Esential
2009 | este anul in care pe modelele Dacia va intra prima cutie automata din istoria companiei romanesti. |
2009 | este anul in care pe modelele Dacia va intra prima cutie automata din istoria companiei romanesti. |
Modelele Dacia vor beneficia, incepand cu anul 2009, de optiunea unei cutii de viteze automate. Informatia a fost dezvoltata de catre Philippe Prevel, directorul Renault Technologie Roumaine (RTR), intr-o intalnire cu presa care avut loc astazi, la intitiativa Mediafax.
"Pentru transmisia automata am început testele inca de acum un an, iar intr-un orizont de cateva luni, cel mai probabil la inceputul anului viitor, Dacia va incepe sa produca in masa automobile echipate cu aceasta nouă solutie tehnica, disponibila ca optiune pentru anumite variante de echipare", a spus Prevel. Transmisia automata va putea echipa doar versiunile superioare ale lui Logan si Logan MCV, cererea unei astfel de solutii tehnice fiind inexistenta la nivelul autoturismelor utilitare din gama. Cel mai probabi, Dacia va adapta la gama si motorizarile lui Logan transmisia cupatru trepte existenta ca optiune pe actuala generatie Clio.
Pe de alta parte, motorizarile Dacia vor trece in scurt timp la standardele Euro 5, inginerii constructorului roman abordand in aceasta perioada cateva solutii tehnice interesante, cum sunt software-ul de gestiune a motorului si tratamentul gazelor de evacuare. Trecerea Dacia la Euro 5 nu va insemna insa si o crestere a preturilor, analizele Dacia aratand ca viitorii clienti nu sunt dispusi sa plateasca suplimentar pentru o astfel de solutie.
via | Mediafax
iar daca in acea cutie o sa includa fiablitatea dacia... ar fi pur si simplu ilogic sa dai bani in plus pentru ceva care daca se strica... (nici nu vreau sa ma gandesc).practic pretul ar trebui sa fie mai mic considerand cat te-ar costa reparatia (in destule cazuri inlocuirea) unei cutii automate DACIA.
Daca vedeam chestia asta scrisa printr-un Autoturism din anii 70 ramineam masca... si ziceam " deci exista "..
In acelasi ritm, punem pariu ca in 2020 Dacia va anunta prima masina electrica...
PS: l-am vazut la TV pe un anumit inventator care si-a tunat dacia cu un bidon de apa in care pui 2 linguri de bicarbonat si gata... minune! scade consumul cu 50%... si ma intrebam: oare de ce n-a pus 2 bidoane, cu 4 linguri de bicarbonat??
si vezi ca are lexus-ul de ceva vreme cu 8.stima
- motoare 5 la numar, avem
- van, MCV. sedan, carosat, avem
- 4x4 vom aveam
- cutie automata vom avea
- euro5 pe toata lumea
etc.
Carcatosi, avem, ohoo.
Cutiile de viteza de ultima generatie sunt super nici nu se compara cu cele manuale mai ales in aglomeratia care este deja in toate orasele mari din Romania
Evident ca cei de la Dacia nu vor pune o cutie noua pe Logan pentru ca asta ridica costurile de productie prin proiectarea si constructia unei asemenea cutii de la zero. Sunt sigur ca vor gasi o solutie in cele cateva variante de cutii pe care le detin in portofoliu. Articolul de mai sus spune clar ca aceste cutii automate vor fi montate doar pe masinile din varful de gama. Varful de gama, daca ne uitam atent pe siteul Dacia, are doar motoare de 1.6 si diesel, atunci de unde discutiile sterile pe marginea motorului de 1.4 ?
Cutia de viteze automata are avantajul condusului usor si relaxat in marile aglomerari urbane si avantajul deloc de contestat al rularii exceptionale in conditii de iarna cu zapada pe jos sau al terenurilor noroioase prin demarajul controlat(cititi despre transmisia automata). Cu toate acestea cutia automata genereaza si dezavantaje prin faptul ca mareste consumul urban cu aproximativ 1L/100 km, necesita schimburi de ulei regulate, ca la motor, desi mai rare totusi costisitoare si uzura franelor care sunt extrem de mult utilizate, placutele se inlocuiesc de doua ori mai repede.
Cutia automata este o solutie pentru multi soferi sau soferite care nu stiu sa demareze in rampa sau uita sa schimbe viteza si omoara motorul.
Ce ati facut mai baieti? L-ati concediat pe baiatu' care va corecta textele?
"Dacia aratand ca viitorii clienti nu sutn disponibili sa pla..." - eu stiu ca acei viitori clienti nu sunt "dispusi" sa plateasca, desi probabil ca in viitorul apropiat ei nu vor mai fi nici disponibili, vezi criza financiara...
Cat despre Dani si altii care spun tot felul de lucruri... oameni frustrati au existat si vor exista mereu. Incercati sa conduceti o masina cu cutie automata (mai mult de 10km)si atunci puteti sa va exprimati parerea. daca ati fii atenti, ati observa ca toti constructorii europeni incearca sa popularizezecutie automata. Nu pentru ca e masina mai scumpa sau incaseaza bani mai multi din intretinere, ci pentru ca este o solutie normala, comoda. Eu sunt sofer, nu mecanic. Treaba mea e sa fiu atent la drum si sa conduc masina. Nu sa stau sa urmaresc turatia motorului si viteza motorului si tot schimb vitezele. Asta poate sa o faca si masina. Si o face mult mai bine. E mult bine pentru motor.
Apropo: pentru cei care nu stiau, uleiul se schimba si la cutia manuala.
1. Logan-ul nu a fost niciodata o masina low-cost; s-a crezut asta si se mai crede in continuare pentru ca s-au facut comparatii gresit intre Logan nou si alte masini noi (in alte putem pune aproape orice; sa zicem, opel, vw, ford etc.). Este gresit pentru ca Logan aduce MULT mai putine avantaje decat orice alta masina noua relativ comuna si este MULT mai joasa calitativ, performanta etc. decat foarte multe masini SH la aceeasi bani.
2. Cutia automata nu este o idee rea insa este o idee care ma sperie pentru ca vine de la Renault; si legat de asta:
3. Renault, chiar si cu prezenta in F1 si alte chestii interesante, este o companie axata mult prea mult pe profit in detrimentul respectului pentru masini de clasa, al performantei, al cleintului de rand, si probabil si altele.... Spre deosebire de multi altii (Audi, BMW, Mercedes, Volvo etc.) nu vor sa faca o masina impresionanta decat daca ies suficienti bani din asta.
Si inca ceva...cred ca nici sofer nu esti dc poti sa optezi pentru automata in defavoarea unei cutii manuale. ori ai dat examenul de soferi pe masina cu cutie automata si altceva nu stii sa conduci?
Teoretic inseamna cativa CP in minus, practic cred ca 90% din soferi nu stiu sa exploateaze corect, la maxim, o cutie manuala, asa ca pentru astia 90% masina sa va simti chiar mai puternica. La fel si cu consumul. Multi merg foarte subturat iar alti tureaza sa se miste 2-3 m in trafic, prea putini care conduc intr-o plaja de turatii corespunzatoare.
Imi spunea cineva de o tipa care are un Audi A3, si ca sa nu se complice cu schimbatorul, foloseste in Bucuresti cutia manuala aproape ca pe unu automata. Baga in viteza a II-a cand pleaca de acasa si gata. :))
La cati km schimbi la manuala si la cati schimbi la automata ? Ia calculeaza cat te costa in plus A/T.
Daca cineva e sofer inseamna ca stie sa conduca o masina ceea ce presupune sa stie ce punte motrica are,ce motor,ce putere,ce cuplu, ce face ambreiajul, sa stie turatia maxima a motorului,conditiile de trafic si de drum etc. Toate aceste informatii sunt procesate de catre "mansarda" si apoi da comanda la nenea piciorus si tanti manuta sa schimbe viteza. Mie nu mi se pare greu. Acum depinde de procesorul fiecaruia...
Nu esti in stare de toate astea,te duci frumos la biblioteca,iei permisu,ia taticu o automata si la prima situatie mai complicata in trafic procesorul da eroare(ca nu are nicio informatie) si te incolacesti in jurul primului pom. Perfect.
Acum on-topic :
E intr-adevar mult mai comoda o cutie automata, dar a incercat vreodata sa faca balans fata-spate iarna pe gheata cu o cutie d-asta ? Si la ce zapezi avem noi…He he he...
Ma bucur ca Dacia baga si cutie automata. De ce nu ? E optionala, o costa mai mult - asta e. Vrei confort platesti. Cu cat vrei mai multe cu atat platesti mai mult ...si te uiti dupa alte marci din ce in ce mai bune calitativ.
Stiti principiul ala...KISS ?
- Keep it simple stupid -
(nu ma refer la nimeni,asa in general)
Cu cat e mai simplu cu atat sunt mai putine piese care sa mearga prost. Mai ales la Dacia.
Dar pana la urma e a noastra si trebuie sa o iubim cu bune si cu rele ca numai asa va ajunge(Doamne ajuta) sa concureze cu masinile mai de rasa. Peste vreo 10-20-30 ani.
In alta ordine de idei, sincer, Dacia hidramata e ca o curva care se da virgina.
mai taceti si nu puneti nicioadata dar niciodata masini de top dar proaste ca umple service-urile...cu DACIA
mai de bine de rau merge si chiar bine ..eu am si dacia aceea de mai sus adica dacia 1310 special...si dacia logan prestige..si la sotie i-am luat dacia sandero din franta diesel 1,5 dci...si sa stiti ca merge ..si chiar foarte bine...
lasati bmw si volkswagen si drac sa le duca de gunoaie din 1998 sau 1990 cu sute de mii de kilometrii si pline de rahat si gume si piele si sange si sperma si dracu mai stie ce ciuperci si raie si tbc si alte mii de boli....pe cuvant ca ii plin targu de astfel de rable..ca mere ..ca are tdi cu i rosu sau verde si ca are piele in interior..
lasa ca si Loganul va avea si piele si cutie automata si sa vezi ce jucarie va fi..
un salut calduros pentru cei ce accepta dacia asa cum este
e numai pt femei si pt lenesi .... pierde mult din putere , schimba in turatii in care nu-ti trebuie tot timpul , foarte pretentioase , daca a murit bateria nici nu poti s-o impingi , consum mai mare si pretz mai mare
am mai avut un chevy din 96 si a cazut cutia la 100k KM in 2002 si vad foarte des masini pe margine cu cutia dusa
in america greu gasesti masina cu cutie manuala de putori ce sunt
raman la ideea ca daca iti place sa conduci si esti cat decat pasionat de masini nu te uiti la cutie automata ...salut
da cat castigi..adevarul ii ca merge naspa ...tot piciorul pe frana ti..si tot urla motorul ...no mai bine cutie in 4 trepte cum ii de dacia 1300 ..aia da...