Scandalul Dieselgate a scos la iveală numeroase nereguli la care apelează unii constructori în privinţa dezvoltării motoarelor diesel.
Chiar dacă a început cu Grupul Volkswagen, scandalul afectează mai mult sau mai puţin numeroşi alţi producători, ultimul pe listă fiind Renault, care se află sub investigaţia autorităţilor franceze. În plus, constructorul francez ar putea renunţa la astfel de motorizări pentru modelele sale de clasă mai mică, ca urmare a reglementărilor mai stricte.
Cu toate acestea, Mercedes insistă că motoarele diesel pot fi mai puţin poluante decât cele pe benzină, motiv pentru care nu intenţionează să renunţe la acestea.
"Am lansat un nou motor diesel care reprezintă dovada că acestea pot fi aproape la fel de curate ca cele pe benzină în timp ce oferă o eficientă de consum cu 15% mai bună, ceea ce înseamnă mai puţine emisii de dioxid de carbon. Ar fi stupid să renunţăm la această oportunitate şi acesta este motivul pentru care continuăm să le vindem", a explicat Dieter Zetsche, CEO-ul Daimler.În plus, Mercedes susţine că, alături de rivalii de la BMW, nu a înregistrat niciun fel de scădere a cererii pentru maşini cu motoare diesel, în ciuda publicităţii negative de care au avut acestea în lumina scandalului în care este implicat Grupul Volkswagen. "În ceea ce priveşte piaţa, nu am văzut niciun punct procentual de scădere a cererii din partea clienţilor în privinţa maşinilor noastre din Europa. Prin urmare, clienţii privesc această problemă la fel ca noi", a adăugat el.
Mercedes a reuşit în acest an să cucerească prima poziţie în clasamentul constructorilor premium în faţa celor de la BMW, iar Zetsche a evidenţiat trei motive pentru acest succes. "Probabil că cele mai importante 3 elemente sunt designul, gama de produse şi o mai bună înţelegere a pieţei din China. Acestea sunt cele mai puternice argumente, dar cu siguranţă nu sunt singurele", a mai precizat el.
Via Automotive News
sa ne anunte cand le vor face la fel de curate ca benzinarele in trafic.