CRIZA VOLKSWAGEN: Tot ce trebuie să știi despre cazul Dieselgate
După ce Volkswagen a recunoscut că 11 milioane de mașini echipate cu motorul diesel de 2.0 litri și 150 de cai putere beneficiază de un sistem de păcălire a testelor de emisii, pe buzele tuturor a apărut o nouă întrebare. Mașinile vândute în Europa au o problemă similară?
Se pare că au, după cum o confirmă Alexander Dobrindt, ministrul german al transporturilor. Oficialul susține că și mașinile diesel vândute în Europa au fost echipate cu un software mincinos. Deși localizarea geografică a celor 11 milioane de mașini nu a fost făcută, exceptându-le pe cele 500.000 din Statele Unite, Dobrindt a declarat pentru televiziunea britanică SkyNews că Bătrânul Continent a primit un număr însemnat din totalul vehiculelor afectate.
”Am fost informați că și în Europa motoarele de 2.0 și, mai nou, 1.6 litri sunt afectate de manipularea testelor de consum”.
În aceste condiții, ar urma să crească și numărul modelelor Volkswagen afectate pe piața din România, unde motorizarea de 1.6 litri este extrem de populară.
Până în prezent, doar modelele Volkswgen și Audi sunt recunoscute ca fiind echipate cu un sistem fraudulos. Nu este însă exclus să vedem că el a fost instalat și pe modele din gama Seat și Skoda. Singurul subsidiar care nu ar putea avea astfel de legături este Bentley.În încercarea de a mai spăla rușinea din ultimele zile și de a păstra o parte din clienți, Volkswagen a anunțat că toate modelele sale Euro 6 sunt legale și respectă normele legale.
Sunt multe lucruri despre care ati putea scrie. Numai cate noutati au fost acum la salon. Sunt nevoit sa caut pe site-uri de afara informatiile ca la voi se scrie ca in tabloide. Prindeti un subiect si nu-l mai lasati o luna.
Îmi pare rău de VAG. Fac mașini bune, solide, cu design rezistent în timp și pentru orice vârstă. Dar asta poate mai deschide ochii românilor și spre alte mărci că prea făcuseră o obsesie pentru VW. Sigur, asta dacă ceilalți nu folosesc aceleași tertipuri. Ceea ce nu e exclus deloc.
Îmi pare rău de VAG. Fac mașini bune, solide, cu design rezistent în timp și pentru orice vârstă. Dar asta poate mai deschide ochii românilor și spre alte mărci că prea făcuseră o obsesie pentru VW. Sigur, asta dacă ceilalți nu folosesc aceleași tertipuri. Ceea ce nu e exclus deloc.
Pai ai auzit vreun cocalar ori samsar sa se planga de motoarele vw ? (realitatea despre tdi-urile ,,moderne,, se stie de prin 2009-2010 ori ce e acum nu sunt defecte de proiectare/ fabricatie).
Fac naveta in fiecare zi cca 90 km dus, si tot atat retur (10% din drum rulez cu o medie de 20-30 la ora in oras in conditii de trafic intens, si 90% cu o medie de 100, 110 - trafic lejer). Consumul afisat de masina acum (ce coincide cu cel real), este dupa 30 mii km de 5.1. Real pe un calcul de 1 luna mi-a iesit la cca 5.2 fara sa favorizez.
Eu zic ca nu-i rau pt acest motor.
Noxele emise, clar, or fi mai mai mari.. dar sa nu tragem conlcuzii pripite. Consumul mai mare nu este neaparat direct proportional cu noxele emise, sau mai bien zis invers (comentariilor de mai sus nu si au sensul; in acest scandal parca era vba despre noxe si nu consum).
(Ca si exemplu extrem sa l numim, un 3.0 diesel modern cu sau poate chiar fara add-blue din zilele noastra poate emite mai putin ca un 2.0 de acum 5 ani, dar va continua sa consume net mai mult, caci este o cilindree totusi mare.)
În acelaşi registru de idei se înscriu şi “dieselurile mincinoase”. Aşadar, mare atenţie cu cine staţi de vorbă după ce ridicaţi capotele. Să nu credeţi tot ce vă spun motoarele de la VAG.