"În lumea auto de astăzi există foarte puține lucruri sigure. Dar unul dintre acestea este faptul că motoarele diesel de cilindree redusă sunt pe moarte". Aceasta este opinia lui Sergio Marchionne, CEO Fiat-Chrysler și unul dintre cele mai mari nume ale industriei auto contemporane.
Conform omului care conduce destinele alianței italo-americane, explicația este legată de faptul că emisiile de NOx (Oxizi de Azot) la nivelul orașelor vor trebui eliminate în următorii ani, iar singura soluție pentru acest lucru este eliminarea motorizărilor diesel, cea mai importantă sursă de emisii de acest tip.
Samuelsson (Volvo): "După 2020, diesel-ul nu mai e o soluție"
Opinia lui Marchionne este împărtășită de Hakan Samuelsson, CEO Volvo Cars, alt personaj principal al industriei auto actuale. "Europa a avut o legislație permisivă în zona emisiilor de NOx, însă aceste zile s-au terminat", spune omul sub conducerea căruia Volvo a renăscut din propria cenușă după despărțirea de Ford.
În ceea ce privește soluția înlocuirii motoarelor diesel, Marchionne și Samuelsson sunt din nou pe aceeași lungime de undă: costurile dezvoltării unor versiuni micro-hibride sau hibride ccare să folosească motoare pe benzină și un motor electric sau un generator care joacă rol de motor electric sunt mai mici decât cele pe care le presupune "curățarea" emisiilor unui motor diesel.
Hibrizii înlocuiesc diesel-ul
"Hibrizii sunt inevitabili", spune Sergio Marchionne.
"Un sistem micro-hibrid reușește să ofere o parte din autonomia suplimentară a unui sistem hibrid clasic, dar costurile sunt mult mai reduse", spune Marchionne. Soluția este deja utilizată pe scară largă în Europa, noua generație Suzuki Swift - tocmai prezentată la Geneva - fiind cel mai recent model care mizează pe această abordare în segmentul B. Un astfel de sistem preia energia generată la frânare și o depozitează în acumulatori de capacitate mică, folosind-o în momentele în care motorul pe benzină ar consuma mult, de exemplu la manevrele de parcare sau la pornirea de pe loc.De cealaltă parte, Hakan Samuelsson mizează pe versiuni full-electrice ale modelelor din gamă. "În 2020, Uniunea Europeană a setat o limită de 95 de grame CO2/km pentru gama fiecărui constructor de pe Continent. Până atunci, dieselul se va susține, însă peste această limită există o singură soluție: electrificarea. În 2019 vom prezenta prima noastră mașină de serie 100% electrică.
Apoi, până în 2025, fiecare familie de modele din portofoliul Volvo va avea câte o versiune electrică", spune CEO-ul Volvo.
Tripleta germana vand mai mult de 50% din masinile lor cu motoare diesel motoare de 2L unele de 3 L(motoare mari)
2020 e la doar 3 ani distanta......o perioada prea scurta pt o asemenea decizie(eliminarea motoarelor diesel)
Pe de alta parte, cand toate masinile vor fi electrice s-ar putea sa avem surprize cu pretul energiei electrice samd.
De taxe sa fiti siguri.
Cine are 30k-40k-50k euro sa dea pe o masina noua....nu conteaza ca e Honda sau Mercedes......ala are sigur si bani de taxe si pt. combustibil si pt inmatriculare...si pt. parcari scumpe....pt orice....
E imposibil sa scoti de pe piata motoarele diesel in 3-4 ani......e cererea mare.....milioane de masini pe an se vand cu aceste masini....
2) De pe maşinile de lux şi TIRuri, nu va dispare !
3) Suzuki Swift este o maşină excelentă dar sistemul lor hibrid este FOARTE slab !
Aduce un consum clar mai mic dar tot de concepţie veche.
4) Nissan Note 2017 cu sistemul e-power este hibridul viitorului !!! Prezentului în Japonia unde se vinde excelent !
Marele avantaj al Nissan e-power este faptul că maşina nu este un hibrid oarecare ci o maşină semi-electrică care schimbă modalitatea de condus !!
Aici nu e vorba de achizitii individuale; este evident ca, daca esti dispus sa aloci 50k pentru o masina, mai poti financiar inca 1k/an pentru parcare+taxe+combustibil.
Insa alta este politica companiilor mari, ce achizitioneaza flote intregi pentru business si/sau angajati. Acolo nu e vorba doar de extra-bugetul ce trebuie alocat pentru fiecare masina ci si de dorinta lor de a fi "eco-friendly" si "tax-friendly", pentru a avea un capital de imagine cat mai bun.
Concluzia e ca nu achizitiile individuale dicteaza piata, ci cele in masa.
"va dispărea", nu "va dispare"; ce mama mă-sii...
Scuze.
Oricum nu înţeleg de ce atâtea voturi negative la comentariul meu, cum poţi vota ceva negativ fără să vezi dacă eşti informat despre subiect.
Mda... Oricum, revin peste 3 ani şi vedem atunci.
Ai dreptate ! Cat timp exista cerere pt. diesel nu o sa dispara. Iar cand dispare diesel in mod firesc ar trebuii sa dispara si benzina pt. ca toti isi vor lua electrice. Dar asta va mai tine pana la ultima picatura de petrol exploatata din pamant. Cat mai e petrol o sa se produca in continuare motoare pe benzina si motorina. Eu zic ca in timpul vietii noastre o sa mirosim in continuare combustibilul pe strazi.
ps. Da... cine da 50 de mii pe o masina isi permite si taxe si impozite. Sub 50 de mii mai greu...sunt multi care nu au nici la 50 de mii. In general cine da peste 80 de mii pe masina are de unde si nu il intereseaza intretinerea sau taxele.
https://youtu.be/z1GDE_zEhwg
Nissan Note e-power este un succes foarte mare în Japonia (cea mai vândută maşină din ultimele două luni?)
Iar un model Nissan Juke e-power sau Nissan New Micra e-power va fi un succes în Europa, sau pe orice piaţă vor intra. !!!
Mai ales SUA!
să nu uităm că maşina anului în SUA este electrică !!!
Oricum SUA sunt mult în faţa Europei din multe motive. Noi încă mai stăm cu stick. Şi asta zice multe.
motorul diesel e cel mai popular, daca asta va disparea atunci tirurile si masinile de carat ce vor avea curent :)))? din 15 in 15 minute incarcate? ABERATI
Greu de crezut ca in 2020, tinand cont de datele din 2016. Dar nu imposibil, cel putin cand vine vorba de clasele mini, mica si compacta, clase care impreuna reprezinta grosul vanzarilor in Europa.
Conteza foarte mult si legislatia. Chiar si la o masina de 50.000 de euro sa platesti taxe de acces si impozite care pot totaliza 2-3.000 de euro pe an e stupid dpdv al unui occidental. Occidentalii sunt mai pragmatici si gestioneza bine banii, fiind atenti sa elimine cheltuielile aberante.