Maşinile semiautonome vor deveni o realitate concretă în următorii ani, însă niciun constructor nu-i va "fura" şoferului bucuria condusului prea curând. Aceasta este opinia lui Peter Mertens, directorul biroului de Cercetare şi Dezvoltare din cadrul Volvo, unul dintre constructorii care a anunţat că face paşi mari în direcţia automatizării condusului în anumite condiţii de trafic.
Maşinile autonome vor scădea numărul accidentelor, iar primele de asigurare se vor ieftini cu 80%
"Sunt un şofer cu experienţă, deci probabil că sunt ceva mai conservator, însă nu cred că maşinile complet autonome vor fi printre noi în următorii 10-15 ani", spune Mertens într-un interviu acordat publicaţiei Automotive News. "Oamenilor le place să conducă, dar urăsc să facă asta în aglomeraţiile din trafic. Iar sistemele autonome nu vor face decât să-i protejeze pe şoferi în situaţii extrem de plictisitoare care pot deveni periculoase pentru că cel de la volan nu se cocnentrează suficient.
Dar nu trebuie să furăm distracţia condusului şi nu putem să ne prefacem că toate problemele se rezolvă mâine", continuă oficialul suedez.Conform declaraţiilor lui Mertens, problemele majore de care se lovesc astăzi constructorii auto sunt atât de ordin tehnologic, cât şi de ordin legal. "Industria auto trebuie să se unească, să facem lobby pentru un singur set de reguli peste tot în lume. Mă îndoiesc că acest lucru va fi vreodată posibil, dar există întotdeauna speranţă", consideră Peter Mertens.
Viitorul Volvo XC90 (2014) va oferi direcţie autonomă şi trei sisteme de siguranţă prezentate în premieră mondială
În ceea ce priveşte testele pe care Volvo le desfăşoară cu maşini autonome în jurul oraşului Goteborg, în care se află rădăcinile brandului scandinav, oficialul mărcii anunţă că vor exista 100 de maşini full-autonome care au rolul de a "învăţa" diferite în trafic pentru ca sistemele să se ştie să se adapteze: "Colectăm kilometri de experienţă, iar asta face ca algoritmul nostru să fie din ce în ce mai robust, să detecteze tot felul de situaţii mai bine decât înainte (...). Cel mai mare pas pe care trebuie să-l facem este acela de a dezvolta sisteme inteligente care învaţă singure. Ne uităm la tehnologie şi vedem în acelaşi timp că 90% dintre accidente sunt cauzate de eroarea umană. Ar fi fantastic dacă un sistem poate să înveţe chiar de la şofer ce trebuie să facă pentru a evita un accident. Acesta va fi marele moment de explozie a tehnologiei: când aceasta va avea capabilitatea de a învăţa din experienţă. În acest moment, niciun computer sau senzor nu e în stare să modeleze lumea. Şi nici noi, oamenii, nu putem face asta", încheie oficialul scandinav.
via Automotive News
Comentarii (2)