Dinastia Subaru Impreza continuă: compacta japoneză ajunge la a cincea generație

de Mircea Meşter
Miercuri, 23.03.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Subaru a lansat astăzi la Salonul Auto de la New York cea de-a cincea generație a lui Impreza. Disponibil în versiuni hatchback și sedan, Impreza vine în Europa la începutul lui 2017.

Chiar dacă vânzările Subaru sunt modeste la nivel european, marca japoneză reușește să bată record după record în SUA, acolo unde modelele dezvoltate de brandul nipon se mulează perfect pe gusturile americanilor. Acesta este și motivul pentru care Subaru a ales Salonul Auto de la New York pentru a-și prezenta cea mai nouă generație Impreza în versiuni hatchback și sedan, modelul nipon ajungând astfel astăzi la cea de-a cincea generație.

Construit pe o platformă globală pe care Subaru o va utiliza în viitor și la asamblarea altor produse din propria gamă (numele său oficial este chiar Subaru Global Platform), noul model va beneficia sub capotă de aportul unei versiuni îmbunătățite a motorului Boxer pe benzină de 2.0 litri care reprezintă coloana vertebrală a întregii game actuale a constructorului asiatic. La capitolul modificări aflăm că noul motor beneficiază acum de injecție directă și că oferă cu 4 cai putere în plus față de versiunea pe care o înlocuiește.

Cum cifrele sunt valabile pentru piața din SUA, este încă devreme să anunțăm dacă acest motor va oferi 154 în loc de 150 de cai în Europa.

Ce știm însă este că noul Impreza va oferi pe continentul nostru și versiuni diesel, pentru ca Subaru să se încadreze în lista de dorințe ale europenilor. De asemenea, dacă în State a fost confirmată o singură transmisie (o cutie CVT), este foarte probabil ca versiunea europeană a lui Impreza să ofere și opțiunea unei transmisii manuale. Ca de obicei la Subaru, sistemul de tracțiune integrală Symmetrical AWD face parte din oferta standard a modelului nipon.

Inspirat estetic din conceptele omonime prezentate de Subaru în toamna anului trecut (fotografii găsiți AICI și AICI), noile Impreza sedan și Impreza hatchback sunt mai mari în dimensiuni decât generațiile precedente, în timp ce platforma noua îi oferă mașinii o rigiditate cu 70% mai mare decât cea a modelului înlocuit. O altă îmbunătățire se va resimți la nivelul noilor suspensii, cu ajutorul cărora Subaru a scăzut cu 50% mișcările de ruliu și de tangaj ale șasiului. 

Noua generație Impreza va fi prima care va fi produsă și în Statele Unite, iar lansarea pe continentul american va avea loc spre finalul acestui an.

Europa va trebui să aștepte, cel mai probabil, începutul anului 2017 pentru a face cunoștință cu nooa generație a compactei Subaru.

Comentarii (61)

  • Exteriorul nu e prea schimbat. Arata modern. Cireasa de pe tort este insa interiorul, care arata premium pt clasa compacta .
    20 11
  • Pacat de capacitatile tehnice ale masinii, pentru ca design-ul nu se ridica la nivelul asteptarilor moderne. Este tipic japonez, adica fara nici un Dumnezeu, o alaturare de linii drepte si curbe nearmonioase.
    15 19
  • daca vrei o masina frumoasa si accesibila ia-ti passat cc daca vrei o masina solida ,trainica, rezistenta ,fiabila etc. ia-ti subaru punct.daca le vrei pe amandoua ia-le pe amandoua!
    19 11
  • sa mor io, am zis ca bordu e luat de la Talisman!
    3 14
  • singura janponeza care nu (mai) imi place

    ce spui tu @Edi e numa' pe jumate adevarat. Arata ciudat, dar macar restul japonezilor au o linie cu cap si coada (discutabila evident) si in nici un caz "fara dumnezeu". In fapt Subaru e doar imbatranit devenind anost si nu se mai regaseste in actualele tendinte.

    Interirorul e chiar ok. dar ma uit la butoanele de incalzire a scaunelor si ma intreb pe ce raft prafuit din coltul carui depozit au reusit sa le gaseasca ??? Sunt ca nuca'n perete. Schimbatorul e foarte elegant prin simplitatea sa iar muchiile tari il fac interesant. Alaturi au pus niste butoane de la incaputul anilor '90. WHAT? Au mai pus si niste "fibra de carbon" pe usi, material pe care nu il regasesti nicaieri altundeva prin interior.

    Exteriorul....asta imi aduce aminte de masinile chinezesti: totul e la locul lui, totul normal dar nu inspira nimic.

    Pacat, pentru ca isi dau silinta sa faca lucrurile cu simt de raspundere. Lucru pe care nu il poti spune despre multe europene.

    Designul exterior din nefericire.....
    11 6
  • @@Edi si @Edi

    Asa... Si daca mie imi place Subaru asa cum ce-o sa-mi faceti? N-o sa mai pot dormi noaptea de grija faptului ca o sa treceti voi pe langa masina mea si o sa spuneti "Moaaaaama ce urata e!", nu?

    La obiect:

    De sperat ar fi ca in Romania Subaru sa comercializeze si variante de Impreza mai ieftine, nu doar STI cum se intampla in prezent. Pe vremea cat Impreza Boxer diesel se vindea la noi, costa cam cat un Golf 1.9 TDI cu ceva dotari, in conditiile in care aveai sub capota un diesel de 150 cp, sub masina o transmise 4x4 (cu reductor!!!) si in masina un interior impecabil! Din moment ce Subaru Romania refuza sa vanda cea mai accesibila masina din gama, cred si eu ca s-a dus vestea ca Subaru e scump!
    12 3
  • subaru romania nu mai exista, au vandut motoare boxer diesel care crapau la 100.000km si nu au facut nici un recall, ambreiajele au fost praf intotdeauna, franele la fel. Acum vand doar automate... adio subaru. SUbaru e o legenda ramasa din anii 90.
    11 10
  • lolz

    Si tie ti-a zis un prieten care are un prieten care are un unchi care lucreaza la Subaru?
    11 6
  • lasa l misha ca habar n are. toate dieselurile cu probleme au fost reparate in garantie daca aveau cartea service conforma. de subaru romania, da.
    impreza modelul curent se vinde si la noi, gasiti si pe stock un 2.0i sport cu CVT pe la 24 000 eur, dotat binisor. 5 ani garantie etc. mi mi a placut, l am bibilit bine.
    cat despre asta nou, trebuie sa intelegeti ca pt ei doar piata americana exista, ce e in europa e bonus. cand aduc un model nou in piata, o fac 80% pt americani in principiu. asta desi au scos dieselul special pt noi europenii, ca in alta parte nu`l vand.
    12 4
  • Tembelus Rex
    @lolz .....cu tot respectul ....in anii '90 poate am ramas noi cramponati , poate eu, poate tu ....in nici un caz Subaru........da intr-adevar au fost unele probleme cu singurul diesel boxer din lume dar le-au rezolvat pe cheltuiala lor si nu a clientului, CHIAR daca masina era iesita din garantie.....intrebati, vorbiti, interesati-va ....dar nu la colt de bloc.....daca si subaru are frane praf....... hai sa fim seriosi....Cat despre disponibilitatea unor modele mai accesibile da aici este o politica mai greu de inteles de ce nu se aduc si modele acesibile....cica e mai complicat un pic (ma refer la costuri) cu omologarea lor, promovare, editare de brosuri, etc, etc., iar importatorii sustin ca nu ar avea suficiente vanzari incat sa justifice respectivele costuri (astia mai importanti Auto Kino Brasov si SMT Bucuresti)........

    Cine a condus un Subaru stie cum se pune problema e alta mancare de peste ....faceti niste comparatii inutile uneori......

    PENTRU REDACTIA AM:
    Pe cand un drive test in Romania cu Subaru Levorg....e disponibil si in romania de ceva timp dar nu prea se inghesuie nimeni la teste cu el....ma refer la publicatiile de profil....astfel incat sunt nevoit sa urmaresc review-uri de prin vest......Deci - faceti un test in viitorul apropiat? Multumesc.
    11 3
  • Mda, designul nu-i chiar nasparliu, dar cam banal tot pare, cu linia plafonului in stilul fostei Mazda 3 Sedan sau prizele de aer frontale patratzoase gen Q2 etc.
    Interiorul e OK, desi tradeaza mici inspiratii de la altii - inevitabile totusi de cind hau'.

    Lasind insa deoparte gusturile fiecaruia, cumparatorii de Subaru cauta-n primul rind eficientza 4x4 si fiabilitatea japoneza... chiar daca boxer-ul 2.5 al WRX-ului a avut destule probleme, deloc previzibile pentru un Subaru.

    Pe scurt, chiar m-ar tenta o Impreza cu motor 1.6 Turbo de 170 CP (ca pe Levorg), dar la un pretz asa, cam ca-n America... ;-)
    12 3
  • Mog, subaru nu prea are succes in europa.De aici apar problemele. Subaru se vinde foarte bine in Australia si New zealand .Este o masina cu motor boxer, care se repara foarte usor. Dar costa foarte mult o reparatie. cat timp este in garantie, nu-i problema.Dar cand iese din garantie, mai bine o lasi balta.Exista un mare "dar" . Dacao intretii asa cum scrie lacarte ,nu vei avea probleme mari.
    9 1
  • @kirotractor : subaru e mult mai ieftin in state pt ca multe modele le fabrica acolo, pe langa faptul ca nu au nici un fel de taxe de import si in unele state nici tva.
    @Tembelus Rex: eu ii spun de juma` de an sefului de la AutoKino sa contacteze redactia AM (si nu numai) pt drive test, au cam toate modele in stock si se poate face (mai putin STI care vine doar pe comanda). o sa i mai zic...
    4 2
  • Mie interiorul imi place mai mult ca la Civic sau Corolla. Si nu intamplator m-am referit la ele. Asa cum spuneau cei de mai sus, masina a fost gandita mai mult pentru America. Iar cine vrea sa-si ia un Subaru, nu se va gandi la o alternativa de la Chevrolet, Ford sau VW de exemplu. Ci la o alternativa tot japoneza. Bine, ma refer la majoritatea situatiilor. Ca sunt si exceptii... cred ca sunt prea putine ca sa fie luate in considerare.
    Si da, diesel-urile boxer care crapau, erau reparate gratuit. Asta spre deosebire de altii care se faceau ca ploua cand masina avea probleme, desi era in garantie. E o (mare) diferenta.
    10 2
  • Impreza cu motor turbo de 1.6 l ? E ceva cam neobisnuit pentru Subaru! Nu zic ca nu exista, dar este aproape imposibil de imaginat pentu un cunoscator Subaru! No offence!
    2 3
  • Impreza inca nu (desi e posibil) dar au motorul asta pe Levorg, in Europa si Japonia.
    6 0
  • Garantia este de 3 ani sau 100 000 km. Motorul crapa si conditiile astea nu sunt indeplinite, cine credeti ca plateste?
    4 2
  • garantia e de 5 ani, de ceva timp.
    2 2
  • Mog,nu e 5 ani. Nu stiu care este in europa, dar chiar si asa,daca se intampla dupa? Doar ca fapt divers: stii cat costa un filtru de polen? Desinfectantul, sa nu-l mai punem la socoteala!
    7 1
  • man, e 5 ani si 150 000 km din 2010 am impresia. sunt la al treilea subaru, crede ma ca stiu cam tot ce inseamna masina asta :)
    7 4
  • @Kotegaeshi

    "Impreza cu motor turbo de 1.6 l ? E ceva cam neobisnuit pentru Subaru! Nu zic ca nu exista, dar este aproape imposibil de imaginat pentu un cunoscator Subaru! No offence!"

    Pai, din moment ce au pus 1.6 aspirat, 2.0 aspirat, 2.0 turbo, de ce te mira atat de mult un 1.6 Turbo? Adica ce ar fi "nesubaru"?

    mog

    E bine de stiut! Sincer nu am mai consultat demult site-ul smt. Dar stiu deja care va fii urmatoarea masina noua pe care o voi cumpara :))))). Ce pot sa-ti spun sigur este ca, acum 3 saptamani cand am fost eu la SMT, Impreza nu era expusa. Pacat!
    5 2
  • Kotegaeshi

    Eu cred sincer ca tu intretii niste mituri. Un filtru de polen pentru Foresterul meu de la NIPPARTS este in jur de 60 de RON. O avere!
    6 2
  • Misha, este regula: 2 litri turbo sau editia cu 2,2 l turbo. Astea sunt motoarele pe care le cauta cei care stiu ce inseamna Subaru STI. Misha, citeste printre randuri. Vrei sa-ti dai masina pe mana mea?
    6 4
  • Mog, crede-ma, nu stii cam tot despre masina asta.Esti la al treilea subi, dar nu ai reparat nimic la ele.Nu le stii de la cap la coada.Vrei sa te intreb iarasi cum repari subi? Vrei sa discutam despre problemele lor? Sigur ca trebuie ca te voi pierde pe drum..Daca vrei, te pot invatza cum sa schimbi un kit de distributie de la subaru STI.......Nu s-a aprins inca beculetzul? No offence! Daca ai nevoie de sfaturi, ti le dau cu cea mai mare placere!
    6 4
  • pentru sfaturi am cu cine discuta, tu cred ca traiesti in paleolitic inca, cu 2.2 turbo al tau...chiar nu inteleg ce legatura are cu noul impreza 2017..
    eu nu mi repar masina, las mecanicii sa o faca. dar imi place sa ma informez cat mai mult si corect din diverse surse credibile.
    3 5
  • @misha, impreza 2016 pe care am pipait o vre o juma de ora e la Brasov. la smt au acum, noi noute: xv, outback, levorg, forester si un sti comandat pt cineva, nu stiu daca intre timp l a si ridicat din showroom.
    3 3
  • Kotegaeshi
    Da prietenul meu din alta emisfera, mi-o dau cu toata increderea, doar ca nu vorbeam de STI ci de o Impreza simpla. De ce nu as fi un fan Subaru daca as opta pentru un 1.6? Sa zicem ca nu-mi permit un STI, si aleg o motorizare mai mica, Asta nu inseamna ca nu sunt indragostit de Subaru, nu? Zic si eu... Nu trebuie sa mi-o iei in nume de rau, zic ...

    Mog,
    De ce esti atat de agresiv... Are si omul opinia lui, nu-i cazul sa-i spui ca traieste in paleolitic....
    8 0
  • lumea evolueaza, si subaru o face, mai incet ce e drept. noi vorbim aici de un model nou, si el vine cu 2.2ul de pe 22b editie limitata jdm only.
    fix pe subiect :)
    2 4
  • of-topic

    @Mitica Blajinul, te-ai inscris ca @Kotegaeshi ??

    siiii....esti, indraznesc sa presupun, acelasi cu @Lache?
    4 0
  • @misha.... Scuze am confundat Subaru cu Volzfaghen.
    0 4
  • mog, nu esti fan subaru.Cine este cu adevarat si aude vorbindu-se de modelele alea din paleolitic, ar lasa totul de-o parte si ar intra in discutie.Tu stii ce e un adevarat STI ? Nu cel din ziua de azi , pe care poate sa-l conduca oricine. Sa simti cum ambreiajul iti "rupe"piciorul stang. Ala este STI. Surse credibile? Daca esti din Brasov, cauta-l pe Lucian Pescaru. A fost seful de service Subaru. Subaru evolueaza mult mai repede decat spui tu. Tu stii de ce exista muzee? Un fan Subaru STI stie sa umble in motorul ala. Stie cum sa-l modifice,stie o gramada. Nu se duce cu masina la mecanici.
    Modelul asta nou? Lampile spate sunt mortale,botul masinii parca este un mitsi lancer. CVT pe o impreza? Really? Chestia aia din fotografia 12, stii ce este?
    http://www.cars101.com/subwarr.html Garantie data de fabrica .
    Misha, subaru cu motor de 1,6 l este o blesfamie.Eu am condus o impreza din aia.O singura data a fost de ajuns.
    @vianu, tu ce crezi?
    7 2
  • @vianu
    e chiar cine banuiesti;poate ai observat ca si-a gasit pseudonimele astea ca nuca-n perete:)))) dupa ce l-s caftit, misha a lasat-o mai moale cand a aflat cine e!!:)))
    1 3
  • Dacă motorul de 1,6 e o blasfemie pentru Subaru (eu am același sentiment, de exemplu, față de BMW cu tracțiune față), atunci Justy ce e?!
    Așa cum părinții noștri au făcut sacrificii și compromisuri pentru noi, la fel procedează și constructorii auto. Altfel... Uitați-vă la ce se întâmplă cu Lancia.
    4 0
  • Pentru cei care iubesc subaru cu adevarat, motorizarea de 1.6 nu exista. Cand spui Subaru,zici performantza .End of story. Robertino, @misha m-a caftit de nu m-am vazut. Nuca in perete? Ar fi fain sa iei o nuca din asta drept in muian.Cred 100% ca esti obisnuit cu nuci din astea. In your face, pal! Toti producatori fac compromisuri. Daca nu le fac, vor muri.
    3 1
  • vorbim de lucruri diferite Kotegaeshi sau mititca sau lache ..
    vechile subaru sunt pentru puristi, si mie imi plac desigur dar cand am cumparat am cumparat noul model. si ca sa stii, subaru inca are diferentiale mecanice (lsd, torsen etc), cutie manuala, turbina clasica (din aia de intra pe la 3500) si motoare de litraj maricele.actualul sti e foarte asemanator mecanic cu sti urile vechi. stii ce vechime are ej25-ul?. degeaba zici ca esti mecanic la subaru, poate pe la tinichigerie...altfel n ai veni cu aberatii. n am nevoie sa mi confirmi tu daca s fan sau nu. pana una alta, eu conduc unul...
    1 2
  • ah si inca o chestie, subaru nu e doar sti, atlfel ar muri ca brad sau i ar cumpara toyota. ei fabrica si vand si alte modele, posibil nici sa nu le stii pe toate. alea au nevoie de diverse motoare. asa ca 1.6, 2.0 diesel etc sunt necesare daca nu vrei sa dispari ca si constructor auto. cum zicea Jay Leno, masinile hibride si electrice vandute in masa sunt un "rau" necesar, pt ca grupul ala mic de pasionati auto sa se bucure in continuare de motoare mari, aspirate...
    2 3
  • Eu nu consider ca am caftit pe nimeni. Pur si simplu mi-am spus punctul de vedere si nu cred ca am facut-o jignind s-au insultand. Si cum sa caftesti un aikidoka -:::::))))) Si oricum prietenia noastra a inceput de la contriverse mult mai aprige si replici mult mai acide, inainte ca amicul samurai sa se numeasca chiar si Mitica Blajinul. Mai stie cineva cum se numea atunci? Dau o bere virtuala aluia care-si aminteste!
    4 0
  • Pana sa termin de scris mi-a dat Mog raspunsul... Mog, ai o bere virtuala. Poate si una reala daca om apuca sa ne cunoastem la una dintre intalniri. Doar ca, te rog, nu mai fi atat de incisiv, amice. Ma uit la tine si ma vad pe mine in urma cu cativa ani, pe vremea cand saream in gatul oricui ...
    4 0
  • cand cunosc subiectul si sunt contrazis aiurea, e posibil sa devin agresiv. in rest, sutn calm, sa stii.
    cu cea mai mare placere te astept la o intalnire a subaristilor. sincer, mi ar placea sa organizam una si a comentatorilor si a redactorilor AM. parca abia astept sa l cunosc personal pe vianu, atat de virulent uneori si care e si fin cunoscator auto dar car care insa si a cumparat poate cea mai anosta si banala masina la momentul actual :)
    SE AUDE AM!? :D
    4 3
  • Kotegaeshi

    De dragul discutiei, care STI ti se pare mai bun (fiabilitate, performante, posibiltati de modificare), cel de 2.0 si 265 cp sau 2.5 cu 300+ cp?

    @mog
    Mai curand la Subaru, daca aud de intalnirea Automarket toti ghertoii cu hardughii cu numere de Bulgaria, se prezinta sigur cu batele din dotare!
    3 0
  • sti ul jdm, misha avea si inca are 2.0 ej207 (pe cand in rest e 2.5 ej257) si 308cp. levorg are noul FA 2.0 300cp.
    1 1
  • mog

    A existat un sti (generatia 2002-2005) de 2.0 si 265 cp,.
    De asemenea, din cate stiu eu, motorizarile de 2.5 de pe STI au avut avut puteri intre 280 si 330 cp. Poate nu stiu eu bine, nu-i vorba!
    0 0
  • Mecanicul vesel
    1 0
  • 2.0 are multe variatiuni de putere. la fel si 2.5 ul. insa ca fiabilitate si elasticitate la modificari, 2.0 e mai potrivit. eu ma ganesc insa sa mi forjez internele (pistoale, biele, cuzineti, garnitura de chiulasa mai sanatoasa - investitie de 3000 eur minim) si sa incerc un 350-400cp pe ej257.
    0 2
  • @mog.... same to u

    - masina a iesit dintr-un tabel cu 9 modele pentru tot atatea marci. Am dat note caracteristicilor principale si, la sfarsit, punctajul final. Horror nu? sa cumperi la modul asta o masina :))
    - fin cunoscator...? exagerezi, sunt doar fan auto. Te iei si tu dupa misha?

    - in eventualitatea in care ne-am vedea la ochi vom avea surpriza sa constatam ca avem tot 2 maini, 2 picioare si ca imaginea din virtual nu se prea potriveste cu cea reala. Vorbind la modul general.... :)
    3 0
  • @Vianu

    De ce sa se ia dupa mine? Va acorda omul respectul cuvenit! Culmea este ca, in ceea ce ma priveste pe mine, acesta nu se datoreaza in mod special cunoasterii in domeniul auto, desi departe de mine gandul de a v-o contesta, ci modului echilibrat si intelept in care comentati.
    2 0
  • vianu, eu sunt de parere ca exista 2 feluri de barbati. unii care sunt fani/pasionati auto si isi cumpara masina fix pe sufletul lor si celalalt fel, care privesc un automobil strict ca o utilitate si sunt doar utilizatori.
    eu cred ca ma aflu in prima categorie, asa credeam si despre tine citindu te pe aici, dar se pare ca ai dat banii pe utilitate si nu pe pasiune.
    dar nu judec pe nimeni, doar constant.
    1 2
  • *constat.
    de cand am luat caruta asta care e, recunosc, masina visurilor mele de mic, cred ca in fiecare zi am mai citit ceva nou si m am informat in legatura cu ea, incepand de la uleiuri la chestii mai tehnice, mecanice etc.
    1 3
  • @mog

    sunt cazuri cand pasiunea se supune utilitatii si, de multe ori, conditiilor financiare. Mai ales ca acestea din urma merg mana in mana.
    2 0
  • mog, citeste comentariul meu precedent. Doar sfarsitul. Este exact ce-mi explici tu un pic mai sus.Da , asa este, nu am nimic in comun cu mecanica subaru, Nu stiu cate modele sunt, nu stiu nimic practic, asa ca tine. Modelele care sunt cu cutie manuala. Cand pleci de pe loc cu ele, incep sa tremure .Exista o explicatie.Un solenoid din cutie trebuie schimbat. Ii zice "heavy duty ratio solenoid" . Eu nu stiu cum se schimba. Informeaza-te si spune-mi si mie. Asa ca fapt divers, nu ai fost curios sa vezi cum poti schimba cureaua de distributie la subarul tau? Sau poate este din modelele noi, cele cu lant de distributie?
    Misha, asa este. Si noi ne-am contrat mult mai rau decat m-am contrat cu @mogSTI.Dar am devenit prieteni buni intre timp.Oare de ce? Cu cat am mai multe antrenamente , am invatzat un lucru foarte important : sometimes it is better to respond with no reaction .
    @misha, STI-ul nou nu-mi place deloc.In primul rand, locul in care au montat turbina este total aiurea pentru o masina cu "all wheel symmetrical" .Este asezata imediat sub radiator.Si sunt destui bolovani pe drumuri.E de ajuns unul si gata cu turbina.Stiu romani care nu au nimic in comun cu mecanica auto.Dar oamenii astia iubesc STI. cu adevarat.Au masinile lor, si sunt pregatite de curse.O gramada de bani au bagat in masinile astea.Ce este de apreciat , este faptul ca stiu sa si le repare.Le-au invatzat de la cap la coada.Si-au desfacut motoarele si au schimbat totul in ele.Ei singuri. Eu le-am spus un singur lucru: modificati si baile de ulei, ca sa nu ramana motoarele fara ungere in timpul virajelor. Unul a ascultat, celalt nu.S-au dus la curse iar cel cu baia nemodificata si-a distrus motorul.
    Nu pot sa spun care este mai fiabil.Depinde de fiecare. Sarbatori fericite, prietene!
    5 0
  • @mog, Luni trebuie sa montez senzori de parcare in bara fatza,la un outback 2016 an de fabricatie. si nu stiu unde se afla "op connector" . Tu , care esti foarte documentat, te rog , poti sa-mi salvezi dosul? Daca ai informatia si vrei sa o treci si pe la altii, voi aprecia treaba asta. Tot ce stiu, este ca acum, toate Subaru au conectorul asta. Si se afla in acelasi loc. OP vine de la optionale. Jos palaria! OK?
    4 0
  • Kotegaeshi

    Da, da , asa a fost... Ne-am contrat, ne-am intepat, dar am devenit foarte buni prieteni atunci cand tu ti-ai dat seama ca eu nu-s tocmai baiat rau, iar eu, ca tu nu doar ca nu esti baiat rau, dar mai esti si un mecanic exceptional.

    Te-am intrebat pentru ca un bun amic, si el extrem de priceput, sustine ca motoarele de 2.0 de pe STI -urile mai vechi sunt ceva mai fiabile mai ales daca vrei sa le modifici puterea, pe cand 2,5 -ul, este mult mai sensibil la modificari. Eu in n-am umblat la motor si nici nu mi-am propus. As pune niste etriere de STI si un ambreiaj ceva mai performant... pentru ca asta mi se pare cel mai vulnerabil punct la masina asta...

    Te salut!
    0 0
  • Te salut si eu. Prietenul tau cam are dreptate.Este mai usor sa modifici motorul de generatie mai veche.Dar , atentie, trebuie sa stii ce sa-i faci.Iar piesele de calitate costa enorm.In cazul tau, lasa franele asa cum sunt, iar ambreiajul poti sa-l imbunatatesti.Exedy(parca asa se scrie) are o intreaga gama de ambreiaje performante. Renuntza la dual mass fly wheel. Ai gije de tine.Esti singurul care poate face asta.
    1 0
  • Multumesc frumos pentru gandurile bune. Scuza-mi ignoranta, ce este "dual mass fly wheel"?

    De ce sa las franele asa cum sunt? Cu etriere cu 4 pistonase nu s-ar imbuatati semnificativ franarea? Sin cate stiu se potrivesc perfect fara niciun fel de modificare. Da, am auzit si eu de Exedy . Astept sa crape si ambreiajul pe care l-am schimbat (pe original) si probabil catre ei ma voi idrepta.
    Si o intrebare un pic mai personala pe care sper sa nu mi-o iei in nume de rau... Mi-aduc aminte de primele noastre conversatii si erai destul de pornit pe japonezi sau mai bine zis pe rasa galbena, gresesc? Si atunci de ce aikido si nu un sport de contact ceva mai clasic de pe batranul continent? Eu iti respect oricum optiunea insa, recunosc, sunt un pic curios cu privire la modul in care a evoluat pozitia ta. Sayonara ! -::))
    3 0
  • E volanta cu masa dubla. Si costa enorm.Masina franeaza bine? Da.Franeaza bine.Atunci de ce vrei etriere cu 4 pistonase? Nu sunt impotriva japonezilor.Au mai fost o gramada de exaltati si obsedati de bmw si masini americane. Cu toti am avut contre nasoale. Traim pe Pamant , unde fiecare are optiuni de alegere.Totul a inceput cand narodul ala a inceput sa ne bage toyota pe gat. Si nu este singur. Am aproape 15 ani de cand lucrez cu o gramada de masini japoneze.Sunt masini normale care cu trecerea anilor se degradeaza groaznic. As vrea sa le vezi pe cele construite in anii 90. As vrea sa vezi o toyota hiace relativ noua(an 2013) folosita zilnic cate 300 de km.Merge binisor, dar interiorul .......Am o gramada de prieteni de diferite nationalitati; japonezi, chinezi, malaiezieni, sud africani, englezi, argentinieni. Indieni nu am, pentru ca-mi este imposibil sa-i plac. Aikido? Ce este aikido? Este o arta. Tot ce se termina cu "do" este arta.Mai putin judo , pe care l-au facut sport olimpic. Daca ai posibilitatea, ti-l recomand cu cea mai mare incredere.Uita-te pe youtube la aikido. Multi zic ca este fake. Cei doi aikido trebuie sa lucrez impreuna.Acolo nu exista invingator sau invins.Amandoi invata ceva. Aikido este autoaparare.Eu am simtit pe pielea mea ce inseamna cu adevarat aikido.Am incercat sa fiu cocos, si am vrut sa vad ce se intampla intr-o situatie cat de cat reala.Sensei-ul m-a intrebat "chiar vrei sa vezi?" Am zis ca da. Mi-a mai spus ca trebuie sa ma rostogolesc cum scrie la carte, ca altfel nu o sa fie chiar OK.M-am ales cu o durere de o luna la incheietura de la mana stanga, iar clavicula un pic deplasata. Daca se intampla asa ceva afara, pe astfalt.......De atunci caut mereu sa inteleg cat mai multe. Domo!
    2 0
  • https://www.youtube.com/watch?v=byfNt-0iP6U
    https://www.youtube.com/watch?v=-gmtEQ1GpmA&ebc=ANyPxKpL5iskfobs1NuyWjkOdDB-tOSSpkm25auUqyrbEbtE4ZPdu6DPU14q3f0b_5in4LjUk1bSNfjalk-h6V1sG4qHyDYrTQ
    https://www.youtube.com/watch?v=SZEIPdIFZRs
    0 0
  • Multumesc pentru precizari. Legat de frane, eu chiar as vrea niste frane mai bune. Legat de volanta cu masa dubla, probabil ca trebuie sa crape asta, deocamdata, nu da semne...

    Legat de aikido.... Am incercat... Si chiar nu mi se potriveste. Prefer judo-ul si alte chestii asemanatoare, olimpice sau neolimpce _::)). Asta nu inseamna ca imi dau cu parerea sau ca emit judecati cu privire la cat este de efcient. Pur si simplu am ajuns la concluzia ca nu-i de mine.

    Doar de bine sa auzim!
    0 0
  • pt frane misha, citeste despre discuri EBC turbo groove si placute tot EBC yellow stuff. schimbi si frutunasele cu unele metalice goodrige si n ai nevoie neaparat de etrierii sti. costa ceva, tocmai de asta intereseaza te bine inainte :)
    0 0
  • @misha, tot ce gasesti in judo, gasesti si in aikido.In alta ordine de idei , in aikido vei gasi mult mai multe. In viatza mea nu am stiut ce fac samurai cu sabia.Acum stiu . Ori ca ai sabie sau nu, procedeele sunt aceleasi.Ce faci cu sabia, cutitul , batzul, poti sa faci si cu mainile.Fiecare alege ce i se potriveste. Cel mai important lucru este sa ai un sensei deosebit.De el depinde daca vrei sa urmezi sau nu.Este ca un profesor care te face sa-i iubesti materia.Sau sa o urasti! Kamiza ni rei!
    1 0
  • Mai spune-ne despre masinile japoneze, ce-i cu cele constriuite in 90?
    Cum e interiorul la o toyota folosita 300 de km pe zi,?sau in ce consta degradarea lor ?
    Despre cele construite in europa ce ne poti spune? sunt trainice si nu se degradeaza si nu se strica niciodata ?Da-ne mai multe detalii !!!

    mersi
    0 0
  • Depinde cum la intretii. Daca nu-ti pasa, degradarea se va vedea foarte repede.Nu am ce detalii sa-ti dau.Cauta masinile astea sivei vedea.Daca stii cum sa le protejezi impotriva soarelui, vor avea viatza mai lunga.Compara o masina europeana din anii 90 cu una japoneza.In special bordurile. Masinile europene se degradeaza la fel.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru