Dieter Zetsche, fostul CEO Daimler, a acordat recent un interviu publicației Top Gear, în care își exprimă opinia cu privire la dezvoltarea motoarelor și a segmentului de mașini electrice.
Retras din activitate, germanul susține că motorul nu mai reprezintă un factor determinant pentru actualii cumpărători de mașini și are și un exemplu concret prin care își demonstrează această opinie.
"Am dezvoltat motoarele împreună cu Renault și am dublat vânzările lui Clasa A. Motorul nu mai este atât de mult un diferențiator. Pentru voi (n.r - jurnaliștii auto) este, dar nu și pentru cei mai mulți clienți. La fel și în cazul sistemelor autonome sau a serviciilor de mobilitate. Prin urmare, cooperăm în toate aceste domenii", afirmă Zetsche.
De altfel, această declarație explică și motivele pentru care Daimler s-a asociat cu rivalul tradițional BMW pentru a dezvolta împreună sisteme autonome.
Pe de altă parte, Zetsche anticipează că la un moment dat prețurile mașinilor electrice se vor apropia de cele ale mașinilor cu motoare cu combustie internă.
"Clienților trebuie să le placă mașinile noastre și trebuie să avem o afacere viabilă la un preț pe care clienții să și-l permită.
Pe termen scurt și mediu, electromobilitatea nu va fi gratuită. Dar în curând prețul suplimentar plătit va fi limitat chiar și pentru o mașină compactă. Nu va fi ușor, dar sunt încrezător", a adăugat Zetsche.Via Top Gear
Revenind: omul are dreptate. In cele din urma o sa existe o nisa ff ingusta pentru pasionati, de vehicule foarte exclusiviste si f scumpe. Restul vor fi "consumer" ca si ceasurile "fashion". Masinile cu baterii si transportoarele electrice alternative (biciclete si scootere) vor contrinbui masiv la asta.
Motoarele Renault de mic litraj sunt mai bune decât cele realizate de Mercedes, acesta fiind și motivul pentru care germănoșii le-au pus pe mașinile lor.
A, si inca ceva: acele motoare proiectate de Renault si modificate de Mercedes (asa cum se lauda chiar Mercedes, ca nu sunt copy/paste precum VW si Audi), nu sunt chiar atat de reusite. Am unul pe mana, are 40000 de km si a ajuns la garantie de 2 ori. Motiv pentru care, Clasa A despre care spui dumneata ca si-a dublat vanzarile, este o jucarie scumpa si cu o fiabilitate indoielnica. Atat si nimic mai mult.
@@vlad, le-au pus pentru ca s-au inteles la bani si au pus-o de o alinata. Atat si nimic mai mult.
@PMC, consumerii sunt din totdeauna. Este si motivul pentru care avem atatea masini care, obiectiv vorbind, nu prea au ce cauta pe piata. De exemplu chiar Clasa A: la cat costa, este o masia extrem de scumpa de cumparat si intretinut. Un Golf, Focus sau Civic de exemplu, probabil ca sunt niste alegeri mai bune, tinand cont de ce primesti pentru cati bani dai. Dar na, nu ai stea pe capota si nu sunt premium...