Directorul gamei entry Renault: "Dacia nu are nevoie de ESP"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Automarket a discutat la Geneva cu o serie de oficiali ai mărcilor care activează şi în România. Printre aceştia este şi Arnaud Deboeuf, directorul programului entry al mărcii Renault. Practic, Arnaud Deboeuf este responsabil şi pentru tot ce ţine de marca Dacia, iar interviul cu el a avut loc într-un moment cât se poate de interesant – la doar câteva ore de la lansarea lui Lodgy – cel mai avansat model al constructorului de origine română.
DE CE NU ESTE STANDARD ESP-UL ÎN GAMA LODGY ŞI NU ESTE OFERIT ÎN GAMA LOGAN?
Cu toţii ne aşteptam ca Lodgy să aibă ESP în standard, deoarece normele europene obligau constructorii la acest lucru pentru toate modelele lansate după 1 noiembrie 2011. Dacia a "driblat" această obligativitate cu Lodgy, omologând modelul încă din octombrie. Vestea bună este că sistemul este disponibil contracost pentru toate nivelurile de echipare şi toate motorizările. Dacia se va conforma însă de acum, iar Lodgy va fi ultimul model al mărcii fără ESP în standard.
Arnaud Deboeuf ne-a spus că sistemul ESP nu a fost cerut de suficienţi clienţi ca să fie introdus în gamă, iar nu toţi care l-au cerut ar fi fost dispuşi să şi plătească în plus pentru el. Partea interesantă a declaraţiei lui Deboeuf vine abia acum: ”Sistemul ESP şi importanţa sa sunt exagerate de constructorii din Germania, care au introdus sistemul pentru a contracara problemele de manevrabilitate ale modelelor din portofoliile proprii, cum a fost cazul lui A-Klasse”. Raţionamentul lui Deboeuf ar fi fost corect dacă nemţii n-ar fi introdus sistemul în standard pe unele modele înainte de problemele de manevrabilitate ale unor modele precum A-Klasse şi TT, după cum ne-a sublinat şi Deboeuf făcând o aluzie la problema lui A-Klasse la testul elanului.
Directorul programului entry de la Renault a completat: ”Manevrabilitatea platformei Logan, utilizată în proporţie de 55% şi de Lodgy, este suficient de bună încât să nu necesite ESP”. Deboeuf a subliniat faptul că implementarea sistemului în standard implică numeroase costuri, iar nu toţi clienţii sunt pregătiţi să le suporte, lucru care contravine filozofiei de marcă a constructorului din Mioveni.
Clienţii Dacia vor vedea din ce în ce mai multe elemente tehnologice pe măsură ce acestea devin accesibile şi pentru constructori.Dacia Lodgy - AŞTEPTĂRI DE TREI STELE
Întrebat câte stele EuroNCAP va primi Lodgy, Deboeuf a declarat că se aşteaptă la trei stele, acesta fiind standardul ţintă al constructorului din Mioveni. La fel ca în cazul declaraţiilor anterioare ale oficialilor Renault pe fondul acestei probleme – siguranţa modelelor Dacia şi numărul de stele EuroNCAP obţinute – Arnaud Deboeuf a subliniat faptul că Dacia nu ţinteşte obţinerea punctajului maxim la EuroNCAP, deoarece acest lucru implică prea multe costuri, iar testarea se axează din ce în ce mai mult pe tehnologie.
Oficialul Renault consideră că nivelul de trei stele EuroNCAP oferă un nivel suficient de siguranţă pentru pasageri, deoarece noile reglementări sunt suficient de stricte încât să asigure supravieţuirea în caz de impact chiar şi pentru un model de trei stele. Acesta a adăugat faptul că Dacia va primi mai multe sisteme de siguranţă pe măsură ce acestea vor deveni accesibile, moment în care a dat drept exemplu oferirea airbag-urilor laterale pentru Sandero în vederea obţinerii unui punctaj mai mare în segmentul său.
DUSTER FOLOSEŞTE ESP-UL PENTRU PERFOMANŢE MAI BUNE ÎN OFF-ROAD
Deboeuf susţine că versiunile cu tracţiune integrală ale lui Duster folosesc sistemul ESP nu pentru stabilitate suplimentară, ci pentru performanţe mai bune pe teren accidentat.
După cum ştim, sistemul permite frânarea unei roţi în mod independent faţă de celelalte, ceea ce poate ajuta semnificativ un model atunci când rulează pe teren cu aderenţă scăzută şi are nevoie să direcţioneze cât mai mult cuplu la o roată cu aderenţă. Potrivit lui Deboeuf, aceasta ar fi explicaţia din spatele ESP-ului oferit standard pe versiunile cu tracţiune integrală ale lui Dacia Duster.Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Dacia in Romania
-
Dacia Dokker Preţ: 9.250 - 14.400 €
-
Dacia Dokker Stepway facelift Preţ: 12.300 - 14.200 €
-
Dacia Dokker Van facelift Preţ: 9.280 - 11.880 €
-
Dacia Duster Preţ: n/a - 18.950 €
-
Dacia Lodgy Preţ: 9.500 - 15.450 €
-
Dacia Lodgy Stepway facelift Preţ: 12.900 - 15.350 €
-
Dacia Logan facelift Preţ: 6.950 - 12.650 €
-
Dacia Logan MCV facelift Preţ: 7.900 - 13.650 €
-
Dacia Logan MCV Stepway Preţ: 12.090 - 13.990 €
-
Dacia Sandero facelift Preţ: 7.150 - 13.300 €
-
Dacia Sandero Stepway 2020 Preţ: n/a €
-
Dacia Sandero Stepway facelift Preţ: 11.200 - 13.600 €
Ultimele stiri din GENEVA 2012
-
Editia de anul acesta a Salonului de la Geneva a avut şi vedetele sale. Potrivit unui studiu, Ferrari F12 Berlinetta şi Audi A3 au atras cel mai mult atenţia publicului şi a jurnaliştilor. (23.03)
-
Tunerii de la Hamann au modificat deja noul Range Rover Evoque. Modelul britanic a venit la Geneva cu mai multă putere, un kit estetic şi un set de jante din aliaj. (19.03)
-
Automarket a stat de vorba la Geneva cu Victor Nacif, vicepreședintele biroului de design în cadrul Nissan Europa. Am aflat lucruri interesante despre cum a fost creat Juke, despre gama de crossovere Nissan și despre sursele sale de inspirație. (11.03)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Hai sa fim seriosi, ESP-ul este foarte util
LOGICA imi arata ca nu iti tai craca de sub picioare decit daca te "motiveaza" cineva...
Poate pe Dacia nu o sa puna, dar cred ca cele sub emblema Renault vor avea...
Sunt curios mai face cineva masini din clasa asta fara ESP?
Nu cred...
Sistemul exista in OPTIUNE pe toate versiunile. Nu poti sa ma obligi pe mine sa platesc ESP-ul daca nu-l vreau. Cel putin deocamdata. De aia exista versiuni de echipare si optiuni: ca sa poti ALEGE.
ce treaba are manvrabilitatea cu ESP-ul? ESP-ul e pt siguranta activa
Si manevrabilitatea este pasiva? :))
Poate doar in regim de taxi si pana la 70 km/h...
Papagalul asta de Arnaud Deboeuf a condus oare Logan in viata lui?
Stie ca Logan se inclina ca un zgarie nori in curbe si ca devine foarte usor subvirator?
De fapt, stie, dar asa fac ei bani.
Platforma Logan trebuia sa aiba de la inceput ESP.
Sau mai tarziu, ca optiune, asa cum au facut nemtii pe care i-a luat in bombeu cu A Klass pentru ca au realizat ca este o problema de siguranta si au luat masuri.
In plus, stie dl. Arnaud Deboeuf cati pasageri au supravietuit accidentelor in care au fost implicate miraculoasele platforme Logan, care nu are nevoie nici de ESP si caroraa le sunt suficiente cele 3 stele?
Rusine Renault pentru aceasta declaratie!
Dle. Arnaud Deboeuf, dati-va demisia!
N-am inteles ce ii deranjeaza pe unii:
- explicatiile verde'n fata?
- faptul ca masina ARE ESP daca optezi pentru el?
- nu are buton "ingeiji" sa te aduca din pc. A in pc.B in timp ce iti bei cafeaua cu stanga cu dreapta pe bulanul pitipoancei si vorbesti la telefonul original uitandu-te prin ochelarii fumurii sa nu ti se vada privirea tampa?
Pai SH-urile si ultimele noutati inscrise in Bg au ESP vin cu frumoasa la pachet si la cumparare iti dau o pereche de ochelari bonus ca cafeaua ti-o cumperi singur de la automat, ce dreaku!
si pentru aducere aminte...mi-e teama ca unii n-au citit decat titlul:
"implementarea sistemului în standard implică numeroase costuri, iar nu toţi clienţii sunt pregătiţi să le suporte, lucru care contravine filozofiei de marcă a constructorului din Mioveni"
90% din populatie habar n-are ce face ESP-ul si la ce foloseste. 50% din populatie habar n-are nici macar ABS-ul ce face...si cand si cum...Dar toti stiu ca, avand sistemele astea...sunt adevarati regi pe sosele...
Cumva in capul tau e o confuzie si lucrurile astea 2 sunt acelasi lucru.
@un cititor -- anul trecut a fost un accident pe magheru, in bucuresti, unde un nene a luat fata unuia intr-un logan.. pe la 60-70km/h ... nenea din logan s-a speriat a tras de volan si a pierdut masina de sub control ajungand sa faca un accident mortal (mortal pentru el daca imi aduc aminte bine si pentru un pieton). pe camerele de supraveghere se vede cum nenea ala s-a chinuit sa revina pe drumul cel drept .. dar mega-masina romaneasca, masina super-suficienta-super-eficienta cu super-raportul calitate-pret este atat de varza in ceea ce priveste tinuta de drum incat i-a fost imposibil sa evite accidentul.
http://www.realitatea.net/camerele-politiei-au-surprins-accidentul-de-pe-bulevardul-magheru-vezi-video_733383.html
l-as ruga pe nenea salata Debeouf sa se uite cu atentie la clipul de mai sus inainte sa ne spuna ca "nu avem nevoie" ... auzi magarie "romaneasca" .. au omologat masina cu o luna inainte ca o prevedere europeana sa intre in vigoare .. si mai are si tupeul nesimtit sa vina si sa se laude cu asta in fata publicului ...
mai are si tupeul sa se ia de A si TT ... pai nea salata facea colivii de pasari si reno 14 pe vremea cand la mercedes si audi se foloseau tehnologiile astea ... mare motiv de lauda si "atac" .
"Cel care zice ca nu are nevoie de el,iti zic eu ca sunt multe cazuri cand ai vrea sa-l ai..."
iar eu ti-am raspuns ca e posibil sa existe cazuri in care a-i putea avea nevoie de ESP (multe cazuti? nu chiar atat de multe decat daca te mananca talpa), deci ii cunosc avantajele (ma refeream la mine).
Sa nu exageram totusi. ABS-ul a aparut pe piata cu vreo 17 ani mai devreme ca ESP-ul. E normal ca toate masinile sa-l aiba. Ce nu intelegi e ca orice tehnologie se devalorizeaza in timp. Trebuie doar sa avem rabdare sa se devalorizeze suficient de mult pentru ca mai multa lume sa si-l permita. Deci sa renteze montarea pe Dacia.
@unckle
Hai sa nu vbim de accidente vazute la stiri. Teoretizam pana maine.
S-a referit ca daca tot te crezi Schumacher, ar trebuie sa mergi intr-o treapta inferioara, cu a 4-a la 70 km/h, nu intr-a 5-a. Asta pentru control. Logan in versiune cu bara antiruliu e suficient de sigur chiar si la un condus mai sportiv. Conditia principala e sa stii limitele masinii, repartizarea maselor, cand sa retrogradezi etc. Intr-un cuvant sa stii sa conduci.
@unckle...ai dat un exemplu singular (al carui economie nu o cunosti:viteza, unghi de impact, etc) dar pe care iti construiesti o adevarata teorie pro-ESP. Aveam ma multe pretentii de la tine. 90% din comenturile tale sunt pertinenete dar cand arnci cate o pleasca de asta infantila ....Apropos de "romania nu are nevoie de autostrazi". Orbetele ala de a spus-o si care e catarat inca in cea mai inalta functie a statului (sa dea Domnu' sa cada cat curand si cat mai rau), culmea, are dreptate acum. Daca e sa filosofam off-topic Romania are nevoie de OAMENI nu neaparat de cele mai super mega masini, autostrazi, cocalari, bisnitari, pitipance, analfabeti. Dezvoltarea unei tari nu se face automat prin existenta 100-200-1000 km de autostrada ci de existenta unei infrastructuri bine puse la punct: sosele bune pana in ce a mai indepartate sate (vezi turismul) de industrie, invatamant, etc. Dpmdv autostrada e un bonus e ceva ce se face "mai incolo" cand ti-ai rezolvat o sumendenie de ale nevoie de prima mana. Dar noi ne ducem dracului dar visam ca fetele mari la ...la ceva mare lat si lung pe care "sa bagi viteza". Asa ca grow up...vorba romanului nu ai dupa ce sa bei apa da iti trebuie smart-phone....
Accidentul din filmul de mai sus se poate intampla lejer unui copil de 23 de ani cu bmw si 200 de cai pe puntea spate (volan pe stanga daca se poate) ... moare urgent si ala ... dar un sistem de siguranta in plus nu strica niciodata.
FAPTA cea mai grava din toata afacerea asta este FENTAREA DIRECTIVEI EUROPENE PRIN OMOLOGAREA CU CATEVA ZILE INAINTE DE INTRAREA IN VIGOARE a noii legi. Renault se face vinovat de toate vietile ce ar fi putut fi salvate in viitor de prezenta unui ESP pe masina. Argumentul ca "poti sa il ai daca il vrei" este nul pentru ca legea a fost facuta tocmai pentru ca ESP nu era cumparat de clientii care il aveau la dispozitie ca optional.
O masina se conduce in conformitate cu performantele pe care le poate oferi. Daca nu poti conduce, atunci il rogi frumos pe altul sa o faca pentru tine...sau te orientezi la alta masina.
Dacia este o masina entry level.
Si asa are prea multe si un pret cam mare pt salariul mediu din Romania.
Daca se tot incarca pe ea tot felul de jucari si pretul se ridica atunci nu se va mai vinde si vor deveni falimentari.
Asta doriti?
Or sa apara din urma chinezi si indieni cu masini simple si ieftine si atunci sa vedem cum se va descurca Dacia.
Mare parte din electronica ar trebui sa fie OPTIONALA.
nu suntem impotriva ESP-ului (daca imi este permis sa vorbesc "comunistoid" in numele unora) ci pur si simplu ne facem griji de faptul ca in afara de cresterea gradului de analfabetizare (scoala romaneasca scoate tampiti) nu veti mai fi in stare nici macar sa porniti singuri masina pen'ca ea este atat de desteapta si tehnologizata ca va va recunoaste dupa dosul lat asezat pe scaun.
....si dupa aia apasati butonul "ingeiji"......
Daca asta face esp, abs-ul ce mai face???
Si da, ESP-ul are avantajele lui clare. Din cauza asta sunt masini care il au in standard si sunt masini la care nu poate fi decuplat in totalitate. Trebuie sa conduci o masina cu ESP si alta fara ca sa te convingi de avantajele ESP-ului.
Dar na, tipul lucreaza in vanzari, evident ca un inginer care stie cu ce se mananca fiecare piulita dintr-un Lodgy l-ar putea contrazice.
Nu contesta nimeni avantajele ESP-ului, dar e problema de bani aici. Si discutam deja de cazuri particulare. Nu cred ca va gandi cineva sa dea bani pe navigatie, in defavoarea ESP+ASR, stiind ca navigatia o poate o poate pune ulterior (aftermarket). Aici exagerezi.
S-a demonstrat ca majoritatea clientilor Dacia prefera nivelele superioare de echipare (Laureate), dar daca Dacia intinde prea mult elasticul bagand multe dotari scumpe in standard, atunci vanzarile ar avea de suferit...
Si nu trebuie s-o apreciezi tu. Sunt multi altii care apreciaza Dacia pentru ceea ce este, fara fite si alte greturi.
PS: nu are importanta numele meu, importanta e ideea pe care o exprim.
dotări standard au fost ABS ASR ESP ,servo , 4 Airbag .
Eptinale : geamuri , sirocol ,Ac ,etc...
Fratilor, nu stiti bine limba romana si vor ESP ! Pentru a experimenta ESP-ul trebuie sa aveti permis. Cum sa aveti permis daca voi sunteti analfabeti?!
e off-topic postul dar te-ai luat de cocalarul sef si (prin mantinela) de postul lui in care zicea UN ADEVAR ABSOLUT: "o masina se conduce in conformitate cu performantele pe care le poate oferi." La 27 de ani numai ai cum sa cresti esti deja adult, dar nu matur...pacat ca n-ai inteles pana acum niste principii elementare.....
btw...sunt fan (si nu numai) de BMW.
un ESP nu trebuie sa intre in functiune NICIODATA daca esti un om normal pe o strada normala conducand normal ca oamenii normali ce ar trebui sa fim cu totii. Problema intervine cand se indreapta tirul spre tine - CE FACI ? ... logic tragi de volan -- ESP aduce o sansa in plus ca in momentul in care tragi de volan sa mai poti sa si stabilizezi masina, nu sa te duci in copaci !!!
BAGATI BINE LA CAP: ESP nu te ajuta sa fii pilot de formula unu!! ESP iti da o sansa in plus sa scapi cu viata dintr-o situatie periculoasa. Terminati cu prostiile astea infantile despre viteza si teribilism - de alea nu te poate salva nimeni, dar pentru oameni normali ESP este diferenta dintre viata si moarte in (probabil) 10-20% din situatiile periculoase.
VOI CE PREFERATI - o masina ieftina si 60% sanse sa mori intr-un accident sau o masina cu 200E mai scumpa si 40% sanse sa muriti in acelasi accident ??
Asa cum Renault poate sa aiba 5 stele la toate modelele, este o dovada de respect si pentru clientii low-cost sa aiba aceleasi sanse la viata, plus ca aceste justificari pentru lipsa ESP nu fac decat sa inrautateasca situatia. "Daca esti sarac nu meriti sanse sa scapi cu viata ." Vezi celebrul accident ML vs. Logan de 3 stele.
Ideea e ca nu intamplator dotarea asta a fost aleasa sa se ofere in detrimetul unui ESP, pentru ca, asa cum am mai zis, toata lumea se pricepe la masini (toata!) si toata stie ca o navigatie cu touch screen este mult mai utila (si smechera) decat un ESP :))
Unckle a punctat foarte bine. Mie imi intra foarte rar ESP-ul. Cel mai des intra pe zapada, cand masina are tendinta sa derapeze usor si la plecarile in forta. "Ghinionul" meu e ca am si controlul tractiunii si la orice demaraj in forta, indiferent ca e asfalt uscat, umed, gheata sau zapda intra ESP (chiar daca tie, soferule, ti se pare ca nu ar fi cazul). Inca ceva: la foarte multe masini ESP-ul nu se poate decupla in totalitate.
O serie de sisteme aplicate distrug sau anihileaza total reflexele si simturile pe care un sofer si le dobandeste , a se vedea si servodirectia.
S-a dovedid faptul ca foarte multe accidente se intampla acolo unde nu se foloseste ABS-ul cum nu trebuie si s-a apasat frana progresiv etc ...
Cat de necioplit si incult trebuie sa fii ca sa scrii asa ceva? Daca avei un bagaj minim de cunostinte asupra a ceea ce implica siguranta automobilelor n-ai fi scris idiotenia asta. S-a dezbatut problema: Logan are ~o tona, ML masa DUBLA => win ML . Deasemenea Logan e o berlina pe cand ML e un SUV cu garda inalta => win ML. Esti incompetent baiatule! Opreste-te sa din comentarii, ca te faci de ras.
http://avacromania.ro/
Nu, problema nu e ESP-ul, problema sta in a stii sau a nu stii sa sofezi. Daca esti sofer prost, poti sa ai 10.000 de sisteme electronice de asistenta, tot rupi copacii de pe marginea drumului...
PS: sa nu se inteleaga ca exclud avantajele ESP-ului
@@unckle
Dacia din 2005 are un milion de unitati vandute da? Daca esti dragut sa spui cat are si Bmw si Mercedes din 2005 pana acum in unitati vandute? Lasati-o asa cum e, gata, dacia nu are nevoie de esp, f bine, dar n-o mai luati pe aratura cu alte marci
El exista pentru ca se muleaza pe nevoile unui client de monovolume de familie. E incorporat in bord, deci in designul masinii, facandu-l mai placut vizual si mai usor de accesat. Asta spre deosebire de un sistem navigatie "aftermarket". Dar la fel ca si pentru ESP, unii clienti au bani pentru el, altii nu. Repet, nu cred ca prioritatea va fi navigatia in devafoarea ESP-ului, daca ne ghidam dupa o logica DE BUN SIMT.
E aberant sa afirmi ca cei care isi iau monovolumul Dacia, il iau sa se "faleasca" cu el. Comentariul tau e aiurea.
Chiar trebuie sa-ti explic totul ca la un copil mic?
Statistic vbind, nu vor fi mai multi DECAT cei care vor opta pt ESP sau navigatie+ESP, pt ca in majoritatea situatiilor logica triumfa. Nu vrei sa fii rautacios, dar esti rautacios. Ultimele tale comentarii numai din rautate sunt scrise. Nu poti sa cataloghezi majotritatea clientilor Dacia ca fiind niste falosti, ingamfati, aroganti etc. , cand ei poate sunt oameni simpli de familie, care pur si simplu vor un monovolum accesibil cu navigatie si ESP.
Si te contrazic din nou. La Dacia pt client chiar conteaza fiecare suta de euro.
Si pentru ca a pus cineva o intrebare cum e cu 3 stele la buseala, cel mai bine ne pot explica aia care s-au pupat cu ML-ul lui Huidu.
Consider ca spun ceea ce vad in jurul meu, ca sa nu zic ca daca ai fi urmarit discutiile de pe-aici ai vedea cum unora li se pare ca au facut cea mai mare afacere a vietii ca si-au cumparat Dacia si nimic nu se compara cu ea. Nu zic, evident ca Logan are si partile ei bune. Dar de aici pana a face comparatii si a spune ca ceilalti care si-au luat sh sunt niste idioti, cretini, analfabeti, ca si-au luat cazane din Germania cu multe sute de mii de km eu zic ca e o cale lunga. Sh ala care il gasesti la pret de Dacia a costat cel putin dublu si nu chiar intamplator. Dar deja o cam dam in off topic.
Si evident ca nu ma refer la toti care conduc Dacia... asta ar fi ca si cum ai considera ca oricine are BMW e cocalar... e absurd sa crezi asta si e o dovada de imaturitate cu o asemenea gandire.
Sunt adeptul sustinerii unei parei indiferent care ar fi ea si sunt de acord sa fiu contrazis de oricine (ca pana la urma nu facem decat sa ne spunem un punct de vedere) dand dovada de bun simt si cei 7 ani de-acasa. Motiv pentru care apreciez faptul ca nu esti de acord cu mine. :)
Acum te citez: "daca ai fi urmarit discutiile de pe-aici ai vedea cum unora li se pare ca au facut cea mai mare afacere a vietii ca si-au cumparat Dacia si nimic nu se compara cu ea"
Mda, cea mai mare prostie a ta e ca nu accepti ca nu toti sunt la fel. Oamenii sunt diferiti. Diferiti dpdv al situatiei financiare, familiale, culturale, topografice etc.
Te bazezi insa pe niste prejudecati prostesti. Citez: "Romanului ii plac mai mult chestiile care iti fura ochii, chestii cu care sa te lauzi in fata celorlalti. Pai suna mai frumos sa spui Bah pe Dacia mea am navigatie cu touch screen si e belea, decat Am preferat totusi sa pun un ESP."
Apoi ironic: "toata lumea stie ca o navigatie cu touch screen este mult mai utila (si smechera) decat un ESP :)) "
Adica tu cataloghezi majoritatea, daca nu intreaga clientela Dacia ca fiind faloasa / laudaroasa, aroganta, cocalara cu... ce?! Cu un monovolum de familie marca Dacia?!!!! WTF !
Si faptul ca Dacia pare o afacere buna este evident, dar nu vad aici niciun fan adevarat sa spuna ca-i "cea mai tare masina din lume" , asa cum incerci tu sa pacalesti.
In al doilea rand ai spus ca Dacia a vandut 1000000 de masini ... in orice fel ai intoarce afirmatia nu prea ai cum sa spui ca te-ai referit doar la romania, din cauza ca Dacia vinde in roamania cam a 5-a parte din productia anuala si, probabil, pe drumurile patriei nu sunt mai mult de 250000 de automobile DaciaLogan (celelalte sunt nesemnificative .. poate inca 25000 de Sandero si Duster). Sa zicem ca sunt 300000 de automobile Dacia din "era moderna" .. dupa solenza adica.
Acum, daca stam si comparam numarul de dacii "moderne" cu numarul de automobile Audi-BMW-Mercedes cu an de fabricatie peste 2000 (ca sa includem in calcul si masinile ajunse in roamnia la SH, dupa 4 ani) probabil o sa observam ca sunt mai multe decat daciile. Daca luam in calcul si cazanele cu numere de bulgaria spania si anglia ... depasim lejer numarul de dacii, dar nu le luam in calcul pentru ca nu toate au pe ele ESP.
Argumentul tau este invalid din mai multe puncte de vedere, da-mi voie sa enuma doar cateva dintre ele:
- ESP nu te scapa daca esti prost, fapt dovedit "stiintific". Poti sa ai ce masina vrei tu de pe lumea asta ca tot mori daca esti prost si ii dai ca cretinu' blana printre copaci. Trebuie sa inveti sa faci diferenta intre copii prosti urcati la volanul unui BMW la 18 ani si o familie cu doi copii care merge "la mare". Ala cu familia in masina va merge mai prudent, este destul de logic de inteles.
- Nu ESP te scapa de accident. Daca tirul vine spre tine si tu ingheti ... mori...punct.
- Nu ESP te impinge de la spate sa mergi ca cretinul ...
- Nu ESP spune "cat de bun sofer esti" ... scriam mai sus ca ESP ar trebui sa intre in functiune .. NICIODATA daca esti un om normal la cap care merge normal pe o strada normala.
- Poti sa fii si sumeheru' sumaherilor si sa ai esepeele esepeelor ca daca intri aiurea intr-o curba nu te scapa nici dracu' ... exemplu fiind chiar septuplul campion care a sifonat un Ferarri pe circuit, in timp ce era (se presupune) cu fiusu' in masina....
Din motivele de mai sus (si ar mai fi cateva) nu poti sa faci afirmatii de genul celei enuntate de tine. NU conteaza ce masina ai, nu conteaza cat de idiot sau cat de experimentat esti ca sofer, nu conteaza cu "cat mergi" ... conteaza fractiunea de secunda in care ESP iti da o sansa in plus de a reveni pe traiectorie, ATĂT ! nimic mai mult.
Data viitoare semneaza-te, atitudinea asta de "nu conteaza cine sunt, conteaza ce spun" nu prea este valabila pe internet.
Nu, adevarul e ca in domeniul auto esti o nulitate, un bagator de seama!
... macar eu am scris niste lucruri despre mine in pagina profilului ... si, daca esti haker adevarat, poti sa spargi baza de date a AutoMarket si sa afli si nume,prenume, adresa, telefon, etc.
mă ce mi-ai zis-o .. sunt mai umilit ca președintele :))
Referitor la priceperea la masini, am zis asa: "ideea e ca nu intamplator dotarea asta a fost aleasa sa se ofere in detrimetul unui ESP, pentru ca, asa cum am mai zis, toata lumea se pricepe la masini (toata!) si toata stie ca o navigatie cu touch screen este mult mai utila (si smechera) decat un ESP :))"
Explicatia oficiala a celor de la Renault este ca cei care ar opta pentru un ESP sunt mai putini decat cei care ar opta pentru navigatia aia cu touch screen. Lamurit?
Daca vrei sa te legi de mesajele mele incearca sa le intelegi, nu sa imi citezi mesajele cum vrei tu si sa iti faci concluzii aiurea. Iti mai spun o data: mai uita-te ce zic cei care ridica in slavi pe Dacia (mai ales de pe site-ul asta). Si inca o data iti spun: nu ma refer la toti, dar cei care sustin asta sunt multi.
Niciun oficial Renault nu face referire la vreun sistem de navigatie.
Nici in comparatie cu ESP, nici cu altceva...
Scuteste-ne de interpretarile tale prostesti. Mda... LauCalin si unckle parca sunt Stan si Bran... comedianilor ce va mai place spectacolul ieftin
... sa incercam sa nu facem comentarii injurioase ca nu suntem pe maidan ;)
Dacia este o masina LOW COST.
Toate prostile astea colorate si electronice sunt de prost gust si sunt pt cei incapabili sa tina volanul in mana sau sa se uite pe o harta.
Sa nu mai vb ca sunt cam toate produse in China la doi bani si puse in masini pt analfabeti.
Chiar nu mai are rost sa ma mai intind la discutii cu tine, ca oricum tu le ai". Si se pare ca am avut din nou dreptate: toti romanii se pricep la masini. Apropo, ai idee cam cat la suta din Loganurile din Romania au airbag-uri laterale (210 euro) in detrimentul pachetului Look (350 de euro)? Ca si alea tot de siguranta tin. Pana nu te interesezi de asta sa nu te mai obosesti sa imi raspunzi ca oricum respunzi degeaba si o faci pentru unu' care scrie numai aberatii. bafta tie! ;)
Insa este un comportament anormal sa nu pui pret pe siguranta !
Problema e ca si dupa atata timp am argumente sa imi sustin in continuare punctul de vedere. Am explicat cat se poate de clar si cu bin simt lucrurile astea. Dar voi aveti mai multa cultura auto, mai mult "creer" si mai multa cultura auto astfel incat e suficient sa te adresezi jignind. Bravo voua! M-ati facut pe internet. Am intalnit si romani fericititi!
Daca stiti sa cautati, vedeti si ce face esp-ul si descris in cuvinte, aici e doar practica. Asta ca sa nu va mai aud ca debitati toate ineptiile.Uitati-va la Lancerul ala cum se intoarce practic, desi si el are 5 stele, cum vad ca tot mancati ceva moale pe aici. Dacia nu e Renault, nu au aceeasi platforma, platforma Dacia e in urma rau fata de ce se foloseste in vest, nu zic de ce folosesc asiaticii, ca pana acolo Renault mai are de mancat branza albastra, ca tot e frantuzeasca aia.Copii fara minte!
PS: mai usor cu "mancatul branzei" ca platforma de Lancer e inferioara platformei de Megane RS. Mitsubishi nu are nici pe sfert din pedigree-ul Renault in motorsport si nici n-are o divizie sportiva.
@John:Nu te mai agita, e greu de priceput ce face esp-ul,cum franeaza rotile selectiv pentru ca tu sa nu pierzi controlul intr-o depasire efectuata in forta sau intr-o curba,mai ales daca e zapada pe jos sau ai tractiune spate.Astea sunt sisteme care nici nu ii trebuie romanului.Daca tu te visezi mare pilot,nici 100 de esp-uri, tcs-uri, abs-uri sau sips-uri si airbag-uri nu te vor convinge.Insa, mai devreme sau mai tarziu vei ajunge si tu o statistica,cum sunt toti aia care forteaza limitele legii si ale bunului simt pe strazi.Si fix in situatia aia ti-ai dori sa ai macar esp,daca nu tot ce am scris mai devreme.Daca, in cazul unui eveniment rutier, sansele de a scapa cu viata cresc cu 5% pentru ca automobilul are esp,atunci acesta trebuie obligatoriu introdus.Orice sistem care protejeaza, de la sofer sau pasager pana la pietonul care traverseaza aiurea cum e prin Romanica,toti trebuie protejati.Masina e fier pana la urma si se repara sau se schimba,dar viata este cea care conteaza.Iar a dribla siguranta si a te si mandri cu asta cum au facut francezii cu Lodgy mi se pare si ilegal si de o nesimtire crunta.
@dan_grc,@io:Nu are nevoie Dacia de esp,ca doar la ce-i trebuie romanului?Ce atata siguranta? "Ajunge la 160 km/h?Aaaa,pai e buna.Merge,super masina.Are si cd-u'?Vaaaaai, excelent.Da' navigatie are,de-aia cu touchscreen?Extraordinar.O iau,dar scoateti-i si abs-ul ca nu-mi trebuie mie ala,puneti-i in schimb scaune din piele." Cam asa sunteti voi.Exact clientii perfecti pentru Dacia.
Daca platformele de Renault sunt atat de bune si manevrabile, alea de ce au esp?Doar nu le trebuie,nu?Si de ce au in standard?Viata voastra oare costa doar 3-400 euro cat ar fi crescut pretul daca esp era in standard?Daca da,sunteti ieftini toti cei care proslaviti politica de-a dreptul nesimtita a Renault.Si legat de platforme, fiabilitate si manevrabilitate, Renault e la ani distanta de altii.App, asiaticii incep sa faca masini.Iar unii intra pe teritoriul Renault cu preturi si bune si cu masini de o calitate mult superioara. Se anunta vremuri grele si pentru Renault si pentru Dacia.Si nu o sa-mi iau Dacia ca sa fiu patriot,ca nu vreau sa mor cu patriotismul in suflet.Prefer sa scap decat sa ajung o simpla statistica. Eu unul i-as obliga pe directorasii astia de la Renault sa mearga oriunde numai cu Dacia.Si dupa aia poate se mai gandesc la ce lipseste.Aviz acestui trombonist domn Deboeuf!