Dieselgate, un "secret deschis" în departamentul de motoare Volkswagen încă din 2006

de Daniel Popescu
Luni, 25.01.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Numeroşi angajaţi şi manageri din departamentul de motoare al Volkswagen erau implicaţi încă din 2006 în trucarea testelor de emisii, pentru a demonstra că "nu este acceptabil să spunem că nu putem face ceva".

Esential 2006 este anul în care a fost implementat software-ul pentru păcălirea emisiilor
Ancheta internă desfăşurată de Volkswagen cu privire la circumstanţele în care a fost implementat programul de trucare a emisiilor este în plină desfăşurare, însă publicaţia germană Sueddeutsche Zeitung a aflat deja o serie de concluzii.

Principala noutate este că trucarea emisiilor reprezenta un "secret deschis" în cadrul departamentului de motoare încă din noiembrie 2006, fiind practic cunoscut de numeroşi angajaţi şi manageri.

Unii dintre aceştia erau implicaţi direct în modificarea software-ului primit de la Bosch, în timp ce alţii doar ştiau de existenţa programului. Unul dintre manageri a informat un superior din cadrul altui departament în 2011, însă acesta din urmă nu a reacţionat în niciun fel. În plus, angajaţii erau convinşi că organismele de reglementare nu vor reuşi să descoperi software-ul.

În loc să informeze consiliul de administraţie că nu se poate face asta, s-a decis comiterea unei fraude.

Raport Volkswagen
Motivaţia din spatele implementării acestui software este deja cunoscută: consiliul de administraţie al Volkswagen a cerut dezvoltarea unor motoare cu emisii scăzută.
"În loc să informeze consiliul de administraţie că nu se poate face asta, s-a decis comiterea unei fraude", precizează raportul citat de publicaţia germană.

Până în prezent, Volkswagen a susţinut că a existat un număr limitat de manageri şi angajaţi care ştiau de existenţa software-ului, iar compania nu a comentat încă informaţiile apărute în acest sens. Constructorul german a anunţat însă anterior că va publica rezultatele anchetei în luna aprilie, împreună cu rezultatele financiare din primul trimestru al anului.

Via Reuters

Comentarii (9)

  • Mie imi place foarte mult o vorba si anume "oricat ti-ar fi de foame, nu manca cakt!". Se pare ca cei de la VW au cedat presiunii si manaca pe nerasuflate. Treaba asta cu o mana de ingineri care faceau si dregeau... sa i-o spuna lui "mutu". Dezamagitoare atitudine, penal comportament.
    15 4
  • Marian
    S-a indoit cineva ca asta era stiuta de management ? Atunci sa faca cocoasa =))
    La cate minciuni au zis astia de la VW, ma mir ca mai cumpara lumea ceva de la ei. Cine stie ce surprize mai rezerva pe viitor. Ca de obicei cand esti prins cu miniciuna, mai spui altele ca sa te acoperi.
    Sunt de toata jena. Asa au pacalit "poporul cu televizorul".
    Bine le fac cei ce le dau masinile inapoi retur si cu sictir !
    12 4
  • Mariane tot vad ca te miri cine mai cumpara VW. Daca citesti forumurile o sa observi ca pe mare majoritate a clientilor vw ii doare in maciuca de dieselgate, chiar si pe americani (de unde a venit si scandalul). In jur de 90% don't give a crap , lor le plac masinile. Asta inseamna ca in 2016 cel mult vanzarile vw vor avea o scadere de 10% fata de 2015. Din cei 10% jumatate o sa se orienteze tot la marci din grup gen skoda sau seat iar acestea o sa aiba o crestere. Per ansamblu practic, o sa piarda 2-3% la nivel de grup.
    Aceasta este doar o presupunere la fel ca si a ta. Tot ce ramane este sa urmarim vanzarile in 2016.

    Daca vb de surprize pe viitor , cred ca vw a invatat din acest scandal ceva si acum deja sunt in garda si f atenti.
    Parerea mea este ca surprizele pe viitor vor veni de la alte marci, este doar o supozitie avand in vedere tinta pusa pe spatele motoarelor diesel.
    3 10
  • Cand Carlos Ghosn a spus ca mai multe persoane din interiorul Volkswagen stiau de sistem si ca nu poți face asta ascunzand sub pres lucrurile, unii l-au acuzat de aroganta. A fost doar realitatea.
    Nu, spre deosebire de Vw , Renault n-a nascocit un dispozitiv pentru a permite constructorului sa pacaleasca testele. Deocamdata VAG este SINGURUL concern la care s-a descoperit o asemenea magarie.
    Tocmai de aceea Vw AG plateste despagubiri de miliarde de dolari.
    Toate astea vor avea repercursiuni negative in viitor pentru Vw.

    http://www.automarket.ro/stiri/carlos-ghosn-seful-renault-multe-persoane-din-interiorul-volkswagen-66139.html
    11 1
  • Putin le pasa?! Ha ! S-o crezi tu! Ia citeste aici:

    "Toyota şi-a păstrat prima poziţie în topul constructorilor mondiali şi în 2015, în timp ce Volkswagen a coborât sub pragul de 10 milioane de maşini conercializate ca urmare a scandalului Dieselgate."

    Sursa: Automarket
    8 1
  • @@dram eu faceam trimitere sa citesti pe forumuri in afara. Scaderea este mica avand in vedere tevatura. Si vw cat si toyota au scazut fata de anul 2014, daca iei in calcul asta o sa vezi cu cate procente a scazur vw din dieselgate .. de ordinul 3-4%. Cum ziceam infim, ii cam doare undeva.
    Tu ai citit macar tot comentariul si analiza inainte sa postezi? Sau scrii sa te afli in treaba.
    1 7
  • Indiferent cat incerci sa minimizezi dezastrul, cred ca-i doare f tare:

    http://www.automarket.ro/stiri/incepe-destramarea-imperiului-volkswagen-ar-putea-vinde-divizia-de-69139.html
    4 0
  • E doar inceputul!
    Volkswagen riscă amenzi de 22 de miliarde de dolari în SUA pentru Dieselgate, o treime din valoarea întregii companii

    O treime...! intr-adevar, "infim"...

    http://www.automarket.ro/stiri/volkswagen-risca-amenzi-de-22-de-miliarde-de-dolari-in-sua-pentru-68435.html

    http://www.automarket.ro/stiri/americanii-nu-mai-au-rabdare-volkswagen-somata-sa-prezinte-solutia-69531.html
    2 0
  • Indoctrinatilor VW AG le recomand o carte: "La pescuit de fraieri. Economia manipularii si a inselaciunii"

    editie 2016

    http://www.automarket.ro/stiri/volkswagen-singurii-prinsi-cu-mata-in-sac-niciun-alt-constructor-nu-a-70371.html
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru