Deși obișnuim să începem ziua și săptămâna cu informații care schimbă lumea auto așa cum o știm, de la modele noi lansate la ultimele frământări din industrie, astăzi facem o excepție. Asta pentru că o galerie foto publicată de un fotograf kazah ne aduce în prim plan o mai veche cunoștință: Daewoo Matiz. Nu este însă o galerie foto ca oricare alta, ci una de-a dreptul spectaculoasă, artistică, în care mașina este surprinsă într-o postură care-ți schimbă total percepția și te face să înțelegi că vorbim de un model de oraș cât se poate de actual.
În fotografiile lui Ilya Davidovich - pe care îl puteți găsi pe site-ul personal, idphoto.kz - avem faceliftul primei generații Matiz, cunoscut sub numele de cod M150. Versiunea restilizată apărea pe piață în anul 2000, însoțită inițial de un motor cu 3 cilindri de 0.8 litri și 50 CP, apoi de un motor ceva mai puternic, cu patru cilindri de un litru. Acesta din urmă dezvolta 62 de cai putere.
De unde a făcut rost fotograful kazah de un Matiz în stare excelentă? Explicația e simplă.
Modelul se produce încă în forma sa din anul 2000 în fabrica UzDaewooAuto din Uzbekistan, acolo unde mașina se vinde pe piață în continuare. Deși la noi nu mai există la vânzare, Matiz a fost o mașină de clasă mini extrem de iubită și de apreciată mai ales datorită prețului și conceptului care punea accent pe maximizarea spațiului interior într-o caroserie de dimensiuni reduse.
"Intreriorul lui Matiz de o calitate net superioara fata de masina pe care o stim" - ca fost posesor de Matiz "romanesc", si conducator de Matiz 2 inchiriat pot spune ca mare diferenta nu era. Ok, fetele de usi sunt ceva mai dichisite, dar plansa de bord in afara de o reorganizare a consolei dintre scaune pot spune ca 99% e fix la fel.
Plus ca aici e prezentat intr-o varianta de echipare superioara, varianta care era prezenta si la noi la un moment dat (rar, dar se mai vede pe strada), SE parca se numea, scoasa din productie dupa ruperea legaturilor cu firma mama, concomitent cu cererea foarte scazuta datorita pretului (depasea 7-8000 de euro parca).
Iar ca design exterior, sincer spatele mi se parea mai simpatic la varianta 1, fata la limita parca imi place un pic mai mult.
@Hunter- Modelele se produc in continuare in mai multe tari NON-UE , printre care se innumara Asia , Basarabia ( RM ) , Rusia, iar SUA se vand sub sigla Buick sau respectiv Chevy, modelele de lux .
Felicitari AM pentru acest articol, asteptam la cat mai multe relatari cu modele care au devenit legenda, sau efectivv nu se mai produc pe batranul continent .
Per total, Matiz ramane si in prezent un model care ofera tot ce-si poate dorii un sofer modern de la clasa MINI. Chiar tind sa specific ca Matiz ofera ceva mai mult la aceasta clasa si le cam ''da clasa'' la 60% din modelele de clasa MINI aflate in prezent pe piata, cum ar fi -Tripleta up ! sau Tripleta Aygo, sau Suzuki Celerio. De ce spun asta ? Ma uit la toate aceste modele ''moderne'' din anul 2014-2015 si ma i-a plansul cand ma gandesc ca au facut rabat la unele lucruri de confort pe care Matizul ( lansat acum mai bine de 10 ani le avea ) cum ar fi ~ lipsa aeratoarelor centrale , lipsa tetierelor , lipsa geamurilor electrice pe spate ( chiar si in variante de echipare de varf ) , lipsa blocarii geamurilor spate pt protectia copiilor , lipsa capitonajului pentru usi ( chiar si in versiuni de varf ) . Sunt lucruri care Matiz le ofera . Sa nu mai zic de confortul oferit de Matiz fata de o Toyota Aygo sau un VW UP ! 2015 . Scaunele celor din urma sunt net inferioare si nu iti ofera nici macar cel mai decent confort, sunt drepte exact ca la Dacia ce-a veche care oferea astfel de scaune si fara tetiere. Motorul in de 1.0 3 cilindrii si 64CP al lui Matiz ofera performante aseamanatoare cu concurenta , dar in schimb motorul functioneaza destul de ritmic si fara vibratii excesive la ralanţi ~ un simptom aproape inevitabil la motoarele in 3 cilindri, chiar si la cele moderne din 2015. Deci Daewoo a reusit cumva inca acum multi ani sa creeze un motor in 3 cilindri bine echilibrat, care pare destul de integru si placut la auz chiar si astazi. Evident la vremea respectiva acest motor a fost preluat de la Tico si perfectionat de o companie britanica de inginerie. Britanicii i-au adaugat atunci un sistem de injectie multipoint si i-au mai facut alte mici perfectiuni, din cate stiu chiar ei au spus ca lui Matiz i s-au adus peste 40 de imbunatatiri noi. Designul interior chiar daca este putin cam retro , arata a ''mai masina'' decat bordurile taiate cu toporul si cu aspect de vehicul comercial , din tripleta Up! sau Aygo .
Daca prin Basarabia vrei sa spui Republica Moldova, te asigur ca acolo nu exista nicio fabrica de automobile. De asemenea, nici in Rusia nu stiu sa se produca Daewoo. Exista o fabrica Daewoo in Ucraina. Intamplator sau nu, aici se fabrica una dintre cele mai celebre masini de clasa mica din URSS. Celebrul (pentru cunoscatorii acelei zone)/ ZAZ-966 "Zaporozhets"!
Nu ai de ce. Da, se vand pentru ca oamenii acolo pun accentul mai mult pe fiabilitatea decat pe "dotari".
Si un interior comod si util, cum rar am vazut. Fiecare coltisor are o utilitate si fiecare centimetru patrat din interior poate fi folosit pentru cate ceva.
Nici la siguranta nu sta foarte rau. Mai nasol cu impactul lateral, dar la frontal se comporta neasteptat de bine.
Pfff....vai de capul tau.....chiar am avut Matiz, cumparat de nou in 2007, a costat 5600 de euro, varianta E-Abg, adica adica Economic cu Airbag. Era varianta cea mai de jos, fara aer, dar cu volan cu Airbag (era volanul cu 2 butoane pt claxon ca la Nubira + manetele de semnalizare/lumini tip tot Cielo/Nubira, aveau impuls la stergatoare. L-am vandut in vara lui 2012, la 55.000 de km si in iarna am primit SMS de la cumparator cu multumiri pt masina pe care i-am vandut-o.
Din cate vad esti total pe langa acest model, Varianta 2 nu s-a produs deloc in Romania, cand zici "prea putin sau aproape deloc" lasi sa se inteleaga ca au iesit cateva modele pe poarta. Bati campii descriind alte modele, dar Matizul nu-l cunosti deloc.
Varianta 2, nu s-a produs in Romania ai dreptate. Nu-mi aduc aminte ca as zis vreodata asa ceva. Am zis ca modelul nu prea a avut timp sa fie comercializat in Romania . In schimb cateva exemplare sunt si in Romania, nu de multe ori am gasit la vanzare pe site-uri auto SH. Una peste alta, astept cateva detalii de la tine ca fost posesor al acestui model, le voi citi cu cea mai mare placere. De obicei posesorii sunt singurii care iti pot garanta mai mult decat o fac jurnalistii auto, si ma refer la viziunea de cumparator simplu.
Aiurezi. De la prima postare amesteci Matiz 1 cu 2 și cu Chevrolet Matiz 3 (care a fost cu adevărat diferit de M 1/2 din multe puncte de vedere: punte spate, designul caroseriei etc.). Te apuci să afirmi că Matiz se mai fabrică prin țări ca Asia (!), apoi o dai la întors că doar se comercializează acolo. Iar comparațiile pe care le faci între modelul Espero, pe care l-ai condus în trecut, și Passat sau Mondeo, se încadrează la categoria "a mea e mai lungă", cum se laudă unii care afișează asta prin stickere puse pe camion. Și învață să scrii.
PS: Comparatia pe care am facut-o este una corecta ~ clasa medie vs clasa medie. Iar Espero nu am zis ca am condus, am spus ca am detinut unul. Vad ca din nou faci abstractie la ceea ce am spus si adaugi de la tine ce-ti convine. Daca ai fost si tu posesor de Matiz, voi citi parerile tale cu mare drag, dar te rog fara alte ineptii.
A, am uitat, viteza maxima pe A1 Pitesti - Bucuresti( adica la vale) 166 km/h bord, asta insemna 157-158 pe GPS!