Dieter Zetsche, fostul CEO Daimler: "Vânzările lui Mercedes-Benz Clasa A s-au dublat după începerea parteneriatului cu Renault pentru motoare"

de Daniel Popescu
Marti, 06.08.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dieter Zetsche, fostul CEO Daimler, consideră că motoarele nu mai sunt atât de importante pentru clienți la achiziționarea unei mașini și oferă ca exemplu Mercedes-Benz Clasa A, ale cărui vânzări s-au dublat după startul parteneriatului cu Renault.

Dieter Zetsche, fostul CEO Daimler, a acordat recent un interviu publicației Top Gear, în care își exprimă opinia cu privire la dezvoltarea motoarelor și a segmentului de mașini electrice.

Retras din activitate, germanul susține că motorul nu mai reprezintă un factor determinant pentru actualii cumpărători de mașini și are și un exemplu concret prin care își demonstrează această opinie.

"Am dezvoltat motoarele împreună cu Renault și am dublat vânzările lui Clasa A. Motorul nu mai este atât de mult un diferențiator. Pentru voi (n.r - jurnaliștii auto) este, dar nu și pentru cei mai mulți clienți. La fel și în cazul sistemelor autonome sau a serviciilor de mobilitate. Prin urmare, cooperăm în toate aceste domenii", afirmă Zetsche.

De altfel, această declarație explică și motivele pentru care Daimler s-a asociat cu rivalul tradițional BMW pentru a dezvolta împreună sisteme autonome.

Pe de altă parte, Zetsche anticipează că la un moment dat prețurile mașinilor electrice se vor apropia de cele ale mașinilor cu motoare cu combustie internă.

"Clienților trebuie să le placă mașinile noastre și trebuie să avem o afacere viabilă la un preț pe care clienții să și-l permită.

Pe termen scurt și mediu, electromobilitatea nu va fi gratuită. Dar în curând prețul suplimentar plătit va fi limitat chiar și pentru o mașină compactă. Nu va fi ușor, dar sunt încrezător", a adăugat Zetsche.

Via Top Gear

Comentarii (6)

  • Adrian M
    Ce afirmatie idioata din partea unui CEO...adica motoarele sunt proste dar clientii le cumpara pt design si dotari sau cum?
    4 10
  • Ceea ce spune Zetsche (cu alte cuvinte) si are dreptate e ca nr ignorantilor e mai mare decat cel al cumparatorilor informati. E aceeasi discutie si in industria ceasurilor de ex. Cine stie ce cumpara, se uita la mecanism si la casa de productie, nu doar la design si "aparentza" de premium.
    Revenind: omul are dreptate. In cele din urma o sa existe o nisa ff ingusta pentru pasionati, de vehicule foarte exclusiviste si f scumpe. Restul vor fi "consumer" ca si ceasurile "fashion". Masinile cu baterii si transportoarele electrice alternative (biciclete si scootere) vor contrinbui masiv la asta.
    9 3
  • Este o scuza oferita ca raspuns la acuzatiile privind scaderea calitatii brandului prin asocierea cu Renault.
    4 8
  • Scăderea calității brandului a scăzut pentru că nemții s-au prostit, nu pentru că s-au asociat cu Renault.
    Motoarele Renault de mic litraj sunt mai bune decât cele realizate de Mercedes, acesta fiind și motivul pentru care germănoșii le-au pus pe mașinile lor.
    21 5
  • Domnule Z, clasa compacta pentru marcile premium nu se ridica la nivelul prestigiului impus de brand. Oricum o dai. Mai ales ca aceste preturi sunt nesimtit de mari. Un Clasa A cu dotari bune, ca sa simti ca esti intr-o masina nu f ieftina (deh, Mercedes), ajunge lejer la 30000 de euro. Mai pui putin si ajungi la Clasa C, care este CU TOTUL ALTCEVA. Si sa ajungi sa dai atatia bani pe o masina care are motor precum o masina la jumatate de pret, e usor urat din partea unei companii renumite, dar care alearga dupa investitii minime si venituri cat mai mari. Sigur, nu este doar cazul lui Mercedes. Se inscrie f bine aici si Audi.
    A, si inca ceva: acele motoare proiectate de Renault si modificate de Mercedes (asa cum se lauda chiar Mercedes, ca nu sunt copy/paste precum VW si Audi), nu sunt chiar atat de reusite. Am unul pe mana, are 40000 de km si a ajuns la garantie de 2 ori. Motiv pentru care, Clasa A despre care spui dumneata ca si-a dublat vanzarile, este o jucarie scumpa si cu o fiabilitate indoielnica. Atat si nimic mai mult.

    @@vlad, le-au pus pentru ca s-au inteles la bani si au pus-o de o alinata. Atat si nimic mai mult.

    @PMC, consumerii sunt din totdeauna. Este si motivul pentru care avem atatea masini care, obiectiv vorbind, nu prea au ce cauta pe piata. De exemplu chiar Clasa A: la cat costa, este o masia extrem de scumpa de cumparat si intretinut. Un Golf, Focus sau Civic de exemplu, probabil ca sunt niste alegeri mai bune, tinand cont de ce primesti pentru cati bani dai. Dar na, nu ai stea pe capota si nu sunt premium...
    20 2
  • Vanzarile s-or fi dublat, dar au aparut si pierderile, oficial se da vina pe piata din China, dar eu cred ca si reducerile practicate au dus la pierderi, Mercedes nu cred ca vrea asta pe termen lung.
    7 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru