Implementarea funcţiilor de condus autonom pe modele ale mărcilor sportive reprezintă un subiect controversat prin prisma faptului că acestea promovează tocmai plăcerea de a conduce.
Aceste tehnologii vor apărea însă inclusiv pe modele celor de la Alfa Romeo, iar primul pe listă este sedanul coupe Giulia. Potrivit şefului Harald Wester, astfel de funcţii vor fi apreciate de clienţi în special în condiţiile unui trafic aglomerat.
"Am fost întrebaţi de mai multe ori dacă o astfel de tehnologie este în contrast cu un brand precum Alfa Romeo. Cred că opusul este corect. Cu toţii ştim situaţia. Te duci dimineaţa la muncă şi te trezeşti într-o scenă de porniri şi opriri repetate. Pierzi timp şi energie. În viitor vom începe să-ţi dăm înapoi timpul pentru a-l petrece mai bine", explică el.
Tehnologiile care vor fi implementate pe Alfa Romeo Giulia reprezintă doar primul pas în această direcţie pentru grupul Fiat-Chrysler, care a anunţat recent un parteneriat cu Google pentru dezvoltarea maşinilor autonome. Primele maşini autonome din cadrul grupului Fiat-Chrysler sunt aşteptate peste numai 5 ani, potrivit unor declaraţii recente făcute de CEO-ul Sergio Marchionne.Până atunci, Alfa Romeo va dezvolta o serie de modele bazate pe Giulia, însă Wester nu a oferit informaţii concrete despre acest subiect. "Alfa Romeo se concentrează acum pe dezvoltarea fraţilor şi surorilor acestui prim bebeluş (n.r - Giulia). Am resetat totul şi am investit 1 miliard de euro în această arhitectură şi mulţi bani în primul Giulia. Vom cheltui mult mai multe miliarde pentru a dezvolta restul. Evident, credibilitatea programului depinde de această maşină, de arhitectură şi de succesul sau comercial", a mai precizat el.
Via Autocar
Comentarii (1)