Colaborarea la nivel tehnic dintre Toyota și BMW este pe cale să producă o surpriză interesantă la nivelul gamei de modele pe care o dezvoltă cei doi constructori. Deși legătura dintre brandul japonez și cel german părea că se rezumă la dezvoltarea unei platforme comune pentru viitoarele generații ale modelelor Z4 și Supra, voci din industria niponă declară că parteneriatul va fi dezvoltat și spre mașinile de volum ale celor doi producători. Iar primul pas în acest sens ar fi montarea unui motor BMW pe o versiune de top a viitoarei generații Corolla.
Nu este încă foarte clar ce motor BMW va fi grefat pe Corolla, model care va fi construit în viitoarea generație pe platforma nouă TNGA (Toyota New Global Architecture), aceeași pe care japonezii au ridicat cel mai recent Prius. Cei de la BMW Blog, specializați în detalii legate de marca germană, susțin că cea mai logică variantă ar fi adoptarea unui motor 2.0 pe benzină cu patru cilindri care va dezvolta aproape de 200 de cai putere și care va reprezenta varianta de motorizare de vârf în gama modelului japonez.
În rest, gama Corolla se va baza pe motoare de cilindree redusă, așa cum este unitatea turbo de 1.2 litri disponibilă deja în gama Toyota pe Auris și C-HR, dar și pe un sistem hibrid de propulsie care folosește un motor de 1.5 litri pe benzină și unul electric.
Noua generație Toyota Corolla se va lansa pe piață în 2018.
De cand colaborarea Toyora/BMW se rezuma doar la cele doua model sport comune?
Nu va intrebati cum a aparut intreaga gama "i" de la BMW si de unde au ei knowhow-ul pt elementele electrice/hybride?
Sau deasemenea nu va puneti intrebarea de ce ar avea nevoie Toyota de un motor de 2l de aproape 200 CP cand deja il au si il folosesc pe GT 86 cam de...7-8 ani sau?
Serios acum, care e scopul aceator petarde de stiri?
Sunt strict pt amuzamentul ciocoflenderilor de pe aici care au vise umede noapte de noapte cu X6?...
Sunteti de-a dreptul...faini!
Gama i de la BMW include până acum un model 100% electric, chestie care la Toyota nu există, și un hibrid în care motorul termic e un 1.5 turbo de 231 de cai putere. Arată-mi așa ceva la Toyota și da, vorbim de "know-how".
În rest, motorul de pe GT86, model care există pe piață de fix 4 ani, nu de 7-8, e dezvoltat de Subaru.
Partea bună e că internetul îți dă ocazia să dialoghezi direct cu oamenii din industrie. Partea proastă e că există șanse ca afirmații ca ale tale să fie luate în serios de alții. Deci ar fi fabuloasă un pic de sapă pe subiect înainte să împroști pe aici cu povești.
Crăciun fericit.
Oare de ce nu ia Toyota motorul de 2 litri de la Volvo ? T5 - 245 CP nu sunt suficienti ? Sau sa-l ia pe cel T6 turbocharged+supercharged de 306 CP.
S-a stricat industria auto. Mi-ar fi rusine sa am Toyota cu motor de BMW, asa cum mi-ar fi rusine sa am Mercedes cu motor de Renault.
Craciun Fericit tuturor. Si fara mafiotzi !
Ocazia sa se ceara un pret ridicat pt o masina performanta dar mai putin fiabila.
insa toyota, cand se uita in spate la ce motoare a avut, si aici amintesc doar 3: 1JZ, 2JZ si motorul de 1.8 din familia zz de pe celica , aspirat sau cu compresor pe ultima corolla hatch, ar trebui sa revina ea la producere motoare si sa nu ia de la altii.
Ia citește aici cam câte probleme are Bmw în țara natală :
http://www.jdpower.com/press-releases/jd-power-2016-germany-vehicle-dependability-study-vds
Și nu îl cauta în top pe sus, vezi că sunt chiar ultimii, de buni ce sunt.
Vai de voi, ăștia care credeți că în lume nu există decât mașini germane.
De ani buni s-a dovedit că mașinile lor sunt mai puțin fiabile decât alte mărci.
Iar la premium, Volvo stă mai bine de ani buni decât mărcile germane
LC e hidoasa si consuma cat un autobuz, noua corolla n-are motorul cel mai dorit 1.2t. vanzarile actuale se datoreaza numai legendei.
ca sa nu fie numai germane amintesc si de sr20det, rb26dett, sau fratele mai mare rb28dett, 4g63, ls1, ls2, 5.0coyote, motoare care oricand fac fata oricarui motor german. dar asta nu inseamna ca cele germane nu sant bune.
dar tu ai luat din commentul meu numai ce te-a interesat pe tine.