Din 1 iulie creşte TVA-ul. Vezi cum cresc preţurile maşinilor!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
După cum probabil ştiţi deja, TVA-ul va creşte din 1 iulie cu cinci procente. Acest lucru va duce automat la creşterea tuturor preţurilor, inclusiv la preţurile autoturismelor. Tocmai de aceea, mulţi clienţi s-au grăbit să cumpere pe ultima sută de metri diverse produse înainte de majorarea TVA, inclusiv autoturisme. Unele showroom-uri au fost martorele unei afluenţe de public rar întâlnită pe vreme de criză, cauza fiind legată de faptul că toţi clienţii au preferat să îşi cumpere maşinile (deja comandate sau nu) la valoarea actuală a TVA-ului.
Ne-am întrebat, logic, cum se va reflecta creşterea TVA-ului în preţurile maşinilor noi vândute în România. Creterea va fi una simplă, de 5%, sau vom asista la rotunjiri (în jos sau în sus) sau la oferte care vor scădea preţul de vânzare astfel încât să te facă să crezi că TVA-ul rămâne la acelaşi nivel?
CE ÎNSEAMNĂ TVA de 24% ÎN LOC DE 19%?
Creşterea de cinci procente a TVA-ului va afecta toate produsele vândute în România, fie ele piese auto, maşini noi sau alimente. Cum afli cât costă un automobil nou de mâine dacă nu ai încă preţul său? Teoretic, ar fi suficient să adaugi 24% preţului CIP al modelului respectiv şi vei obţine valoarea preţului de listă cu TVA inclus. Până acum, preţul cu toate taxele incluse era format din valoarea maşinii la care era nevoie să adaugi 19%.
În medie, majorarea TVA cu 5% aduce o creştere de 300-500 de euro a preţului pentru modelele care costă între 5.000 şi 15.000 de euro. Pentru modelele de lux, diferenţa dintre preţurile actuale şi cele de după majorarea TVA-ului se va situa în jurul a 2.000 de euro, în unele cazuri fiind vorba de valori mai mari.
CREŞTE PREŢUL UNUI MODEL CU FIX 5% SAU SE ROTUNJEŞTE?
Contactaţi de Automarket, oficialii români ale mărcilor prezente în România ne-au anunţat că preţurile modelelor pe care le comercializează în ţara noastră vor fi actualizate şi afişate pe site-urile lor până în dimineaţa zilei de 1 iulie. În multe dintre cazuri, preţurile noi par să fie secrete sau pur şi simplu nu există deloc, din moment ce majoritatea oficialilor au refuzat să ne dea un răspuns concret.
În aceste condiţii, singura modalitate de informare a clienţilor rămâne contactarea directă a dealerilor pentru a afla preţul modelelor care îi interesează, cel puţin până când noile reglementări vor fi implementate la nivel naţional şi toate preţurile vor fi recorelate.
CUM PROCEDEAZĂ DEALERII?
După o discuţie telefonică cu peste 10 dealeri, am tras concluzia că toate modelele pe care le vând aceştia vor fi cu 5% mai scumpe de mâine. Singura şansă a unui client care s-a trezit în ultimul moment să cumpere o maşină este să găsească una pe stoc în momentul în care intră în reprezentanţă şi să o achite pe loc prin transfer bancar, iar reprezentanţii mărcii să îi ofere o factură cu TVA 19%.
Orice livrare care are loc de mâine şi orice factură care va fi semnată mâine va avea TVA-ul de 24%, fără nicio excepţie.ADRAS (dealer Dacia) "Creşterea preţurilor va fi de 5%. Dacă un client care se prezintă la showroom-ul nostru astăzi îşi alege un model de pe stoc şi îl plăteşte cash, acesta are şansa de a primi factura cu TVA de 19%".
DACOSERV (dealer Dacia) "Creşterea preţurilor va fi de 5% pe întreaga gama de modele pe care le comercializăm".
PORSCHE BUCUREŞTI NORD (dealer VW) "Creşterea preţurilor va fi de 5%, iar şansele ca un client să cumpere astăzi o maşină cu TVA de 19% sunt infime, deoarece banii nu vor intra în contul nostru la timp".
MIDOCAR OTOPENI (dealer VW) "Începând de mâine, preţurile noastre vor creşte cu 5%"
RĂDĂCINI VITAN (dealer Chevrolet) "Începând de mâine, toate modelele contractate vor fi vândute cu TVA de 24%. Nu putem suporta diferenţa de TVA, deoarece vorbim de foarte mulţi bani - la o maşină de 10.000 de euro e vorba de 500 de euro. De mâine vom avea şi noile oferte şi atunci veţi putea afla cât costă exact o maşină nouă, deoarece acestea se schimbă trimestrial. Un preţ mai mic de atât nu putem oferi."
COLINA MOTORS (dealer Ford) "Creşterea preţului final nu este tocmai de 5%, ci de patru procente şi câteva zecimi. Dar TVA-ul aplicat preţului CIP începând de mâine va fi de 24%. La o maşină de 10.000 de euro CIP, vom avea un TVA de 2.400 de euro de mâine, în condiţiile în care am fi avut TVA de 1.900 de euro până astăzi inclusiv. Din moment ce avem astăzi închiderea de lună, nu putem vorbi încă de promoţii care să reducă preţul de achiziţie al modelelor noastre - dacă vor exista acestea"
WILLY&CO - Cluj Napoca (dealer Kia): "Preţurile vor creşte cu 5%, fără îndoială. Momentan nu avem nicio promoţie care să scadă preţul de achiziţie al maşinii."
PROMOŢIILE FAC CA PREŢURILE SĂ RĂMÂNĂ NESCHIMBATE
Există şi posibilitatea ca, în unele cazuri, preţul de achiziţie al unor modele să rămână neschimbat pentru o perioadă, reprezentanţii din România ai acestor mărci urmând să deruleze oferte prin care reduc cu 5% preţul de bază al modelelor pe care le comercializează. Astfel s-ar contrabalansa creşterea TVA, iar preţul final ar rămâne identic cu cel de acum.
AUTOITALIA (importator Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Abarth): "E greu de spus generic. Practic, calculul noilor preţuri se face raportându-ne la preţul CIP, dar creşterea preţului final nu este de chiar 5%. De asemenea, trebuie luat în calcul faptul că, prin promoţii, vom încerca să scădem impactul creşterii TVA asupra clientului"
Pe de altă parte, unii dealeri par luaţi complet prin surprindere de această modificare legislativă importantă şi nu sunt 100% convinşi că vor creşte preţurile de mâine. Fiind vorba de luna iulie, unii dintre ei schimbă preţurile oricum, deci erau deja sub semnul întrebării în ceea ce priveşte acest aspect.
MIVAL MACH1 (partener Renault): "Nouă nu ne-a spus nimeni nimic de creşterea TVA-ului. Sincer să fiu, personal nu cred că va creşte TVA-ul mâine, nu are cum să crească aşa peste noapte. Aşteptăm să primim informaţii de la importator, dar până atunci preţurile rămân neschimbate"
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Potrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România, vânzările de mașini noi au crescut cu peste 1% în luna octombrie. Totodată, a fost înregistrată și o creștere de 4% în ultimele 10 luni. (04.11)
-
Volvo a anunțat oficial prețurile noului XC90 pe piața din România. SUV-ul de lux al suedezilor pleacă de la 89.500 euro în țara noastră. (01.11)
-
Ford Otosan a anunțat oficial înființarea noii linii de asamblare a bateriilor pentru mașini electrice la uzina de la Craiova. Noile baterii produse în România vor ajunge la 3 modele electrice noi, asamblate la rândul lor în țara noastră. (30.10)
primeasca factura cu TVA = 19 % " ???
Orice factura emisa azi 30 iunie trebuie sa aibe TVA 19 % - mai ales ca discutam de plata in numerar !
Ce nu este clar ?
Cei de la Autoitalia au fost primii care s-au gandit la cumparatori si, cel putin din gura, au spus ca vor incerca sa minimizeze impactul dat de cresterea TVa-ului.
Cat despre MIVAL MACH1 .. mi se pare cel mai amuzant .. nu au idee pe ce planeta sunt ... nu cred ca ar trebui sa vanda masini .. poate aeronave :))
Plata în numerar e ceva relativ când vorbim de o maşină. Nu e ca şi cum ai merge cu o geantă cu bani într-o reprezentanţă, pentru că nu toţi dealerii acceptă plata cash propriu-zisă.
Termenul CASH este folosit impropriu aici, fiind vorba de plata cu "banii jos", fără credit sau leasing.
masina costa azi 10000 fara tva = 11900 cu tva
masina costa maine 10000 fara tva = 12400 cu tva
diferenta de 500 - adica o crestere de 4.20168067% :)
aia care pun 5% pe masini .. si aia care "rotunjesc" frumusel la "prima suta de euro" sunt niste mici hoti care speculeaza o oportunitate
Daca pe stoc este o masina deja achitata de dealer la importator, clientul o achita cash si primeste factura finala cu 19% TVA.
daca am comandat o masina care urmeaza sa imi fie livrata pe 7 iulie pentru care eu am achitat un avans si restul de bani - deci am 2 facturi pe care scrie clar TVA19%, de ce sa mai platesc diferenta atunci cand primesc masina si factura finala?
Asta mi se pare absurd si inca ceva - daca nu au fost inca publicate normele de aplicare ale OUG, ei cum pot sa imi impuna un tva de 24%?
Chiar... stie cineva contabilitate pe aici? cum e in situatia asta?
Nu conteaza cata contabilitate stii.Verifica leagea 140 alineatul 4, sa vezi ca de fapt conteaza momentul livrarii oricarui bun si nu momentul platii.
Se vor storna cele 2 facturi si se refactureaza cu 24%.
Te pomenesti ca acum o sa imi recalculeze si toata suma la cursul actual leu/euro
Cine pleaca ultimul sa stinga lumina...
Scuze pentru vestea proasta, insa lucrez in domeniu si stiu ce se intampla si care e procedura.
Referitor la curs inca nu stiu detalii insa e f probabil.
Cu avans nu mergea oricum.
Oricum nu m-as mira ca banca intentionat sa efectueze tranzactia cu intarziere ca sa te treaca la un TVA de 24%. Ar avea o scuza ieftina si nu ai avea cum sa-i contrazici: nu s-a putut face tranzactia intr-un timp atat de scurt.
off topic: sper ca incet, dar sigur, sa modificati si preturile din sectiunea Masini noi.
4.3688 la sfarsitul lunii
cam 4 la % crestere + 5 la tva deci masina mai scumpa cu 9 % azi (maine ) fata de inceputul lunii.
Sa traiti bine ! :))
Pret initial: 10000 EUR
TVA 19% : 1900 EUR --->> pret masina cu TVA 11900 EUR
TVA 24% 2400 EUR --->> pret masina cu TVA 12400 EUR
Diferenta de pret (delta P): 500 EUR
cu regula de 3 simpla:
11900 ------------------------------------------ 100 (%)
500 ------------------------------------------ X (%)
Rezulta
X=500*100/11900=4.02168072268908%
Practic pretul masini cu TVA de 24% fata de cel cu TVA 19% va creste cu aprox 4.02%
Numa bine!
X=4.201...
greseala de tipar :-p
De exemplu daca un produs costa 1 leu deja comerciantul are un adaos comrcial acolo, daca il micsoreaza cu 5% se compenseaza cu TVA-ul mai mare si in acest fel preturile raman la fel.
Insa ei sunt lacomi asa ca o sa creasca preturile si o sa fie mai putini cumparatori.
asta e o parere personala
Acelasi lucru este si cu TVA-ul ! Daca Oscar ar fi platit in avans masina cu TVA de 19 % pai putea sa se faca si 40 % ca nu se mai schimba si de ce ?Pai pentru-ca el a achitat suma respectiva cand era in vigoare 19 % si nu 24 % plus ca nu poti sa aplici o lege retroactiv.
Sper ca am fost destul de explicit si nu sunt contabil
mare greseala faci interpretand astfel lucrurile. nu uita ca traiesti in Romania. din punct de vedere omeneste tu ai dreptate, dar din punct de vedere legal esti victima sigura. personal, voi plati TVA regularizat, inca 700 euro pentru o masina deja achitata in iunie si care va veni in 2 saptamani. crede-ma, am citit legi, ordonante, cod fiscal. nu ai ce face. trebuie sa platesti diferenta.
intrebarea este, daca TVA s-ar fi micsorat la 16%, statul mi-ar fi dat inapoi diferenta?
aci daca ai platit-o integral poti sa vorbesti cu dealer-ul sa-ti dea factura originala finala si sa treaca pe ea termen de livrare cand vrea el ! Termrnul de livrare NU are nici o legatura cu momentul platii !!
facturile cu care am platit deja toata masina sunt cu TVA 19%,dar in momentul in care soseste masina, se face factura finala, ocazie cu care facturile eliberate deja sunt stornate (anulate), pentru a mi se putea emite factura finala. am citit in codul fiscal, iar situatia mea este descrisa in mod expres. n-ai nicio sansa in instanta. eventual afli cum stau lucrurile cu codul fiscal, drepturile tale, proceduri, dar cam atat.
iti dai seama ca au o armata de juristi care fac aceste interconectari intre legi. unde-i lege nu-i tocmeala.
pe masura ce inteleg tot mai mult, cu atat imi vine sa emigrez in bangladesh.
macar daca s-ar face ceva cu banii astia. suntem fara speranta.
Vez ca mai sus am pus un articol din lege. Vanzarea nu inseamna plata avans sau integrala ci livrare.
Se va factura cu 24% TVA
nu zic sa te lasi batut de sistem.
necunoasterea legilor nu te exonereaza de aplicare lor. am citat din Constitutia Romaniei. acolo scrie ce drepturi si obligatii fundamentale avem.
eu am inteles lucrurile astea, desi sunt inginer, nicidecum jurist sau economist.
c'est la vie.