Miercuri, 02.05.2012
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Mitsubishi este un producător recunoscut pentru calitatea modelelor sale off-road. A făcut istorie cu Pajero, apoi a introdus Outlander, un SUV complet. Iar pentru că piaţa SUV-urilor compacte a început să crească, Mitsubishi a răspuns cu ASX. Are dimensiuni restrânse, ceea ce îl face ideal pentru traficul urban. Dar are toate calităţile unui mini SUV, inclusiv tracţiune integrală. Deci este perfect pentru drumurile noastre grele. Şi pentru a îl face şi mai atractiv, importatorul autohton a dezvoltat o ediţie specială gândită pentru piaţa românească: Diamond Edition.
Mitsubishi ASX (2010)
- Pret de pornire 24.090 €
- Pret model testat 31.998 €
- Taxa auto 262 €
Motor / Transmisie
Motorul diesel de 1.8 litri şi 150 CP este cel mai mare atu al modelului ASX. Este primul motor diesel dezvoltat chiar de Mitsubishi şi s-a dovedit a fi un propulsor de succes. Este silenţios, puternic şi oferă suficient cuplu. Până la apariţia acestui propulsor, Mitsubishi îşi dota modelele pentru piaţa europeană cu motoare diesel achiziţionate de la alţi producători. Modelul Outlander a folosit la început motorul TDI 2.0 de origine Volkswagen, pentru ca apoi să treacă la un 2.2 diesel împrumutat de la grupul PSA. Mitsubishi ASX a avut onoarea să fie primul model din gamă care a folosit motorul diesel 1.8 Di-D. Este un motor cu un raport putere/cilindree bun, oferă reprize excelente şi este chiar silenţios. Cuplul motor maxim este de 300 Nm şi este oferit între 2.000 şi 3.000 rpm.
Singura problemă este legată de transmisie. Puterea este gestionată de o cutie de viteze manuală cu şase rapoarte. Primul raport este extrem de scurt şi acest lucru devine uneori enervant. Îl folosim la plecarea de pe loc, imediat fiind nevoie de treapta a doua. În rest, nimic de reproşat, timoneria este suficient de precisă pentru o utilizare plăcută. Păcat însă că Mitsubishi nu oferă şi opţiunea pentru o cutie automată, eventual cu două ambreiaje. Pentru un SUV compact destinat mai ales uzului urban, ar fi fost o opţiune logică.
Consum
Pentru modelul ASX 1.8 Di-D, Mitsubishi anunţă un consum mediu de motorină de 5.7 litri/100 km. La drum lung, consumul oficial este de 4.9 litri/100 km. Am folosit modelul de test preponderent pe drumuri naţionale şi am reuşit să înregistrăm un consum de 5.1 l/100 km. La drum lung şi viteze de croazieră, motorul de 1.8 diesel de pe ASX se dovedeşte a fi economic.
În ceea ce priveşte concurenţa, doar noua Mazda CX-5 cu motor diesel de 2.2 litri se dovedeşte a fi mai economică. Cifrele oficiale spun că Mazda CX-5 2.2 CD consumă 5.2 litri/100 km. Restul concurenţei are motoare ce consumă mai mult.
Performanţe
În ceea ce priveşte performanţele, ASX 1.8 DI-D se descurcă onorabil. Viteza maximă este de 198 km/oră, iar acceleraţia de la 0 la 100 km/oră se face în fix 10 secunde. Privind la cifrele concurenţei, ASX se dovedeşte a fi competitiv. Jeep Compass cu motor 2.2 CRD de 163 CP este ceva mai rapid la viteza de top, dar mai lent la acceleraţie, iar noua Mazda CX-5 2.2 diesel este cea mai sprintenă. 0-100 km/h în cazului modelului Mazda se face în 9.4 secunde, în timp ce viteza de top este practic egală.
Interior
Interiorul versiunii Diamond Edition este o surpriză. Pentru a atrage, acest model dedicat pieţei româneşti vine cu o tapiţerie de piele roşie şi inserţii de piele de aceeaşi culoare pe feţele de uşă. Combinată cu culoarea exterioară albă, pielea roşie oferă un contrast interesant. Mai mult, scaunele au acum încălzire electrică şi un sistem de masaj, butoanele fiind montate pe consola centrală lângă butonul sistemului de tracţiune integrală. Tot la interior, Diamond Edition vine cu iluminare interioară cu LED-uri, ceea ce aduce în habitaclu o lumină albă interesantă. În rest, nu a fost schimbat nimic faţă de un ASX normal. Plasticele sunt de calitate medie, iar spaţiul interior este suficient pentru patru ocupanţi. Spaţiul în portbagaj este de 442 litri.
Preţ de achiziţie
Mitsubishi ASX Diamond Edition este disponibil ca variantă de echipare doar pentru versiunea cu motor diesel. Oferta constă în trei variante Diamond Edition, diferenţele fiind date de lista de dotări oferite în standard. Modelul testat de noi a fost versiunea Diamond Edition A13. Preţul de listă este 31.998 euro, dar Mitsubishi oferă un preţ de 27.623 dacă se optează pentru achiziţionarea prin programul Rabla. În oferta Mitsubishi mai există două versiuni Diamond Edition cu preţuri de 32.962 şi respectiv 33.980 euro (TVA inclus).
Preţul este competitiv, deşi la concurenţă există şi preţuri mai mici. Cel mai de temut concurent este Mazda CX-5 cu motorul 2.2 diesel de 150 CP. În echiparea Challenge, preţul de listă este de 28.590 euro, TVA inclus.
Siguranţă
Mitsubishi ASX a fost testat de către EuroNCAP anul trecut în cadrul unei sesiuni de crash teste. A obţinut scorul general maxim de cinci stele şi un grad de protecţie de 86% pentru pasagerii adulţi.
În dotarea de serie a modelului ASX intră airbaguri frontale şi laterale, airbag pentru genuchi şi airbaguri laterale tip cortină. Pe lista sistemelor electronice de asistare regăsim M-ASTC, cotrolul activ al stabilităţii şi tracţiunii şi Hill Start Assist System - asistenţă la plecarea din rampă.
Ţinută de drum
ASX are o suspensie setată pentru confort. Nu avem însă de a face cu o barcă, cel de la volan fiind satisfăcut şi când ASX are de negociat viraje. Suspensia lui ASX se descurcă excelent şi în oraş, filtrând bine denivelările din carosabil. Modelul japonez este avantajat în mediul citadin şi de dimensiunile compacte. ASX se poate aventura şi în afara şoselei datorită modului 4WD, dar cu moderaţie. Poate negocia fără probleme un drum forestier mai accidentat, dar cam atât.
Vizibilitate
Vizibilitatea este bună la bordul lui ASX. Fiind un SUV compact, poziţia de condus este un pic mai înaltă ceea ce oferă o vizibilitate mai bună asupra traficului. Unghiurile moarte nu sunt exagerate, iar la manevrele cu spatele ajută mult şi setul de senzori de parcare. Versiunea Diamond Edition vine şi cu o cameră video pentru mersul cu spatele ce proiectează imaginile pe display-ul generos al sistemului multimedia Clarion.
Tehnologie
Modelul ASX Diamond Edition vine cu o serie de îmbunătăţiri la capitolul tehnologie. Pe lista de dotări standard regăsim sistemul de masaj de care pomeneam mai devreme şi iluminarea interioară cu LED. LED-urile au fost folosite şi pentru luminile de zi aplicate sub proiectoare. De asemenea, luminiile de poziţie folosesc LED-uri. Sistemul multimedia a fost înlocuit cu un sistem Clarion cu un display touch. La acesta poate fi conectat orice sursă externă de muzică: USB, iPod, bluetooth. Poate reda inclusiv imagini video. Calitatea sunetului oferită este bună. Tot sistemul Clarion joacă şi rol de navigaţie, pe acelaşi display putând fi afişată harta digitală a oraşului în care ne aflăm şi indicaţii de traseu. Mai avem camera pentru mersul cu spatele de o rezoluţie bună şi un sistem de pornire a motorului Viper 5101V prin intermediul telecomenzii.
Design
În ceea ce priveşte designul, ASX-ul Diamond Edition se deosebeşte de modelele normale prin câteva elemente de caroserie. Avem spoilere vopsite integral în curloarea caroseriei, o evcuare dublă pentru sistemul de eşapament. luminiile de zi cu LED, ornamente cromate pentru bara faţă şi logo-ul ASX aplicat pe lateralul caroseriei. Ar fi mers poate şi nişte jante mai mari, Mitsubishi optând pentru jantele clasice de aliaj de 16 inch cu anvelope 215/65R16.
Ne-a placut
- Motor diesel excelent
- Dinamică bună
- Dotări aproape complete
Nu ne-a placut
- Anumite finisări
- Lipsa cutiei de viteze automate ca opţiune
Ştiri despre Mitsubishi
-
Divizia Mitsubishi din Cehia a dezvoltat o ediție specială pentru modelul Colt. Denumită Colt Performance, aceasta este inspirată din lumea raliurilor. (Luni, 16 Decembrie 2024)
-
Constructorul japonez de automobile anunță că noul Outlander PHEV, un SUV dezvoltat special pentru Europa, va debuta în data de 1 octombrie. Va fi disponibil și în România. (Vineri, 19 Iulie 2024)
-
Constructorul asiatic de automobile prezintă noul Xforce, un SUV compact care urmează să fie produs în Indonezia. Acesta nu va fi oferit pe piața din Europa. (Joi, 10 August 2023)
-
Constructorul japonez de automobile a prezentat cea de-a șasea generație a modelului L200. Aceasta propune un design nou, iar gama de motorizări include, cel puțin pentru moment, doar unități diesel cu până la 204 CP. (Miercuri, 26 Iulie 2023)
-
Constructorul nipon de automobile a publicat un teaser video cu un viitorul crossover. Acesta va fi disponibil, inițial, în țările din ASEAN, dar ar putea fi comercializat și pe alte piețe. (Luni, 03 Iulie 2023)
referitor la treapta 1-a .. o avea "reductorul integrat" la fel ca prafosul carpatin :)
Dintr-o data competitorii mai rapizi Mazda CX-5, Hyundai Santa Fe, Kia Sorento, Opel Antara, Volkswagen Tiguan s-au "evaporat" la testul asta, nu? De unde atata subiectivism pentru un redactor?
Nu încercaţi să comparaţi 2 autoturisme din aceeaşi clasă ca note/număr de stele fiindcă veţi ajunge la niste concluzii năucitoare :))
Nu inteleg ce cauta Compass in aceasta ecuatie? Credeam ca vorbim de masini!
Toata stima pentru motorul de 1,8 diesel, este silentios si potent. Overall, un pic cam scumpa, dar tehnologia se plateste (la fel ca si la CX-5)
Mitsubishi 28 de poze, Citroen 63, Audi S7 41 de poze, Lodgy 25. Care este criteriul dupa care stabiliti numarul de poze?
Si multumesc pentru ca ati facut o poza si cu locurile din spate.
SPor!
http://www.automarket.ro/test-drive/renault-koleos-facelift-cvm-privilege-43960.html
Da discutam de masini, cu Renault in calitate de constructor cu state mult mai vechi decat Mitsubishi in industria auto, in prezent un Renault aflat intr-o Alianta cu un specialist 4x4-Nissan, adica un grup puternic aflat intr-un clasament la ani lumina de maruntelul Mitsubishi. Mda, as spune ca trebuie sa discute oameni seriosi, nu comedianti. Lasa oamenii care stiu cum stau lucrurile si du-te inapoi la spart seminte in fata blocului, copile.