Altădată raiul motorizărilor diesel, piața franceză a confirmat în 2018 trendul acut descendent pe care se situează acest tip de motorizări la nivel european. Dacă aproape 3 din 4 mașini vândute în Franța în 2012 erau diesel (cotă de piață de vârf 73%), anul 2018 a dus cota de piață a acestei tehnologii la sub 40% pentru prima oară în ultimii 20 de ani.
Prăbușirea vânzărilor diesel în Franța este foarte vizibilă atunci când analiza este făcută an cu an: dacă în 2016 dieselul aduna 52% din vânzările franceze, tehnologia diesel a scăzut sub 50% în 2017 (47.3%), iar în 2018 a ajuns la 38.9%. Mai mult, scăderea va continua și în 2019, primul semn al acestui trend fiind faptul că doar 35.8% dintre mașinile cumpărate de francezi în decembrie 2018 au fost dotate cu motoare diesel.
Benzina, pe val
Foarte interesant este faptul că "gaura" lăsată de diesel nu a fost acoperită decât într-o foarte mică măsură de motorizările alternative (hibride, hibride plug-in sau electrice), ci mai degrabă de benzină, care a urcat la o cotă de piață de 54.7% (+18.3% în vânzări efective) în anul 2018.
Totuși, piața franceză este una deschisă spre modelele electrificate.
Mașinile hibride fără încărcare la priză au adunat 4.2% din piață în 2018 (+31.8% creștere efectivă față de 2017), Toyota bifând 70% din acest segment de piață. Mașinile 100% electrice au înregistrat și ele o creștere bună (+24.7% față de 2017, cotă de piață totală 1.4%), în timp ce hibrizii plug-in au crescut cu 22.4%, dar reprezintă o parte infimă din piața franceză: 0.7%.Vânzări Franța 2018 | ||
Carburant/Tehnologie | Mașini vândute | Cotă de piață |
Benzină | 1.188.172 | 54.7% |
Diesel | 844.831 | 38.9% |
Hibrid | 91.838 | 4.2% |
Electric | 31.059 | 1.4% |
Hibrid plug-in | 14.528 | 0.7% |
GPL | 2300 | 0.1% |
Etanol | 753 | 0.03% |
via autoactu
Comentarii (2)