La mai mult de o jumătate de an de la anunţul privind stabilirea unei alianţe între PSA Peugeot Citroen şi GM Europe (Opel şi Chevrolet) pe Bătrânul Continent, cei doi mari constructori au anunţat astăzi detaliile programului de dezvoltare ale cărui prime modele vor ieşi pe piaţă în 2016.
PATRU PROIECTE DE BAZĂ
Conform comunicatului oficial publicat de GM Europe şi de PSA Peugeot-Citroen, colaborarea dintre cele două părţi se va concentra pe patru mari proiecte care vor da naştere unor modele sau platforme dezvoltate în comun. Acestea vizează mai ales segmentele mici ale pieţei - maşinile de oraş - dar se dilată şi înspre segmentele superioare.
Primul proiect pe care Opel, Chevrolet, Peugeot şi Citroen îl vor pune în aplicare va fi unul în urma căruia Opel va aduce în gamă o utilitară compactă, bazată probabil pe Peugeot Partner, în timp ce Peugeot va beneficia de platforma GM de dezvoltare a unui SUV compact/crossover. Cel mai probabil, în acest caz va fi vorba de viitorul echivalent Peugeot al noilor Opel Mokka şi Chevrolet Trax, crossovere de segment D lansate cu fast în acest an.Al doilea proiect are la bază o colaborare pe zona monovolumelor de segment B (clasa mică) între Opel şi Citroen.
va fi vorba, probabil, de înlocuitorii lui Opel Agila pe de o parte şi de Citroen Nemo sau chiar C3 Picasso pe de alta.Punctul de lucru cu numărul 3 este o generalizare a primelor două. Este vorba de specificarea clară a faptului că Opel şi PSA vor dezvolta o platformă comună pe care vor fi construite toate modelele de segment mic în viitor. Aceasta promite emisii reduse de CO2 şi, deci, cun consum scăzut, iar motoarele vor fi dezvoltate de asemenea la comun. Proiectul specifică şi că pe această platformă va fi construită "noua generaţie de maşini în Europa şi în alte regiuni".
A patra linie comună de lucru între cei doi constructori va viza dezvoltarea unei viitoare generaţii de modele de clasă medie. Astfel, Insignia, C5 şi 508 vor avea din 2016 o platformă comună, urmând să se înrudească îndeaproape.
Mai multe detalii financiare şi economice legate de colaborarea dintre PSA şi GM în Europa pot fi analizate AICI.
Corect, asa vor ajunge si francezii sa vanda Citroen si Peugeot la americani, doar ca vor purta sigla Buick pe bot.
Deci vor sa faca impreuna o mare mare ciorba si sa dea in fiecare tara cate o portie din respectiva ciorba dar in farfurii cu sigle diferite.
Pe zi ce trece apar tot mai multe masini nasoale, tot felul de combinatii pocite iar in conditiile astea, dpmdv ideea cu bicicletele cred ca devine o optiune de luat in seama pt transportul pe distante mici si medii, iar in rest... trenul, ca mai nou circula bine, chiar si cu 140 km/h pe anumite portiuni.
Bleaaah, mi s-a cam luat de GM (leadership), va trebui sa ma autoeduc in timp sa ma concentrez prioritar pe marca in sine care ma atrage, Buick, sau, ma rog, pe ce va mai ramane cat de cat valoros din ea, desi pot oricand, cu usurinta, sa plonjez in istoria fabuloasa a masinilor care erau masini, carevasazica ! Si ghici ce voi face in definitiv.......