Contractul colectiv de muncă a salariaţilor uzinei din Mioveni va expira pe 6 aprilie, iar semnarea unui nou contract ar putea fi amânată în cazul în care sindicaliştii şi reprezentanţii constructorului nu vor ajunge la un acord. În cadrul evenimentului organizat la Piteşti, Radu Mavrodin a declarat că angajatorul, adică Grupul Renault, le-a oferit salariaţilor o creştere de 8 la sută a salariilor, pe care a calificat-o drept nemaiîntâlnită în contextul economic actual în această industrie. În 2012, angajaţii fabricii Dacia din Mioveni au avut un salariu mediu net situat în jurul valorii de 500 de euro, iar o creştere a salariului de bază cu opt procente s-ar simţi în cazul fiecărui salariat.
Spre comparaţie, angajaţii fabricii Renault din Tanger au un salariu mediu de 250 de euro. Reprezentantul Renault a reafirmat intenţiile constructorului francez de a investi în România, factorul social fiind un element cheie al uzinei argeşene. Altfel spus, automatizarea suplimentară a uzinei din Mioveni este întârziată pe cât posibil, pentru a evita concedierile masive care ar putea avea loc pe fondul unei asemenea măsuri. Spre comparaţie, uzina Renault din Tanger (Maroc), are un grad de automatizare superior. Însă, reprezentantul Renault spune că fabrica din Maroc şi uzina din Mioveni au potenţiale comparabile în viitorul apropiat.Vestea bună, atât pentru România, cât şi pentru angajaţii din Mioveni, este că Grupul Renault nu intenţionează să-şi reducă efectivul la fabrica din judeţul Argeş şi că va continua investiţiile în ţara noastră. Mai mult decât atât, România este prima ţară după Franţa ca importanţă pentru concernul Renault, spune Radu Mavrodin, dat fiind gradul ridicat de integrare al furnizorilor, al centrelor de piese, al centrelor de testare şi dezvoltare, precum şi al centrelor tehnologice din România.
Marocanii au doar un centru de formare, unde noii salariaţi trec printr-un program de instruire intensiv, care are costuri ridicate şi durează trei luni, în urma căruia aceştia devin lucrători de top pe posturile pe care se specializează. În timp ce cadenţa fabricii din Maroc este la ani distanţă de capacitatea maximă, fabrica Dacia din Mioveni lucrează la capacitate maximă şi doar pe comandă. În curând, fabrica Dacia va introduce în producţia de serie noul Logan MCV, model prezentat la Salonul Auto de la Geneva.
vlad din pitesti
asa ca motivatia lui dnu de la resurse umane e puerila...
@ego
Te aliniezi cu success specificului mioritic, in ciuda pretinsei educatii de inalt nivel: 'daca eu am salariu mic, las' sa aiba si altii, de ce numai eu?' O secunda n-ati gandi sa protestati pt salarii decente si sa fiti de partea celor care cer macar un nivel minim de salarii decente. Un nivel minim care, in conditiile traiului din Romania, ar trebui sa fie cel putin 700-800 E. A trai cu un salariu de 250-300 E in Ro deja nu mai reprezinta conceptual un trai, ci o supravietuire., adica un fel de 'traiesc cat sa nu mor'. Asta inseamna cvasi-acceptarea statutului de sclav.
... ce-mi place de ei ca se dau "raniti" imediat cum ii deranjeaza ceva ... parca-i vad ca o sa ceara marirea taxei pe SHuri ca sa recupereze acesti 20mil/zi ...
Concluzia ta este, deci, ciocu' mic si joc de glezne, ca altfel ne iau algerienii painea de la gura? Eu cred ca tu ai ramas in epoca stalinista. In primul rand, nu intelegi ce avantaje au nesimtitii astia de francezi la noi, ce mana de lucru priceputa platita cu salarii de lumea a 3-a. In al doilea rand, nemtii au bunul simt ca transmita beneficiile succesului tuturor angajatilor, proportional cu contributia fiecaruia, ceea ce la francezi n-ai sa vezi, mai ales in relatiile cu popoarele sclavagiste. Ei nu stiu decat sa ia. Stiu, pt ca am avut personal experienta unor negocieri cu reprezentanti ai natiei lor, se dau importanti si darnici aruncand cu cate o ciosvarta dar imediat cer luna de pe cer. Personal, ii consider oameni de evitat, mai degraba m-as baga in afaceri cu evreii (fara sa fiu antisemit sau rasist). Daca lumea din tara asta si-ar cere drepturile de bun simt care i se cuvin, altfel am fi respectati ca natie. Asa, stam cu frica sa nu ne fure africanii job-urile. Stai tu linistit, 99,99% nu pleaca nici un Renault cu Dacia din Romania. Asta nu inseamna ca putem sa-i si scuipam intre ochi, ca nu se intampla nimic, dar nici sa stam ca blegii sa spunem saru-mana la resturi de copane nu trebuie.
Dar ce te face pe tine sa crezi ca Renault ramane in Romania?
Daca ei au un cost mai mic in Algeria, de ce ar ramane in Ro?
Au mai multe avantaje? Voi tot tineti cu angajatii de la Mioveni, dar habar nu stiu de ce. Salariu mediu de 500Euro net/luna ti se pare putin?!
Deci salariul mediu net in Romania este de 1553/4,4 = 353 euro
"Noi vrem egalitate dar nu pentru catei" si aici intram si noi dar si ei...si asta nu se va schimba
Asta cu Algeria de unde a mai iesit?
Cum poti sa spui o asemenea ineptie, Mavrodine si daca este adevarat nu spui asta, denota altceva
@dan, ti-am mai spus si in alta parte. Fratele meu, daca tu crezi ca muncesti prea mult pentru banii pe care ii castigi intr-un oras ca Pitestiul, da-ti frate demisia, muta-te la Craiova si angajeaza-te la Ford. Altii se mut in tari straine din cauza serviciului, spala vase sau culeg capsuni in Franta sau Italia si sunt multumiti. Ah, dar stai ca nici asta nu e bine, ca e josnic sa faci asa ceva.
Voi nu puteti intelege ca nu sunteti singurii nemultumiti in tara asta de serviciul. Nici eu nu pot sa zic ca sunt foarte multumit, nu curge lapte si miere la firma unde lucrez, si mie mi s-a taiat din salariul etc. Insa nu asta e ideea, ci faptul ca esti de partea companiei si ii intelegi problemele cand sunt situatii dificile conteaza foarte mult.
Ti-am mai zis, dupa al doilea Razboi Mondial sau dupa criza de petrol din anii '70 care a adus pierderi foarte mari tuturor producatorilor auto, nu s-a pus problema de greve sau demisie.
Sau hai sa revenim in ziele noastre: si la PSA s-a taiat din salarii, cate greve au facut angajatii? Uita-te la Fiat ca incepe sa aiba probleme tot mai serioase cu banii, spune cineva ceva de greve?
De-asta tara asta este in maro, pentru ca la greu toti isi baga... ei sunt cei mai destepti si patronii sunt niste hiene care nu stiu decat sa abuzeze de angajati.
Francezii sunt niste lacomi si idioti... atunci nu-ti pune mintea cu ei, Fii tu mai destept!
piete de desfacere.... piata din algeria este extrem de mare, cea din maroc la fel. Masinile produse aici vor avea ca principala destinatie....africa. Printre degete va merge productie si spre Europa.
O alta chestiune neabordata de orbetii de rumani sunt taxele vamale. Romania este in UE (meritat sau nu) iar asta se traduce in avantaje pentru francezi. Un alt motiv pentru care Renault mai are de stat aici. Iar salarizarea va fi oricum ok pentru ca exista niste reguli ale comunitatii europene pe care renault (cu voie sau nu) este obligat sa le respecte.
politic....algeria nu este chiar un stat cu indivizi cu aripioare pe spate si aura deasupra capului. Extremismul religios este in ascensiune si chiar daca franta (in general) si renault (in special) au o relatie bazata pe ani de zile de colaborare nu insemna ca algerienii nu vor mai face inca odata ce au facut in anii '60.