În timp ce motoarele diesel trec printr-un declin despre care specialiștii susțin că va duce în viitor la eliminarea acestui tip de propulsie, Ford anunță o premieră absolută inedită în Statele Unite, o piață care nu a fost niciodată foarte prietenoasă cu motorina: pick-up-ul Ford F-150 va primi în 2018 o motorizare diesel.
Mutarea celor de la Ford este interesantă din cel puțin două motive. Primul este cel al imaginii excepționale pe care F-150 o are în SUA, acolo unde este cea mai vândută mașină de pe piață indiferent de segment în ultimele patru decenii. Al doilea este legat de faptul că această mișcare este una surprinzătoare în contextul în care scandalul Dieselgate, în care au fost implicați cei de la Volkswagen, a pornit din SUA, acolo unde clienții în scădere pentru acest tip de motor păreau să condamne dieselul la dispariție.
Motorul diesel pe care îl primește Ford F-150 este un V6 de 3.0 litri botezat Power Stroke care produce 253 de cai putere și 596 de Nm. Produs la fabrica Ford din Dagenham, Marea Britanie, motorul de pe F-150 a fost ales pentru capacitatea sa de remorcare. Împreună cu motorul V6 diesel, F-150 poate remorca peste cinci tone (5170 de kilograme).Antecedente diesel în gama F-Series și un proces în derulare
Deși o premieră pe F-150, cel mai popular model din gama de pick-up-uri F-Series, dieselul este o cunoștință mai veche a celei mai vândute familii de "cărăuși" din Statele Unite. Astfel, versiunile F-250 și F-350 Heavy Duty beneficiază de aportul unor motorizări diesel încă din anii '80.
De altfel, Ford se află în mijlocul unui proces în Statele Unite pe tema motoarelor diesel oferite de pick-up-urile sale, compania americană fiind acuzată la Curtea Federală din Detroit că utilizează un software ilegal pentru limitarea emisiilor de noxe în timpul testelor.
Acuzele sunt asemănătoare cu cele pe care Volkswagen le-a primit în cazul Dieselgate.
Oricum, cu motorul acesta au o baza buna sa incerce aducerea F150.
In cazul pick-up-urilor mid exista de mult motorizari diesel de litraj mediu si in SUA. Vezi Colorado/Canyon de la GM, modele care nu-s comercializate in Europa si care vin cu un 2.8 l L4 de 181 cp si 500 nm.
pt un clio symbol nu
Un Clio Symbol nu are sens oricum.
Situatia prezenta a aparut datorita faptului ca EU a inceput sa refuze astfel de motoare si fabrica a facut o oferta buna celor de la Ford ca sa mentina productia si chiar sa o creasca fiind vorba de un volum mare pt SUA. Vom vedea cat de bune sunt.