Dezamagire la EuroNCAP: Un singur model de cinci stele - Toyota Verso

De Bogdan Mirică
Publicat Joi, 04.03.2010
Ultima sesiune de teste EuroNCAP a marcat o serie de rezultate dezamagitoare. Seat Exeo, Nissan Cube si Kia Venga au pbtinut patru stele iar codasul Citroen Nemo doar trei. Motive de lauda are doar Toyota Verso cu cinci stele.

In timp ce toata atentia presei este concentrata asupra Salonului Auto de la Geneva, oficialii EuroNCAP au dat publicitatii rezultatele unei noi sesiuni de teste, care a adunat la start, de aceasta data, numai cinci modele. Este vorba despre Toyota Verso, Seat Exeo, Nissan Cube, Citroen Nemo si Kia Venga, modele care nu au surprins placut, cu o singura exceptie.

Rezultatele dezamagitoare se datoreaza in mare parte si modificarilor aduse de EuroNCAP testelor de impact si legislatiei. Organismul european a ridicat limita de atingere a celor cinci stele, procentul de siguranta minim necesar pentru aceasta distinctie urcand de la 75 la 80% in cazul protectiei adultilor si protectiei copiilor. Cel mai mare salt s-a produs insa la capitolul protectia pietonilor, unde procentul minim a urcat de la 25 la 40 de procente.

Dintre toate "exponatele" enumerate mai sus, cel mai putin sifonat a iesit Toyota Verso, singurul model care a reusit sa bifeze distinctia maxima de cinci stele. Verso a reusit sa isi asigure cele cinci stele si sa inregistreze un procent de protectie pentru pietoni, de 69%.

Citroen Nemo Multispace, o masina bazata pe varianta utilitara a modelului cu acelasi nume, a primit cel mai mic punctaj din aceasta serie, cele trei stele penalizand astfel prestatia dezamagitoare a francezului.

La capitolul sisteme de siguranta procentul obtinut a fost de numai 29%, sisteme ca cel de stabilitate si de limitare a vitezei nefiind incluse in lista de optionale.

La capitolul protectia adultilor, Nemo a suferit din cauza lipsei airbagurilor cortina si a performantelor slabe la impactul posterior.

Seat Exeo, sedanul bazat pe vechiul Audi A4, a primit doar patru stele din cauza unor structuri rigide ale bordului, care pot rani genunchii si femurul pasagerilor fata, airbagul destinat pentru a proteja soferul in acest sens, fiind practic inutil.

Exeo s-a descurcat bine atunci cand vine vorba de protectia pietonilor si a copiilor. Nu acelasi lucru se poate spune despre Nissan Cube, care nu a oferit suficienta protectie pentru copii la impactul frontal, multumindu-se asadar cu un total de numai 4 stele.

Ultimul vehicul testat, Kia Venga, a obtinut tot patru stele, insa cu oarecare dificultati. Problema a fost reprezentata de centura de siguranta a ambilor pasageri fata, care a fost taiata in momentul impactului.

Kia a reactionat imediat si a lasat sa se inteleaga ca va remedia problema si va cere o validare a celor patru stele, pentru a-si linisti clientii.

via | euroncap

Comentarii (6)

  • Catastrofe !
    Ma asteptam la Venga, Nemo, Cube sa fie niste petarde la EuroNcap.

    Dar Seat ?
    Ce se intampla ?
    4 15
  • Cu noile reglementari EuroNCAP, cele 5 stele se vor obtine mai greu
    EuroNCAP a inasprit conditiile in care se fac noile testari, multe masini care in trecut au luat 5 stele este foarte probabil ca acum sa ia 4 stele cu noile reglementari . Cat despre Exeo, acesta se bazeaza pe o platforma Audi de 10 ani . Sa nu uitam ca si fostul BMW Seria 5 ( 2003-2010 ) a luat 4 stele cand a fost testat prima data, ulterior dupa multiple modificari modelul bavarez de clasa mare a luat 5 stele .
    13 1
  • Victor
    Logan, Logan MCV si Sandero au luat 3 stele la EuroNCAP
    Dacia Logan, Logan MCV si Sandero au luat 3 stele la EuroNCAP . In ciuda acestui rezultat, vanzarile Dacia in Europa si nu numai au explodat . De vazut cate stele va lua Duster .
    12 1
  • @titi
    Titi... Seat e cel mai "petarda" dintre toate :)
    9 8
  • "petarda" exeo
    asa e titel... si cand te gandesti ca unii compara Seat cu Renault...
    5 1
  • Dan Capitan
    ARO s-a descurcat cel mai bine
    https://neurococi.ro/posts/La-ciocnirea-cu-un-Aro-testul-NCAP-a-lua
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru