Planul Europei de a elimina treptat vânzarea de mașini noi cu motoare cu ardere internă până în 2035 ar putea fi amânat, a declarat Lutz Meschke, directorul financiar al Porsche.
O încetinire a comenzilor pentru mașinile electrice a pus sub semnul întrebării dacă Uniunea Europeană este pe drumul corect pentru eliminarea acestora, reprezentând unul dintre cele mai ambițioase eforturi de reducere a emisiilor de carbon.
Clienții au fost descurajați de lipsa rețelelor de încărcare fiabile, prețurile ridicate și reducerea stimulentelor pentru vehiculele electrice. Marea Britanie a amânat deja interdicția planificată pentru modelele noi pe benzină și motorină cu cinci ani, până în 2035.
În timp ce producătorii de vehicule electrice premium și de lux pot opera fără subvenții, eliminarea acestora din segmentul de volum este greșită, a spus Meschke, care a vorbit în cadrul lansării a SUV-ului electric Porsche Macan.
Anul trecut, în săptămânile dinaintea adoptării planului UE de eliminare treptată a vehiculelor noi cu motoare cu ardere internă, Germania a refuzat să susțină inițiativa, cerând Bruxelles-ului să protejeze și vehiculele care funcționează cu combustibili sintetici.
Această tehnologie este susținută de Porsche.
De exemplu, producătorul german s-a alăturat în 2022 unui grup de investitori care pariază 260 de milioane de dolari pe un startup care construiește o fabrică de combustibili sintetici în Chile.
Combustibilul sintetic este foarte scump, e nevoie de investiții foarte mari și producție globală pentru scaderea prețului, dar de unde sa mai facă investiții, dacă miliarde și miliarde se duc pe electrice, care curios, încă n-au adus bani . Soluția este amânarea interdicției termicelor .
Altfel, nu cred că interdicția își mai are rostul, decât electoral. Toți producătorii au investit miliarde în trecerea la electrice iar dezvoltarea platformelor și motoarelor termice s-a oprit cu desăvârșire. Practic toate modelele termice de acum sunt planificate să fie înlocuite cu unele electrice. Fie direct fie retrase și înlocuite de alte modele.
Colegul cu clima… este vreo garanție că BEV-urile vor rezolva ceea ce unii cataloghează “efectele” climatice? Cred ca putem să facem curat la noi acasă, în curte, pe o stradă, hai două… dar să schimbăm clima planetei mi se pare de-a dreptul inept, chiar o îngâmfare, dar este părerea mea.
Între timp miliardele sunt făcute praf pe produse nevandabile, bombele bubuie în Ucraina și nu doar… dar pe noi (unii ipocriți) ne freacă grija de schimbările climatice… și cum schimbăm noi clima…very convenient că să pari că-ți dai de lucru și îți pasă.
Dar, nu tine… nimic umflat cu propaganda și steroizi (subvenții) nu ține… cum mai zicem așa la o poveste, ne-am tras-o și unii care au susținut măgăria pot fi mândrii că acuma cam totul este cu cel puțin 15-20% mai scump… beton!!!
:)))
Și Polestar e in faliment, nu doar Tesla :))
E inflație de demenți pe site-ul asta.
Polestar BEV sales in Q1-Q4'2023 (YOY change):
Polestar 2: about 53,720 (up 4%)
Polestar 4: about 880 (new)
Total deliveries: approximately 54,600 (up 6%)
trebuie sa o lasam mai usor cu poluarea atmosferei cu tot felul de gaze.
ne poate paste niste catastrofe in scurt timp pe care acum nici nu ni le imaginam...ajung delfinii tai pe plajele din antarctica de exemplu.
Și Polestar e in faliment, nu doar Tesla :))
S-a umplut de demenți site-ul asta.
Polestar BEV sales in Q1-Q4'2023 (YOY change):
Polestar 2: about 53,720 (up 4%)
Polestar 4: about 880 (new)
Total deliveries: approximately 54,600 (up 6%)
Masinile electrice nu dicteaza nimic. Dicteaza doar mutarea unor imense resurse din buzunarul unora in al altora. La nivel de emisii efectele sunt spre 0 si asa vor fi o lunga perioada pentru ca adoptia va fi din ce in ce mai lenta si anulata oricum de deschiderea de noi termocentrale. Aceleasi investitii ar aduce beneficii infinit mai mari daca ar fi directionate spre curatarea reala a producerii de energie worldwide cu orice se preteaza, solare, eoliene, hidro, nuclear etc.
Asa cu spart sute de miliarde in mine de metale rare, fabrici de baterii, subventii la achizitii, retele de incarcare ca sa ne prefacem ca salvam planeta poluando zdravan inainte, nu facem nimic din rezultatele propuse.
Iar placa aia cu facut plaja la muntele Fiji si girafe la Cercul Polar o auzim de 50 de ani fara urma de concretizare. Mai bine ramanem la placa aia cu fumegatoarele in oras ca e mai prizabila.
- https://www.automarket.ro/stiri/audi-a-reusit-sa-produca-motorina-sintetica-din-apa-si-dioxid-de-carbon-62143.html
2022
- https://www.automarket.ro/stiri/porsche-incepe-oficial-productia-de-combustibili-sintetici-in-chile-111765.html
2024
- pariază 260 de milioane de dolari pe un startup care construiește o fabrică de combustibili sintetici în Chile
90% din poluarea planetei este produsă de industrie și agricultură.
Dacă de mâine toate mașinile ar fi electrice impactul asupra nivelului de poluare ar fi minim.
N-am auzit niciun fanatic al electricelor să se vaite de poluarea pământului sau apelor (care sunt pline de metale grele, otrăvuri și alți poluanți), inclusiv de poluarea pânzei freatice.
Luați cazmaua și mergeți pe un câmp cultivat cu grâu (sau orice altă cultură erbicidată) și săpați după râme. Nu veți găsi niciuna. Și nu veți găsi nicio altă vietate.
În concluzie, înainte de a fi interesați de salvarea pinguinilor și urșilor polari, aveți grijă de salvarea voastră, că mai toată mâncarea pe care o îngurgitați e plină de chimicale (multe chiar cancerigene).
Dacă sunteți ecologiști adevărați, militați pentru reducerea poluării industriale și agricole, pentru că acolo e adevărata poluare.
https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/sanatate/din-ce-in-ce-mai-multi-tineri-fac-cancer-iar-oamenii-de-stiinta-nu-inteleg-de-ce-2468923
Un adevar pe jumtate spus e o minciuna intreaga. Procentul pe care il vanturi se refera la poluare in general. Vezi ca ti-au iesit fermierii francezi in strada pe motiv de interzicere a unor chimicale. Fix la fel fac si " fermierii" nostri. S-au dat cu poponeata de pamant 2 ani de zile cat a fost interzis la utilizare o substanta care ucide printre altele albinele . Si pentru ca te vad in tema stii si cam ce rol au ele in natura. Asta pe langa acumularea toxinelor in legume/fructe si apoi in organismul uman.
Cat despre articolul pe care la-i impins in fata nu concluzioneaza nimic concret.
Dar da, ai dreptate, poluarea e peste tot. Doar ca aici este vorba depre auto. Si pentru ca iti pasa sunt convins ca preferi, cel putin, un aer mai curat in orase.
ușor de controlat. În plus mai logic ar fi să înlocuiești parcul vechi de mașini cu emisii mari, înlocuindu-l cu hibride cu consumuri reduse de combustibil fosil dar care să servească transportul zilnic pe distanțe scurte în
modul electric, vrem să transformăm radical și total întreaga industrie europeană a automobilelor chiar dacă aceasta nu este capabilă din n motive să producă la prețuri convenabile. Nici hibridele nu ar fi ieftine, fiind vorba despre două motorizări, dar cu baterii mai mici și fără pretenții de
autonomie de multe sute de kilometri cu siguranță ar putea asigura o tranziție mai ușoară și mai rapidă către o poluare redusă, și fără a închide ochii la poluarea masivă din lanțul de aprovizionare al transportului integral electric.
https://www.theguardian.com/environment/2024/jan/26/icon-of-the-seas-largest-cruise-ship-human-lasagne-climate-fuel-lng-greenwashing
La un radio austriac, cand am auzit stirea despre monstrul asta au incheiat cu faptul ca polueaza cat 500.000 de masini!!!!!!!!! (https://gizmodo.com.au/2024/01/the-icon-of-the-seas-is-250000-tons-of-floating-carbon-emissions-horror/)
Interziceti ICE-urile, acolo e problema omenirii.
As fi vrut sa vad si activistii lu' peste prajit ca merg sa se lipeasca cu super glue pe santierul naval unde a fost construita nava.
Dacă 90% din poluare e cauzată de industrie și agricultură cum se face că în toate marile metropole, inclusiv în cele care nu au industrie, e MULT mai poluat decât "la țară"?
Nu am auzit pe nimeni să spună "mă duc la oraș să respir aer curat".
Problema cu voi cei care vă străduiți să împingeți propaganda anti-EV e că nu realizați când alunecați in penibil absolut. De-aia ajungeți la aberații gen noaptea nu bate vântul și poluarea nu e cauzată de mașini.
Sau poate nu realizați când treceți de la tiktok la discuții cu oameni normali la cap...
Nu am spus nicio minciună. Am scris clar „poluarea planetei”, deci la poluare în general.
Orice om normal își dorește mai puțină poluare, atât în oraș cât și în orice altă parte.
Eu nu resping din start mașina electrică.
Doar că, în acest moment, o consider prea scumpă, cu autonomie prea mică, devalorizare rapidă și cheltuieli mari la reparații. Poate fi o alegere foarte bună ca mașină de oraș pentru cei care stau la casă și o pot încărca peste noapte.
În concluzie, nu mașina electrică mă deranjează. Cine vrea să-și cumpere una, e liber să o facă.
Dar să nu vină nimeni să mă agreseze cu mitocănia lui de manelist parvenit doar pentru că eu nu agreez în acest moment electricele.
Și am mai zis-o, extremiști sunt cei care vor interziceri, nu cei care stau strâmb și judecă drept de mai multe ori înainte de a ”adopta” o gogoriță de-asta cu baterie care să le schimbe viața și să le golească portofelul.
Segundo, poluarea cea mai mare nu este nicicum în oraș, e doar cea pe care o avem sub nas. Dar dacă nu vă spoiți pasiunea sau interesele pentru electrice și chiar sunteți (nu vă dați) ecologiști, păi atunci militați pentru transport urban în comun electric, trenuri periurbane și un stil de viață sănătos, care să includă biciclitul sau mersul pe jos.
Că doar să-nlocuim aglomerația actuală cu una formată din electrice care să țină blocate în continuare autobuzele sau troleibuzele, asta rezolvă doar parțial problema gazelor de eșapament, nu și congestia.
Poluarea globală, nici pe departe.
Numai că ori ai sindromul tiktok (ai citit în diagonală) ori ești analfabet funcțional și n-ai priceput.
Poluarea în afara orașului nu servește argumentația pro electrice, de aici supărarea?
Ok, permite-mi să mă retrag din conversația asta.
Cu stima,
Analfabetul funcțional
Te pup cu usa de la tren :))