Dieselgate lasă urme adânci: Volkswagen se va retrage din Campionatul Mondial de Raliuri la sfârşitul sezonului 2016

de Daniel Popescu
Miercuri, 02.11.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen a confirmat că se va retrage din Campionatul Mondial de Raliuri la sfârşitul acestui sezon şi explică decizia prin necesitatea de a se concentra pe dezvoltarea maşinilor electrice.

Volkswagen a confirmat miercuri informaţiile apărute în ultimele două zile cu privire la principalul său program din cadrul sporturilor cu motor. Astfel, constructorul german se va retrage din Campionatul Mondial de Raliuri (WRC) la sfârşitul sezonului 2016.

Decizia vine ca urmare a costurilor generate de scandalul Dieselgate, însă Volkswagen evită să menţioneze acest lucru şi explică strategia prin necesitatea de a se concentra pe dezvoltarea maşinilor electrice. "Brandul Volkswagen se confruntă cu numeroase provocări. Prin prisma expansiunii în electrificarea gamei noastre de modele trebuie să ne concentrăm toate eforturile pe tehnologii viitoare", precizează Frank Welsch, şeful departamentului de dezvoltare tehnică al Volkswagen.

Urmareste Automarket
Anunţul vine la numai 3 zile după ce Volkswagen a cucerit matematic al patrulea titlu mondial consecutiv la constructori în WRC, competiţie pe care a dominat-o fără drept de apel începând din 2013. De altfel, producătorul şi-a adjudecat în acest interval de timp şi patru titluri mondiale la piloţi prin Sebastien Ogier, care va fi acum nevoit să-şi găsească o nouă echipă, la fel ca şi coechipierii săi Jari-Matti Latvala şi Andreas Mikkelsen.

În plus, Volkswagen se retrage din WRC la finalul acestui an în ciuda faptului că în ultimele luni a dezvoltat puternic noul Polo pentru sezonul 2017, în care regulamentul tehnic va fi schimbat radical.

În urma deciziei, în WRC vor participa anul viitor în calitate de constructori cu echipe oficiale Citroen, Hyundai şi Toyota, în timp ce M-Sport va continua să utilizeze Ford Fiesta RS WRC, chiar dacă americanii au părăsit competiţia în mod oficial în 2012.

Volkswagen va rămâne însă conectată la lumea motorsportului prin Golf GTI TCR pentru circuit, Beetle GRC pentru rallycross şi un nou Polo de raliuri care va corespunde regulamentului R5.

Cu numai o săptămână în urmă, colegii de grup de la Audi au anunţat că se retrag din Campionatul Mondial de Anduranţă tot la sfârşitul sezonului 2016.

Via Volkswagen

Comentarii (6)

  • someone
    neoficial, o fac din cauza revenii celor de la toyota :D
    7 6
  • inexorabil
    De acolo se retrag, de dincolo la fel și de unde or mai intenționa – la prima vedere, aș interpreta gestul ca fiind consecința directă și dureroasă a dizălgheitului, care, evident, impune restricții de ordin financiar, dar “sărmanii” subliniază cu gurița lor adevăratul motiv al dezertărilor: “Ne vom concentra pe noile tehnologii” (electro-autonomele, ghici ciupercă). Este ca și cum, elev fiind, ai descoperi fascinat legități aplicabile ȋn matematică, fizică sau chimie, care să bulverseze universul științific și pe care vrei să le aprofundezi ȋn intimitatea ta, dar asta ȋnseamnă că nu trebuie să mai frecventezi cursurile obișnuite, cele axate pe teoremele consacrate?!

    Oricum, ceea ce trăim astăzi pare a fi o schizofrenie deliberată a automobilismului, care generează nevroze zilnice pentru retro-pasionați și de care ȋncep să mă satur dincolo de paroxism…
    8 6
  • @inexorabil

    schizofrenie pe dracu...se numeste evolutie...

    ti s-a mai spus, megi, cumpara-ti o caruta si un cal. Imagineaza-ti cosmarul indivizilor ca tine de acum 150 de ani. La fel de ignoranti si pretins a detine raspunsul real si singurul corect: totul se duce de rapa...nimic nu mai e ca alta data pe cand era bunica fata...ce vremuri odioase traim ce viitor sumbru ne asteapta.

    cand te imbolnavesti pun pariu ca iti ei sange si nu o aspirina...pentru ca nu e asa...traditia ne spune altfel.

    ce iti mai fac americanii aia? Tot in no man's land sunt?
    8 4
  • Hi hi m-am suparatt...imi iau jucariile si plec!!
    4 2
  • vw s-a apucat de făcut cârnați
    Bafta celor de la vw a fost faptul că S.Loeb s-a retras că altfel ar fi fost pe locul 2 mai tot timpul prin wrc.
    Bine că măcar se așeză cu burta pe carte și poate le-or ieși și altceva decât reclame arogante la mașini pline de sclipici.
    4 5
  • inexorabil
    De ce ar (mai) fi nevoie de evoluție, taică? Măcar de-ar fi vorba chiar despre evoluție (de exemplu, ceea ce s-a ȋntâmplat, pe plan auto, de la ȋnceputul secolului XX până la sfârșitul lui), dar, astăzi, mie mi se pare că se ȋncearcă imbecilizarea sistematizată a speciei umane. Oamenii conduc mașini, stau ȋn poziția care le permite folosirea comenzilor și se bucură sau nu de reacția ansamblului numit autovehicul. Cine mă-sa (pardon) – cine dintre “elitele” politico-masonice, evident – consideră a fi o anomalie un fapt cât se poate de normal, desfășurat ȋn logica firii?...și nu numai că-l contestă, dar nu se sfiește să ne eticheteze drept neputincioși sau periculoși (plus că cică ne pierdem timpul rotind volanul sau acționând manete și butoane, dar a freca smartphonu’ echivalează cu o ȋndeletnicire tare necesară și utilă; eventual te și urcă pe scara virtuților până la Cer), ceea ce, vezi Doamne, ar reclama ca A.I. să preia controlul, adică “hățurile” mașinii.

    Așadar, ia constată mătăluță (grație unei introspecții severe) cine dintre noi doi judecă mai absurd…

    Cât despre americani…ha-ha! Presupun că, iubind evoluția (cu sens de progres), automat o asociezi cu noțiunea de Occident, numai că…Emisfera Vestică nu cuprinde și…Vestul Europei. Dar și acest Vest european este format doar de…Franța, Benelux și Arhipelagul Britanic, pe când destinațiile preferate ale românașilor sunt Spania și Italia. Stricto sensu, adevăratul Occident se referă la…America (N+C+S). Mulți din rromanika repudiază America (mai exact, SUA), ȋn schimb venerând “occidentul” european, dar ȋn mintea lor vibrează doar “brațul forte” al economiei continentale (Germania), care Germanie este “la fel de” centrală ca…patria noastră. QED: “evoluție” = made in Germany.
    Din cauza “evoluției” au ieșit britanicii din “familia europeană” (de fapt, din Noul Turn Babel, alias Bruxelles), adică n-au vrut să ajungă la cheremul tandemului franco-german, la care se rezumă toată construcția UE, a cărei conducere este, deci, bicefală (drept dovadă, tocmai oficialii germani și francezi s-au pronunțat cel mai vehement ca britanicii să accelereze procesul de “dezafiliere” – urmărește realitățile diplomatice, dacă nu mă crezi pe mine…de altfel, cred că ți-am oferit un argument suficient ca să ȋnțelegi de ce câinii comunitari latră la caravana Dieselgate, dar s-o muște…nici gând, că doar n-or proceda precum pitbull-ii americani, care, fără să pregete, i-au sfâșiat pe VAGiști).
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru