Diferenta este sub capota
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Bucurestiul este un oras din ce in ce mai aglomerat in aceasta perioada. Va inchipuiti ca un sedan de performanta scapat in jungla traficului bucurestean este cea mai proasta solutie. Din pacate in aceasta situatie a fost pusi si noi, echipa Automarket, atunci cand Mazda6 MPS ne-a incaput pe maini.
Este total nepotrivit sa strabati 5 kilometri in 2 ore la volanul unei japoneze nervoase. Stii ce ai sub capota, stii ca ai putea sa dai clasa celorlalte masini de langa tine si cu toate acestea un Matiz se poate strecura nestingherit pe langa tine. Iti vine sa calci acceleratia pana la fund insa te multumesti cu doar cateva apasari de mai pronuntate similare cu nervozitatea ta interioara. Desi pare paradoxal, in Bucuresti, la volanul unei Mazda6 MPS te simti frustrat si neputincios. La acest capitol trebuie completat ca Mazda6 MPS nu este o sportiva 100%, versiunea de performanta a sedanului japonez putand fi condusa si ca orice masina de sosea normala. Daca vrei sa nu "bruschezi" motorul pregatit de niponi, Mazda6 MPS iti da aceasta posibilitate.
Dar, modelul de care vorbim nu este construit ca o masina normala de sosea. Sedanul japonez vine cu pretentia de a concura adevarate legende ca Impreza WRX si Mitsubishi Evolution insa nu mizeaza foarte mult pe aspectul exterior, multumindu-se sa-si arate coltii doar la capitolul performante pe sosea. Pentru ceilalti participanti la trafic masina din dreapta lor este inca o japoneza reusita si atat, nimic special, nimic care sa iti retina privirea mai mult de doua secunde. Cu toate acestea, liniile agresive care contureaza desenul capotei, micutul eleron de pe spate si jantele de aliaj de 18 inch trezesc senzatia in ochii cunoscatorilor a unei sportive de sosea.
Aspectul frontal a devenit mai agresiv decat versiunea standard multumita grilei mai aerisite, spoilerului redesenat si blocurilor optice cu contur negru. Pragurile laterale, spoilerul spate captusit cu doua tevi de esapament cromate si blocurile optice spate redesenate completeaza spiritul agresiv al sedanului de performanta.
Aceste detalii sunt insa nesemnificative in comparatie cu ceea ce veti gasi daca intamplator va veti gandi sa ridicati capota.Propulsorul de 2.3 litri DISI este similar cu cel intalnit pe sora mai mica, Mazda3 MPS. Injectia directa si turbina noua fac insa diferenta intre propulsorul regasit pe versiunile MPS si cel care echipeaza sedanul japonez standard. Puterea maxima de 260 de cai se simte la 5500 de rotatii pe minut iar cuplul motor de 380 Nm va iesi la iveala doar cand acul va indica 3000 de rpm. Pentru cei care cred insa ca sedanul de performanta va va oferi aceeasi adrenalina ca hatchback-ul MPS raspunsul este: nu.
Acea zvacnire care te face sa-ti pierzi capul si sa simti un gol puternic in stomac nu o vei putea simti decat pe Mazda3 MPS, sedanul nostru compensand insa la capitolul stabilitate. Masina incepe sa isi arate coltii abia dupa 3000 de rotatii asa ca nu va grabiti sa schimbati treapta de viteza prea devreme si amintiti-va ca sunteti la volanul unei sportive. Demarajul prompt va va propulsa la 100 de km/h in doar 6.6 secunde, insa aceasta valoare varia in functie de sofer. Pe autostrada masina isi demonstreaza veleitatile sportive, herghelia de sub capota lasand in urma concurenti cu prestanta ca BMW 335i sau Seat Leon.
Noi nu am fortat decat pana la 200 de km/h, insa masina putea mult mai mult. In conditiile in care cartea tehnica vorbeste despre o viteza maxima de 240 km/h, trebuie sa subliniem ca cei 200 km/h atinsi de noi nu sugereaza neaparat o "fortare", dar sunt suficienti pentru a vedea cum modelul se apropie intr-o clipa de masina din fata. Insa, Mazda6 MPS iti confera senzatia de siguranta, stiind ca te poti baza pe sistemul de franare impecabil. Chiar si asa, fara posibilitatea de a pilota, in conditiile traficului urban, senzatia la volanul sedanului este inedita si merita toti banii.
Suspensia rigida lipeste masina de sosea si inspira siguranta iar zgomotul motorului este mai mult decat suportabil.
In ceea ce priveste consumul va trebui sa va asteptati la ce este mai rau. In conditii "sportive" Mazda6 MPS inregistreaza un consum mediu de 17 litri/100 km. Daca esti dispus sa conduci linistit si sa nu sari de bariera celor 3000 rpm, atunci sedanul sportiv ajunge la un consum mediu de 10-12litri/100 km. Desi constructorul ne recomanda folosirea unei benzine fara plumb, aditivata, am incercat si alimentarea cu o benzina de 95, iar performantele motorului nu s-au dovedit a fi cu mult inferioare, in limita in care traficul bucurestean te lasa sa forjezi sedanul sportiv.Mazda6 MPS pastreaza ideea, dupa care a fost proiectata, si la interior. Odata instalati in sedanul sportiv putem constata pozitia relaxanta, pe care ti-o ofera scaunul soferului, si ca element vizual deosebit de atractiv - pedalele din aluminiu. Confortul este principala idee dupa care a fost construit interiorul acestei sportive. De la schimbatorul cu insertii cromate pana la volanul imbracat in piele cu comenzi manuale, interiorul modelului nipon exprima eleganta si confort. Mazda a oferit tot tacamul pentru a satisface orice pretentie a unului client dispus sa scoata mai bine de 33.000 de euro din buzunar. Vorbim despre vastitatea functiilor multimedia, despre scaunele incalzite reglabile electric si nu in ultimul rand despre dispunerea instrumentelor de bord, mult mai aerisit decat la Mazda3 MPS, de exemplu. Afisajul cadranelor de bord poate fi citit fara efort in timp ce manevrezi sedanul sportiv.
Cum am mai spus, daca va gandeati ca veti intoarce privirile trecatorilor la volanul versiunii de performanta luati-va gandul. Mazda6 MPS este un sedan serios care tradeaza subtil cei 260 de cai. Si totusi, daca vrei putina adrenalina intr-un cockpit elegant si confortabil, Mazda6 MPS ti le poate oferi cu o simpla apasare hotarata asupra pedalei de acceleratie.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din new_drivetest
-
Hyundai Veracruz isi propune sa se bata cu mai-marii segmentului SUV-urilor cu gabarit ridicat. Veste buna este ca modelul coreean reuseste sa intre in lupta. Ramane de vazut cate runde castiga. (04.12)
-
Islanda este o tara a contrastelor. Volkswagen Golf este un model ale carui generatii difera in extrem de putine privinte. Este si cazul celei de-a sasea generatii. (22.11)
-
Noul Renault Megane reuseste sa intre in segmentul compact cu un avantaj care pana nu demult parea imposibil pentru Renault: designul. Razboiul cu Golf si Focus se ascute. (19.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Comentarii (0)