Wolfsburg, orașul de baștină al mărcii Volkswagen și locul în care se află sediul mărcii germane, începe să ia măsuri pentru evitarea problemelor financiare care ar putea fi cauzate de scandalul Dieselgate. Datorită faptului că marca Volkswagen își are sediul în Wolfsburg și că a ajuns pe primul loc în lume în materie de vânzări, orașul Wolfsburg a ajuns unul dintre cele mai înstărite din Germania – judecând după produsul intern brut pe cap de locuitor. În urma scandalului Dieselgate, consiliul local al orașului a decis să oprească angajările și să înghețe bugetul pentru a evita afectarea financiară a urbei din cauza problemelor prin care ar putea să treacă motorul economic al orașului.
"Chiar dacă orașul nostru nu are datorii și am reușit chiar să adunăm o mică rezervă locală, ne putem aștepta la o scădere mare a încasărilor de taxe", a explicat Klaus Mohrs, primarul orașului Wolfsburg. În ultimii ani, orașul german a profitat de pe urma succesului comercial al Volkswagen, care a obținut profituri importante atât pe piețele tradiționale, cât și pe piețele emergente. Mai mult de jumătate din locuitorii orașului lucrează pentru Volkswagen.Orașul Wolfsburg a stabilit un buget de 430 de milioane de euro pentru anul 2015, din care compania Volkswagen achită o parte consistentă. Consiliul local a decis să amâne votul bugetului pe 2016 pentru luna decembrie, pentru a fi adaptat la venitul declarat de compania Volkswagen, așteptată să anunțe o scădere financiară pe cel de-al treilea sfert al anului curent. Compania Volkswagen finanțează o bună parte din activitățile orașului Wolfsburg, de la echipa de fotbal VfL Wolfsburg, până la diferite evenimente culturale și sportive.
Via DW | AFP | Sursă foto
si totusi, daca masina se incadra pe banc, ce motiv au avut sa umble cu setari frauduloase ??
1. costuri mai mici daca ai doar 1 versiune de soft instalata pe toate motoarele diesel
2. daca ar fi existat 2 tipuri de soft (unul dedicat motoarelor de 2 litri 150 cai, iar altul pentru celelalte motorizari diesel fara adblue) ar fi dat de banuit in randul angajatilor(Consider ca doar o mica parte din conducere si o mica parte din inginerii de la motoare stiau de soft, altfel nu aveau cum sa tina acest secret atatia ani)