cu un singur scop, acela ca primele 2-3 tari din europa sa isi impuna regulile pe piata si restul sa devina simpli consumatori, pe scurt au creat o super colonie
absolut geniala afirmatia.....restu' e prosti, am inteles
sa nu-mi zici ca toate masinile din lume polueaza enorm din cauza vitezei maxime :).
Cred ca tu nu vezi padurea din cauza copacilor. Nu viteza maxima polueaza ci ineficienta (dovedida) a folosirii autoturismului. Viteza medie in uniune nu depaseste 60km/h iar in toata Eu vitezele maxime nu depasesc....130km/h cu exceptia SEGMENTELOR de autostrada din Germania unde mergi cat vrei tu. Cu exceptia majoritatii soferilor romani si est-europeni care mana pe autostrada ca birjarul la bodega dupa o zi de stat in soare.
Normele de poluare erau nerealiste si acum 20 de ani. Producatorii au facut un efort si acum respiram un aer mai curat. Am uitat asa de repede cat de mult poluau Daciile parintilor nostrii? Am o parcare sub geam si seara stiu cand vine vecinu' cu opelul lui Kadet din 90 dupa putoarea de gaze arse care intra pe geam. In rest aerul e curat in casa, dar la ora 18 fara 10 minute inchid geamu' sa nu ma polueze "arianu' "
Legatura dintre poluare si viteza maxima a facut-o @Mihai, nu eu.
@taz
Germania exporta 60% din total in afara UE, aberezi cu 80% in Europa, nici n-ar avea unde la cat produc ei, ca sa nu mai spun ca valoarea e la vreo 2000 de miliarde iar Franta exporta de aproximativ 500 de miliarde, vorbim de 2 tari aproape la fel ca marime, de acord ca primele 2-3 impun regulile, problema este ca Franta e tot mai slaba si nu din vina Germaniei.
@taz germania e o super colonie si de una singura deocamdata e 'sefa' Europei si n u neaparat ca are o industrie auto foarte puternica..
o colonie de oameni civilizati(per total)cu bune maniere...putere financiara.
constructori de masini din Germania au scazut media de noxe destul de mult in ultimi 10 ani si o sa mai scada...daca faceau si restu lumi cat au facut menti in privinta asta...constructori din Franta si alte tari cu nasu ope sus ar fi trebuit sa ajunge de pe acuma la o medie de 80-90co2/km
* corect, Germania e super disciplinata si stie ce vrea, stie si cum sa isi impuna interesele, de aceea e sefa europei
* cat despre razboaiele mondiale nu pot spune decat ca le-a pierdut militar dar le-a castigat economic
* acest exemplu este o noua dovada ca nemtii fac doar ce vor ei, intr-un fel sau altul obtin ce vor asa cum au facut mereu
Foarte bine pt. ei, un exemplu de urmat.
1. Germania inca NU TIPARESTE marci. Asta e zvon de la Radio Erevan, poate. Le prinzi din aer si le raspandesti ca pe un adevar de netagaduit
2. Iesirea Germaniei din UE nu ar fi un dezastru doar pentru restu' uniunii ar fi un dezastru inclusiv pentru nemti. Poate ca UE se va reaseza pe un nou fagas dar o diluare a UE ar duce la efecte catastrofale in cascada. Sincer NU CRED ca tu pricepi cu adevarat ce insemna UE si CEE
3. normele de poluare europene sunt respectate de TOTI producatorii de automobile. Doar in mintea ta producatorii germani sunt mai cu motz decat ceilalti
4. cred ca nu cunosti termenul de colonie. Nici nu trebuie BAC-ul pentru asta.
5. in rest ai foarte mare dreptate :)
Europa e moarta.Spania,Italia,Grecia,Portugalia sunt vai de capu lor.
In tarile astea somaju e la 'cote' maxime.......nici Romania nu sta prea bine...
Ma intrebi ce inseamna UE?????Poi sti vorba aia 'toti pt.1.....1 pt. toti' cam asa as caracteriza ce vor sa faca cu uniunea asta.......insa 'vorba' de adineaori in viata de zi cu zi nu prea isi are rostu
Acuma te intreb eu pe tine.Sti ce inseamna UE???
PS: Bineinteles ca am fost "raschetat"......Unele lucruri sunt prea "incorecte politic". Nu privi caracatita direct in ochi sau vei muri --- nu-i o regula mafiota, ci o realitate oculta, mult prea banala astazi......
Limbajul si fluiditatea discursului imi spune ca ultima carte citita de tine a fost probabil Amintiri din copilarie prin clasa a 4-a. In fine, te las. In general prostii striga prostii.