EuroNCAP va testa modul în care maşina reacţionează la adulţii care merg şi aleargă în direcţia acesteia, dar şi în cazul în care un copil apare pe drum din spatele unei maşini parcate. Pentru a primi punctajul maxim la acest capitol, o maşină va trebui să evite coliziunile cu pietonii la viteze de până la 40 km/h şi să fie capabilă să reducă viteza la cel mult 40 km/h în cazul în care circulă cu 40-60 km/h.
"Începând din 2016, ratingul va premia modelele de maşini care oferă această capabilitate. În acelaşi timp, aceste teste vor face posibil pentru noii cumpărători să ia o decizie informată", explic Van Ratingen, secretarul general al EuroNCAP.
Efect: reducerea coliziunilor cu pietonii cu 20%
Decizia de a introduce astfel de teste a fost luată, printre altele, şi ca urmare a faptului că, pe parcursul anului trecut, 47% dintre cele 26.000 de decese de pe drumurile europene au survenit din rândul pietonilor, bicicliştilor sau motocicliştilor.În plus, potrivit unor studii realizate în Marea Britanie şi Germania, prezenţa unor sisteme de frânare de urgenţă (AEB) pe maşini capabile să detecteze şi pietonii reduce numărul coliziunilor cu pietonii cu 20%. De altfel, cele mai multe coliziuni cu pietonii se petrec din cauza faptului că şoferii nu frânează, frânează prea târziu sau prea gentil, întrucât şoferul nu este atent la drum sau pietonii traversează prin locuri neaşteptate.
Multe maşini beneficiază deja de sisteme de frânare de urgenţă (AEB) capabile să evite coliziunile cu alte maşini, însă sistemele realizate şi pentru detecţia pietonilor se întâlnesc pe mai puţine modele, cum ar fi Audi Q7, BMW Seria 2 şi i3, Ford Mondeo, Mercedes Clasa C, Mini Cooper, Volvo V40, XC90, Toyota Avensis sau Volkswagen Passat. Practic, prin această măsură, constructorii vor fi nevoiţi să adauge protecţia pentru pietoni la sistemele AEB pentru a obţine punctajul maxim.
EuroNCAP a înăsprit testele de siguranţă şi la începutul acestui an, ceea ce a avut ca efect o reducere a numărului de maşini care au obţinut 5 stele.
Via EuroNCAP
Apoi depinde de ce vrea fiecare constructor in parte.
Cu ce nu sunt eu de acord: daca schimbi regula, atunci tu ca entitate, cumperi pe banii tai vechile modele le testezi din nou ca se le reclasifici astfel încât cei care cumpara sh sa fie bine informati