Dieselgate: Volkswagen va plăti o amendă de 86 de milioane de dolari pentru manipularea emisiilor în Australia

de Paul Cosma
Vineri, 20.12.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen trebuie să plătească o nouă amendă în scandalul Dieselgate, de 86 de milioane de dolari, după ce autoritățile din Australia au anunțat că producătorul german a manipulat emisiile pentru peste 57.000 de mașini în perioada 2011-2015.

După ce Dieselgate a ajuns de curând și în Canada, a venit și rândul Australiei să acuze și să oblige Volkswagen la plata unei amenzi pentru manipularea emisiilor.

Comisia pentru Concurenţă şi Consumatori (ACCC), o entitate a guvernului Australian, a transmis că, în urma unei decizii a instanței de judecată, Volkswagen trebuie să plătească o amendă de 86 de milioane de dolari pentru manipularea emisiilor și încălcarea legii consumatorului.

Potrivit ACCC, nemții au recunoscut că au folosit două softuri diferite, unul pentru testele de laborator, respectiv altul pentru condițiile de trafic, astfel încât nivelul real al emisiilor mașinilor a fost manipulat.

Autoritățile australiane susțin că Volkswagen a trucat emisiile pentru peste 57.000 de mașini în perioada 2011-2015. Astfel, VW trebuie să plătească cea mai mare amendă dictată vreodată de Australia pentru încălcarea legii consumatorului.

Via Reuters

Comentarii (8)

  • o nimica toata 1500 usd per masina trucata
    nici jde miliardele date in sua nu i-au faultat destul si doar un mega-penalty ue i-ar fi scos din meci
    care insa n-a fost sa fie fluierat de al patrulea reich
    15 2
  • ACE - Craiova
    In Romania concernul VW a platit ceva despagubiri pentru scandalul Dieselgate?!
    Eu unul, n-am auzit de asa ceva pana acum....
    Noi suntem bogat, ne permitem....?!
    13 3
  • Venitul brut al celor de la Ford a fost pe 2019 de aproape 14,88 miliarde de dolari,brut, sa nu uitam asta iar Ford se cam afla cu un picior in groapa.Vw a platit 30 de miliarde de dolari amenda la amerloci si n-are nici pe dracu.Normal vag,producatorul de conserve supraevaluate trebuia sa fie de mult in faliment.In Europa n-au platit nicio despagubire,doar au stricat masinile clientilor cand le-au pus noul soft care s-a dovedit ca era si ala manarit. Pacat ca mai exista cretini care isi mai cumpara cazane de la ei.Eu le doresc falimentul si sa-i ia si pe cei de la Mercedes si Bmw cu ei,sunt satul de mitul masinii nemtesti.
    12 6
  • petrusian
    in romania vw la livrare imediata la passat 2,0 tdi 150 cp scrie consum
    wltp =4l
    in germania scrie nefz=4, wltp=4,7l
    AM nu vede,sau se face ca nu vede.
    5 0
  • inexorabil
    @Tatraurs, oh, ce “cruzime” din partea ta…Este ca şi cum ai lăsa gura sugarilor (cel puţin a celor mioritici) fără biberonul “indispensabil” pe care scrie, grandilocvent, “principiile, valorile şi standardele civilizaţiei occidentale”. Başca “rişti” să fii asociat “moralmente” cu Mafia.

    Fii “rezonabil”, man. Nu te atinge nici cu gândul de “drepturile fundamentale ale omului”, printre care figurează, la loc de cinste, dreptul de a fi luat drept cercopitec decerebrat, adică numa’ bun de prostit. Sper că ai deprins adevărul elementar şi sacru că, aicişé, în Estul “înapoiat” şi “mistic”, se găsesc silozurile nepreţuite ale Triadei. Mă rog, nu-i nevoie să dezvolt subiectul – pur şi simplu nu trebuie să “atentezi” la integritatea lor şi cu asta basta :P

    Serios acum: personal, nu-mi doresc “evaporarea” Triadei din panorama auto (să recunoaştem, lucizi, obiectivi, că nici n-ar fi posibil, la urma urmei). Din motive de…ICE (şi ca să nu se supere @PMC) – cât încă vor mai fi premise “legal” . Başca se cuvine a fi înţeleasă “în esenţă” patima “irezistibilă” a arghirofiliei, care a şters de pe faţa pământului orice principialitate a producătorilor (aparţinând tuturor celor trei culturi majore). Ia cugetaţi puţin la următoarele “ingrediente” : vreme superbă, ape exotice, securitate vizuală anti-prostime, plimbare cu iahtul personal, o metresă “de lux”, fericita beneficiară a unui trup “platinum class” (nu doar “premium”), care, de parcă ţi-ar face-o în ciudă, se lasă pradă ultravioletelor naturale pe yahtul tău, cu ochelari de soare “de firmă” şi în costumul Evei. Însă o asemenea privelişte “paradiziacă” vine, în mod imperios, cu costuri pe măsură...Îmi pare rău, dar salariile de zeci/sute de mii de euro, oricât de impresionante ar părea (raportate la cutumele valahe, desigur), n-au cum să asigure “binecuvântări” precum cea descrisă mai sus. Şi atunci trebuie discutat doar în termeni de…milioane (muuulte). Simplu ca vaca. Adică Dieselgate (şi nu numai).

    Către @alţii: degeaba te declari un critic intransigent al potlogăriei Dieselgate, dacă, totodată, te izbeşti cu fruntea de pământ, în temenele, în faţa lui Zeus electro-autonomous. Cel puţin în optica mea, o asemenea atitudine te face zerovalent sub aspectul credibilităţii civice.
    8 4
  • Sieg Heil!
    Si cu toate astea vw e pe locul 1 (unu)! Golf 7 chiar si in ultimul an, cand se presupune ca vanzarile sunt pe panta descendenta a fost pe locul 1 (unu) in Europa si inca se mai fabrica in paralel cu generatia a 8-a. In fine. Cu toate bunele si relele lor, un lucru e sigur. VW vor sa-i imbolnaveasca de ciuda pe haterii lor. Auf weidersehen. Frohe Weihnachten!
    5 6
  • @ACE - Craiova
    La ce obsesie schizofrenica au romanii pt VW, ma mir ca nu le-am dat noi bani.
    8 2
  • mircea badea
    nici eu nu as lua vw, poate maxim un gti. totusi, de ce nu platesc toti constructorii? ca toti ies euro 3 in testele din trafic.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru