Chiar dacă vânzările Subaru sunt modeste la nivel european, marca japoneză reușește să bată record după record în SUA, acolo unde modelele dezvoltate de brandul nipon se mulează perfect pe gusturile americanilor. Acesta este și motivul pentru care Subaru a ales Salonul Auto de la New York pentru a-și prezenta cea mai nouă generație Impreza în versiuni hatchback și sedan, modelul nipon ajungând astfel astăzi la cea de-a cincea generație.
Construit pe o platformă globală pe care Subaru o va utiliza în viitor și la asamblarea altor produse din propria gamă (numele său oficial este chiar Subaru Global Platform), noul model va beneficia sub capotă de aportul unei versiuni îmbunătățite a motorului Boxer pe benzină de 2.0 litri care reprezintă coloana vertebrală a întregii game actuale a constructorului asiatic. La capitolul modificări aflăm că noul motor beneficiază acum de injecție directă și că oferă cu 4 cai putere în plus față de versiunea pe care o înlocuiește.
Cum cifrele sunt valabile pentru piața din SUA, este încă devreme să anunțăm dacă acest motor va oferi 154 în loc de 150 de cai în Europa.
Ce știm însă este că noul Impreza va oferi pe continentul nostru și versiuni diesel, pentru ca Subaru să se încadreze în lista de dorințe ale europenilor. De asemenea, dacă în State a fost confirmată o singură transmisie (o cutie CVT), este foarte probabil ca versiunea europeană a lui Impreza să ofere și opțiunea unei transmisii manuale. Ca de obicei la Subaru, sistemul de tracțiune integrală Symmetrical AWD face parte din oferta standard a modelului nipon.Inspirat estetic din conceptele omonime prezentate de Subaru în toamna anului trecut (fotografii găsiți AICI și AICI), noile Impreza sedan și Impreza hatchback sunt mai mari în dimensiuni decât generațiile precedente, în timp ce platforma noua îi oferă mașinii o rigiditate cu 70% mai mare decât cea a modelului înlocuit. O altă îmbunătățire se va resimți la nivelul noilor suspensii, cu ajutorul cărora Subaru a scăzut cu 50% mișcările de ruliu și de tangaj ale șasiului.
Noua generație Impreza va fi prima care va fi produsă și în Statele Unite, iar lansarea pe continentul american va avea loc spre finalul acestui an.
Europa va trebui să aștepte, cel mai probabil, începutul anului 2017 pentru a face cunoștință cu nooa generație a compactei Subaru.
ce spui tu @Edi e numa' pe jumate adevarat. Arata ciudat, dar macar restul japonezilor au o linie cu cap si coada (discutabila evident) si in nici un caz "fara dumnezeu". In fapt Subaru e doar imbatranit devenind anost si nu se mai regaseste in actualele tendinte.
Interirorul e chiar ok. dar ma uit la butoanele de incalzire a scaunelor si ma intreb pe ce raft prafuit din coltul carui depozit au reusit sa le gaseasca ??? Sunt ca nuca'n perete. Schimbatorul e foarte elegant prin simplitatea sa iar muchiile tari il fac interesant. Alaturi au pus niste butoane de la incaputul anilor '90. WHAT? Au mai pus si niste "fibra de carbon" pe usi, material pe care nu il regasesti nicaieri altundeva prin interior.
Exteriorul....asta imi aduce aminte de masinile chinezesti: totul e la locul lui, totul normal dar nu inspira nimic.
Pacat, pentru ca isi dau silinta sa faca lucrurile cu simt de raspundere. Lucru pe care nu il poti spune despre multe europene.
Designul exterior din nefericire.....
Asa... Si daca mie imi place Subaru asa cum ce-o sa-mi faceti? N-o sa mai pot dormi noaptea de grija faptului ca o sa treceti voi pe langa masina mea si o sa spuneti "Moaaaaama ce urata e!", nu?
La obiect:
De sperat ar fi ca in Romania Subaru sa comercializeze si variante de Impreza mai ieftine, nu doar STI cum se intampla in prezent. Pe vremea cat Impreza Boxer diesel se vindea la noi, costa cam cat un Golf 1.9 TDI cu ceva dotari, in conditiile in care aveai sub capota un diesel de 150 cp, sub masina o transmise 4x4 (cu reductor!!!) si in masina un interior impecabil! Din moment ce Subaru Romania refuza sa vanda cea mai accesibila masina din gama, cred si eu ca s-a dus vestea ca Subaru e scump!
Si tie ti-a zis un prieten care are un prieten care are un unchi care lucreaza la Subaru?
impreza modelul curent se vinde si la noi, gasiti si pe stock un 2.0i sport cu CVT pe la 24 000 eur, dotat binisor. 5 ani garantie etc. mi mi a placut, l am bibilit bine.
cat despre asta nou, trebuie sa intelegeti ca pt ei doar piata americana exista, ce e in europa e bonus. cand aduc un model nou in piata, o fac 80% pt americani in principiu. asta desi au scos dieselul special pt noi europenii, ca in alta parte nu`l vand.
Cine a condus un Subaru stie cum se pune problema e alta mancare de peste ....faceti niste comparatii inutile uneori......
PENTRU REDACTIA AM:
Pe cand un drive test in Romania cu Subaru Levorg....e disponibil si in romania de ceva timp dar nu prea se inghesuie nimeni la teste cu el....ma refer la publicatiile de profil....astfel incat sunt nevoit sa urmaresc review-uri de prin vest......Deci - faceti un test in viitorul apropiat? Multumesc.
Interiorul e OK, desi tradeaza mici inspiratii de la altii - inevitabile totusi de cind hau'.
Lasind insa deoparte gusturile fiecaruia, cumparatorii de Subaru cauta-n primul rind eficientza 4x4 si fiabilitatea japoneza... chiar daca boxer-ul 2.5 al WRX-ului a avut destule probleme, deloc previzibile pentru un Subaru.
Pe scurt, chiar m-ar tenta o Impreza cu motor 1.6 Turbo de 170 CP (ca pe Levorg), dar la un pretz asa, cam ca-n America... ;-)
@Tembelus Rex: eu ii spun de juma` de an sefului de la AutoKino sa contacteze redactia AM (si nu numai) pt drive test, au cam toate modele in stock si se poate face (mai putin STI care vine doar pe comanda). o sa i mai zic...
Si da, diesel-urile boxer care crapau, erau reparate gratuit. Asta spre deosebire de altii care se faceau ca ploua cand masina avea probleme, desi era in garantie. E o (mare) diferenta.
"Impreza cu motor turbo de 1.6 l ? E ceva cam neobisnuit pentru Subaru! Nu zic ca nu exista, dar este aproape imposibil de imaginat pentu un cunoscator Subaru! No offence!"
Pai, din moment ce au pus 1.6 aspirat, 2.0 aspirat, 2.0 turbo, de ce te mira atat de mult un 1.6 Turbo? Adica ce ar fi "nesubaru"?
mog
E bine de stiut! Sincer nu am mai consultat demult site-ul smt. Dar stiu deja care va fii urmatoarea masina noua pe care o voi cumpara :))))). Ce pot sa-ti spun sigur este ca, acum 3 saptamani cand am fost eu la SMT, Impreza nu era expusa. Pacat!
Eu cred sincer ca tu intretii niste mituri. Un filtru de polen pentru Foresterul meu de la NIPPARTS este in jur de 60 de RON. O avere!
eu nu mi repar masina, las mecanicii sa o faca. dar imi place sa ma informez cat mai mult si corect din diverse surse credibile.
Da prietenul meu din alta emisfera, mi-o dau cu toata increderea, doar ca nu vorbeam de STI ci de o Impreza simpla. De ce nu as fi un fan Subaru daca as opta pentru un 1.6? Sa zicem ca nu-mi permit un STI, si aleg o motorizare mai mica, Asta nu inseamna ca nu sunt indragostit de Subaru, nu? Zic si eu... Nu trebuie sa mi-o iei in nume de rau, zic ...
Mog,
De ce esti atat de agresiv... Are si omul opinia lui, nu-i cazul sa-i spui ca traieste in paleolitic....
fix pe subiect :)
@Mitica Blajinul, te-ai inscris ca @Kotegaeshi ??
siiii....esti, indraznesc sa presupun, acelasi cu @Lache?
Modelul asta nou? Lampile spate sunt mortale,botul masinii parca este un mitsi lancer. CVT pe o impreza? Really? Chestia aia din fotografia 12, stii ce este?
http://www.cars101.com/subwarr.html Garantie data de fabrica .
Misha, subaru cu motor de 1,6 l este o blesfamie.Eu am condus o impreza din aia.O singura data a fost de ajuns.
@vianu, tu ce crezi?
Așa cum părinții noștri au făcut sacrificii și compromisuri pentru noi, la fel procedează și constructorii auto. Altfel... Uitați-vă la ce se întâmplă cu Lancia.
vechile subaru sunt pentru puristi, si mie imi plac desigur dar cand am cumparat am cumparat noul model. si ca sa stii, subaru inca are diferentiale mecanice (lsd, torsen etc), cutie manuala, turbina clasica (din aia de intra pe la 3500) si motoare de litraj maricele.actualul sti e foarte asemanator mecanic cu sti urile vechi. stii ce vechime are ej25-ul?. degeaba zici ca esti mecanic la subaru, poate pe la tinichigerie...altfel n ai veni cu aberatii. n am nevoie sa mi confirmi tu daca s fan sau nu. pana una alta, eu conduc unul...
cu cea mai mare placere te astept la o intalnire a subaristilor. sincer, mi ar placea sa organizam una si a comentatorilor si a redactorilor AM. parca abia astept sa l cunosc personal pe vianu, atat de virulent uneori si care e si fin cunoscator auto dar car care insa si a cumparat poate cea mai anosta si banala masina la momentul actual :)
SE AUDE AM!? :D
De dragul discutiei, care STI ti se pare mai bun (fiabilitate, performante, posibiltati de modificare), cel de 2.0 si 265 cp sau 2.5 cu 300+ cp?
@mog
Mai curand la Subaru, daca aud de intalnirea Automarket toti ghertoii cu hardughii cu numere de Bulgaria, se prezinta sigur cu batele din dotare!
A existat un sti (generatia 2002-2005) de 2.0 si 265 cp,.
De asemenea, din cate stiu eu, motorizarile de 2.5 de pe STI au avut avut puteri intre 280 si 330 cp. Poate nu stiu eu bine, nu-i vorba!
- masina a iesit dintr-un tabel cu 9 modele pentru tot atatea marci. Am dat note caracteristicilor principale si, la sfarsit, punctajul final. Horror nu? sa cumperi la modul asta o masina :))
- fin cunoscator...? exagerezi, sunt doar fan auto. Te iei si tu dupa misha?
- in eventualitatea in care ne-am vedea la ochi vom avea surpriza sa constatam ca avem tot 2 maini, 2 picioare si ca imaginea din virtual nu se prea potriveste cu cea reala. Vorbind la modul general.... :)
De ce sa se ia dupa mine? Va acorda omul respectul cuvenit! Culmea este ca, in ceea ce ma priveste pe mine, acesta nu se datoreaza in mod special cunoasterii in domeniul auto, desi departe de mine gandul de a v-o contesta, ci modului echilibrat si intelept in care comentati.
eu cred ca ma aflu in prima categorie, asa credeam si despre tine citindu te pe aici, dar se pare ca ai dat banii pe utilitate si nu pe pasiune.
dar nu judec pe nimeni, doar constant.
de cand am luat caruta asta care e, recunosc, masina visurilor mele de mic, cred ca in fiecare zi am mai citit ceva nou si m am informat in legatura cu ea, incepand de la uleiuri la chestii mai tehnice, mecanice etc.
sunt cazuri cand pasiunea se supune utilitatii si, de multe ori, conditiilor financiare. Mai ales ca acestea din urma merg mana in mana.
Misha, asa este. Si noi ne-am contrat mult mai rau decat m-am contrat cu @mogSTI.Dar am devenit prieteni buni intre timp.Oare de ce? Cu cat am mai multe antrenamente , am invatzat un lucru foarte important : sometimes it is better to respond with no reaction .
@misha, STI-ul nou nu-mi place deloc.In primul rand, locul in care au montat turbina este total aiurea pentru o masina cu "all wheel symmetrical" .Este asezata imediat sub radiator.Si sunt destui bolovani pe drumuri.E de ajuns unul si gata cu turbina.Stiu romani care nu au nimic in comun cu mecanica auto.Dar oamenii astia iubesc STI. cu adevarat.Au masinile lor, si sunt pregatite de curse.O gramada de bani au bagat in masinile astea.Ce este de apreciat , este faptul ca stiu sa si le repare.Le-au invatzat de la cap la coada.Si-au desfacut motoarele si au schimbat totul in ele.Ei singuri. Eu le-am spus un singur lucru: modificati si baile de ulei, ca sa nu ramana motoarele fara ungere in timpul virajelor. Unul a ascultat, celalt nu.S-au dus la curse iar cel cu baia nemodificata si-a distrus motorul.
Nu pot sa spun care este mai fiabil.Depinde de fiecare. Sarbatori fericite, prietene!
Da, da , asa a fost... Ne-am contrat, ne-am intepat, dar am devenit foarte buni prieteni atunci cand tu ti-ai dat seama ca eu nu-s tocmai baiat rau, iar eu, ca tu nu doar ca nu esti baiat rau, dar mai esti si un mecanic exceptional.
Te-am intrebat pentru ca un bun amic, si el extrem de priceput, sustine ca motoarele de 2.0 de pe STI -urile mai vechi sunt ceva mai fiabile mai ales daca vrei sa le modifici puterea, pe cand 2,5 -ul, este mult mai sensibil la modificari. Eu in n-am umblat la motor si nici nu mi-am propus. As pune niste etriere de STI si un ambreiaj ceva mai performant... pentru ca asta mi se pare cel mai vulnerabil punct la masina asta...
Te salut!
De ce sa las franele asa cum sunt? Cu etriere cu 4 pistonase nu s-ar imbuatati semnificativ franarea? Sin cate stiu se potrivesc perfect fara niciun fel de modificare. Da, am auzit si eu de Exedy . Astept sa crape si ambreiajul pe care l-am schimbat (pe original) si probabil catre ei ma voi idrepta.
Si o intrebare un pic mai personala pe care sper sa nu mi-o iei in nume de rau... Mi-aduc aminte de primele noastre conversatii si erai destul de pornit pe japonezi sau mai bine zis pe rasa galbena, gresesc? Si atunci de ce aikido si nu un sport de contact ceva mai clasic de pe batranul continent? Eu iti respect oricum optiunea insa, recunosc, sunt un pic curios cu privire la modul in care a evoluat pozitia ta. Sayonara ! -::))
https://www.youtube.com/watch?v=-gmtEQ1GpmA&ebc=ANyPxKpL5iskfobs1NuyWjkOdDB-tOSSpkm25auUqyrbEbtE4ZPdu6DPU14q3f0b_5in4LjUk1bSNfjalk-h6V1sG4qHyDYrTQ
https://www.youtube.com/watch?v=SZEIPdIFZRs
Legat de aikido.... Am incercat... Si chiar nu mi se potriveste. Prefer judo-ul si alte chestii asemanatoare, olimpice sau neolimpce _::)). Asta nu inseamna ca imi dau cu parerea sau ca emit judecati cu privire la cat este de efcient. Pur si simplu am ajuns la concluzia ca nu-i de mine.
Doar de bine sa auzim!
Cum e interiorul la o toyota folosita 300 de km pe zi,?sau in ce consta degradarea lor ?
Despre cele construite in europa ce ne poti spune? sunt trainice si nu se degradeaza si nu se strica niciodata ?Da-ne mai multe detalii !!!
mersi