Lee Soon Nam, director de marketing extern la Kia Motors, spune că marca a început să ia exemplu de la constructorii premium germani, precum Audi şi BMW. Marca din Coreea de Sud plănuieşte să crească nivelul de calitate al automobilelor sale şi să le echipeze cu tehnologie suplimentară. Totul pleacă de la o directivă a grupului Hyundai Motor Corporation, care a decis să schimbe orientarea celor două mărci din portofoliu, Hyundai şi Kia, pentru a nu provoca interferenţe la nivelul vânzărilor. Coreenii vor să păstreze marca Hyundai pentru volume mari, pe când Kia ar putea să urce câteva nivele înspre o zonă superioară de preţ, alături de caracteristicile aferente.
Lee Soon Nam le-a povestit celor de la Automotive News de momentul când a început să lucreze la Kia, în urmă cu un deceniu, când sarcina sa era de a cumpăra motoare pentru modelele Kia de la producători japonezi precum Hino Motors şi Daihatsu Motor Corporation. La saloanele auto internaţionale, directorii Kia îşi petreceau timpul urmărind noile apariţii din Japonia.
Mărcile premium din Germania nici măcar nu erau pe lista standurilor pe care să le viziteze, deoarece coreenii considerau că sunt prea departe de germani şi nu are sens să piardă timpul. "În prezent, alocăm întotdeauna timp pentru a verifica producătorii de top din Germania", spune Lee Soon Nam. Însă, cei de la Kia nu vor să atace încă producători precum BMW şi Audi, dar vor să atingă nivelul la care se află germanii de la Volkswagen. Pentru a realiza acest lucru, cei de la Kia vor aborda o imagine mai sportivă, vor introduce motorizări noi, transmisii cu dublu-ambreiaj şi versiuni hibride ale unor modele din gamă. "Gama Volkswagen are de toate. De la maşini mici, până la cele foarte mari, de la Phaeton şi decapotabile până la vehicule comerciale. Cu toate astea, Volkswagen are un nivel de calitate echivalent cu premium în raport cu alte mărci de volum", spune Peter Schreyer, unul dintre liderii Hyundai Motor Group şi designerul şef la Kia şi la Hyundai.Via AutomotiveNews (înreg.)
Aici vorbeam doar despre imaginea de marca,despre defecte putem vorbi ani,si tot nu ajungem la un consens.Ca sa dau un exemplu,eu am un Reno,luat de nou,si nici o problema cu el,timp de 5 ani,iar altu arunca masina la gunoi,Depinde si de noroc,dar,si tu ai dreptate,se poate sa fi fost multe motoare cu defecte,nu sunt informat despre asta prea bine.Insa mi se pare normal,cu cat sunt mai multe masini Vw,normal ca se strica mai mult,fata de Kia,care sunt mai putine.Totusi,sper sa devina o discutie constructiva,nu injurii:)
cum le da Samsung in freza lui Apple la telefoane
as or sa le dea Hyundai/Kia celorlalti
se inspira de la altii, fac mai bine sau la fel dar la un pret mai bun
cam asta e treaba....
Problema fiabilitatii ramane o problema de dezbatut dar nu cred ca navelele amiral vor iesi de pe banda de asamblare in cadenta unui i20 asa ca nu vad de ce coreenii nu ar aloca mai mult timp testarii materialelor, a tehnolgiilor si a calitatii asamblarii.
Pe de alta parte nu poti oferi calitatea (promisa) materialele scumpe si o tehnologie de ultima ora la pret de o cinzeaca. Doar romanii pot gandi in spiritul caprei raioase: ieftin si bun. Dar modele cap de afis este OBLIGATORIU a fi oferite la un pret pe masura. Practic pe baza acestor modele devenite imagine de marca sud-coreeni isi vor vinde masiv produsele middle-range de care facea vorbire @batranu'.
Nu vorbeam in mod direct de "imaginea" ca ai Mercedes,Bmw,etc esti bogat.Vorbeam despre imaginea construita ca firma de calitate,care se construieste dupa mult timp.Chiar daca azi,standardele au scazut comparativ cu anii 80',tot mai ramane identitatea de firma de calitate,care dupa cum spuneam,se construieste in mult timp.Azi piata e plina de firme premium,si nu se mai prea concentreaza nimeni pe segmentul de volum.Toti au tendinta sa creasca preturile,si sa avanseze un segment.De ce,nu stiu,fiind foarte greu sa lupti cu cei cu traditie.
In alta ordine de idei, exact ca la articolul in care legsus recunostea oficial ca sunt in spatele BMW iar fanii japo se balanganeau ca nu-i adevarat, aici avem aceeasi situatie. Adica desi vine kia si spune pe fata ca trage puternic cu ochiul la nemtii premium, totusi avem printre noi romanasi ilustri care stau blocati pe placa "la fiabilitate sunt peste BMW/Audi". Si nu oricum, ci "cu siguranta". Din cauza tipilor blocati mental, gen AndreiRatoN ti-e si rusine sa spui in Romania ca esti inginer. Pe buna dreptate.
Sanatate maxima,ca aveti nevoie.
esti in eroare..cei dela H/K isi erau nemultumiti de faptul ca actualii clienti NU VOR MAI CUMPARA tot un H/K