Dezastru pentru Loeb: Hirvonen castiga Raliul Australiei la "masa verde"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Dupa un Raliu al Australiei lipsit de peripetii pentru Sebastien Loeb, francezul este nevoit sa se recunoasca totusi invins dupa ce comisarii au descoperit o problema la toate masinile Citroen care au luat startul in cea de-a zecea etapa a WRC 2009. In urma unei verificari tehnice care aa vut loc dupa terminarea raliului, comisarii au descoperit ca o parte din bara anti-ruliu de pe masinile Citroen (Loeb, Sordo si Ogier) este neomologata, cei trei piloti primind cate un minut de penalizare din aceasta cauza. Astfel, desi Loeb reusise sa termine pe prima pozitie a Raliului Australiei, francezul cade pe doi, in urma marelui sau rival, Mikko Hirvonen (Ford).
Echipa Citroen si-a recunoscut imediat greseala, zona barei anti-ruliu in cauza fiind diferita de cea din fotografiile de omologare a masinilor de concurs. Francezii nu vor face apel, rezultatele modificate devenind astfel cele finale oficiale ale Raliului Australiei. Loeb reusise sa il invinga pe Hirvonen dupa trei zile excelente in Australia, francezul revenind in clasamentul general, unde se afla la doar un punct in spatele lui Hirvonen. Penalizarea il trimite insa la cinci puncte de finlandez, care devine astfel principalul favorit la castigarea titlului in acest an.
Diferenta dintre Hirvonen si Loeb este acum de cinci puncte."Acceptam decizia in conditiile in care fotografia de omologare nu este identica cu piesa montata pe masina. Diferenta nu a avut insa niciun efect in ceea ce priveste performantele sau fiabilitatea masinii. A fost pur si simplu o eroare administrativa, care nu are vreo legatura cu dorinta cuiva de a pacali regulile. Echipa isi cere scuze in fata lui Sebastien Loeb si Daniel Elena, care reusisera o victorie superba in Australia in acest weekend", a spus Olivier Quesnel, directorul sportiv al echipei Citroen.
Sebastien Loeb s-a aratat dezamagit de faptul ca a pierdut o victorie absolut meritata: "Evident, sunt dezamagit. Insa trebuie sa acceptam ca regulile trebuie aplicate. In loc sa ma aflu la un punct in spatele lui Mikko Hirvonen, am de recuperat acum un deficit de cinci puncte pentru a reusi sa castig campionatul. Acest lucru complica in mod clar lucrurile in ceea ce priveste candidatura noastra la al cincilea titlu, insa nu va avea niciun efect legat de determinarea noastra de a invinge in Spania", a spus Loeb.
Pana la finalul sezonului au mai ramas doua etape, iar Hirvonen isi permite sa termine pe pozitia a doua in Spania si Marea Britanie pentru a deveni campion mondial, in conditiile in care Loeb castiga tot pana la final.
Pe de alta partea, francezul nu mai depinde acum doar de el si de masina sa, asteptand o eventuala eroare sau o clasare sub podium pentru Hirvonen pentru a se impune.REZULTATE FINALE AUSTRALIA
1. Hirvonen-Lehtinen (Ford Focus WRC) 2'53’06”5
2. Loeb-Elena (Citroen C4 WRC) + 47”5
3. Sordo-Marti (Citroen C4 WRC) + 1'04”6
4. Latvala-Anttila (Ford Focus WRC) + 1'52"0
5. Ogier-Ingrassia (Citroen C4 WRC) + 2'23”3
6. Wilson-Martin (Ford Focus WRC) + 5'25”3
7. H. Solberg-Menkerud (Ford Focus WRC) + 7'17”8
8. Villagra-Perez Companc (Ford Focus WRC) + 7’39”4
CLASAMENT GENERAL PILOTI
1. Mikko Hirvonen (78)
2. Sebastien Loeb (73)
3. Daniel Sordo (50)
4. Jari-Matti Latvala (36)
5. Henning Solberg (29)
6. Petter Solberg (25)
7. Matthew Wilson (23)
8. Sebastien Ogier (20)
CLASAMENT GENERAL CONSTRUCTORI
1. Citroen (133)
2. Ford (120)
3. Stobart Ford (69)
4. Citroen Junior (37)
5. Munchi's Ford (21)
Comentarii (2)