Volkswagen a confirmat miercuri informaţiile apărute în ultimele două zile cu privire la principalul său program din cadrul sporturilor cu motor. Astfel, constructorul german se va retrage din Campionatul Mondial de Raliuri (WRC) la sfârşitul sezonului 2016.
Decizia vine ca urmare a costurilor generate de scandalul Dieselgate, însă Volkswagen evită să menţioneze acest lucru şi explică strategia prin necesitatea de a se concentra pe dezvoltarea maşinilor electrice. "Brandul Volkswagen se confruntă cu numeroase provocări. Prin prisma expansiunii în electrificarea gamei noastre de modele trebuie să ne concentrăm toate eforturile pe tehnologii viitoare", precizează Frank Welsch, şeful departamentului de dezvoltare tehnică al Volkswagen.
Anunţul vine la numai 3 zile după ce Volkswagen a cucerit matematic al patrulea titlu mondial consecutiv la constructori în WRC, competiţie pe care a dominat-o fără drept de apel începând din 2013. De altfel, producătorul şi-a adjudecat în acest interval de timp şi patru titluri mondiale la piloţi prin Sebastien Ogier, care va fi acum nevoit să-şi găsească o nouă echipă, la fel ca şi coechipierii săi Jari-Matti Latvala şi Andreas Mikkelsen.În plus, Volkswagen se retrage din WRC la finalul acestui an în ciuda faptului că în ultimele luni a dezvoltat puternic noul Polo pentru sezonul 2017, în care regulamentul tehnic va fi schimbat radical.
În urma deciziei, în WRC vor participa anul viitor în calitate de constructori cu echipe oficiale Citroen, Hyundai şi Toyota, în timp ce M-Sport va continua să utilizeze Ford Fiesta RS WRC, chiar dacă americanii au părăsit competiţia în mod oficial în 2012.Volkswagen va rămâne însă conectată la lumea motorsportului prin Golf GTI TCR pentru circuit, Beetle GRC pentru rallycross şi un nou Polo de raliuri care va corespunde regulamentului R5.
Cu numai o săptămână în urmă, colegii de grup de la Audi au anunţat că se retrag din Campionatul Mondial de Anduranţă tot la sfârşitul sezonului 2016.
Via Volkswagen
Oricum, ceea ce trăim astăzi pare a fi o schizofrenie deliberată a automobilismului, care generează nevroze zilnice pentru retro-pasionați și de care ȋncep să mă satur dincolo de paroxism…
schizofrenie pe dracu...se numeste evolutie...
ti s-a mai spus, megi, cumpara-ti o caruta si un cal. Imagineaza-ti cosmarul indivizilor ca tine de acum 150 de ani. La fel de ignoranti si pretins a detine raspunsul real si singurul corect: totul se duce de rapa...nimic nu mai e ca alta data pe cand era bunica fata...ce vremuri odioase traim ce viitor sumbru ne asteapta.
cand te imbolnavesti pun pariu ca iti ei sange si nu o aspirina...pentru ca nu e asa...traditia ne spune altfel.
ce iti mai fac americanii aia? Tot in no man's land sunt?
Bine că măcar se așeză cu burta pe carte și poate le-or ieși și altceva decât reclame arogante la mașini pline de sclipici.
Așadar, ia constată mătăluță (grație unei introspecții severe) cine dintre noi doi judecă mai absurd…
Cât despre americani…ha-ha! Presupun că, iubind evoluția (cu sens de progres), automat o asociezi cu noțiunea de Occident, numai că…Emisfera Vestică nu cuprinde și…Vestul Europei. Dar și acest Vest european este format doar de…Franța, Benelux și Arhipelagul Britanic, pe când destinațiile preferate ale românașilor sunt Spania și Italia. Stricto sensu, adevăratul Occident se referă la…America (N+C+S). Mulți din rromanika repudiază America (mai exact, SUA), ȋn schimb venerând “occidentul” european, dar ȋn mintea lor vibrează doar “brațul forte” al economiei continentale (Germania), care Germanie este “la fel de” centrală ca…patria noastră. QED: “evoluție” = made in Germany.
Din cauza “evoluției” au ieșit britanicii din “familia europeană” (de fapt, din Noul Turn Babel, alias Bruxelles), adică n-au vrut să ajungă la cheremul tandemului franco-german, la care se rezumă toată construcția UE, a cărei conducere este, deci, bicefală (drept dovadă, tocmai oficialii germani și francezi s-au pronunțat cel mai vehement ca britanicii să accelereze procesul de “dezafiliere” – urmărește realitățile diplomatice, dacă nu mă crezi pe mine…de altfel, cred că ți-am oferit un argument suficient ca să ȋnțelegi de ce câinii comunitari latră la caravana Dieselgate, dar s-o muște…nici gând, că doar n-or proceda precum pitbull-ii americani, care, fără să pregete, i-au sfâșiat pe VAGiști).