Detaliile colaborării Opel-Chevrolet-Peugeot-Citroen: modele colective de segment mic şi platformă comună pentru Insignia, C5 şi 508

de Mircea Meșter
Miercuri, 24.10.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Francezii de la Peugeot şi Citroen şi germanii de la Opel plus divizia europeană a celor de la Chevrolet vor avea platforme comune pe segmentele mici şi medii începând cu anul 2016.

La mai mult de o jumătate de an de la anunţul privind stabilirea unei alianţe între PSA Peugeot Citroen şi GM Europe (Opel şi Chevrolet) pe Bătrânul Continent, cei doi mari constructori au anunţat astăzi detaliile programului de dezvoltare ale cărui prime modele vor ieşi pe piaţă în 2016.

PATRU PROIECTE DE BAZĂ

Conform comunicatului oficial publicat de GM Europe şi de PSA Peugeot-Citroen, colaborarea dintre cele două părţi se va concentra pe patru mari proiecte care vor da naştere unor modele sau platforme dezvoltate în comun. Acestea vizează mai ales segmentele mici ale pieţei - maşinile de oraş - dar se dilată şi înspre segmentele superioare.

Toate cele patru proiecte vor fi dezvoltate prin combinarea celor mai bune arhitecturi ale platformelor și tehnologiilor de la partenerii Alianței.

General Motors
Comunicat oficial
Primul proiect pe care Opel, Chevrolet, Peugeot şi Citroen îl vor pune în aplicare va fi unul în urma căruia Opel va aduce în gamă o utilitară compactă, bazată probabil pe Peugeot Partner, în timp ce Peugeot va beneficia de platforma GM de dezvoltare a unui SUV compact/crossover. Cel mai probabil, în acest caz va fi vorba de viitorul echivalent Peugeot al noilor Opel Mokka şi Chevrolet Trax, crossovere de segment D lansate cu fast în acest an.

Al doilea proiect are la bază o colaborare pe zona monovolumelor de segment B (clasa mică) între Opel şi Citroen.

va fi vorba, probabil, de înlocuitorii lui Opel Agila pe de o parte şi de Citroen Nemo sau chiar C3 Picasso pe de alta.

Punctul de lucru cu numărul 3 este o generalizare a primelor două. Este vorba de specificarea clară a faptului că Opel şi PSA vor dezvolta o platformă comună pe care vor fi construite toate modelele de segment mic în viitor. Aceasta promite emisii reduse de CO2 şi, deci, cun consum scăzut, iar motoarele vor fi dezvoltate de asemenea la comun. Proiectul specifică şi că pe această platformă va fi construită "noua generaţie de maşini în Europa şi în alte regiuni".

A patra linie comună de lucru între cei doi constructori va viza dezvoltarea unei viitoare generaţii de modele de clasă medie. Astfel, Insignia, C5 şi 508 vor avea din 2016 o platformă comună, urmând să se înrudească îndeaproape.

Mai multe detalii financiare şi economice legate de colaborarea dintre PSA şi GM în Europa pot fi analizate AICI.

Comentarii (5)

  • Giga Motors
    Numai "colaborare" nu-i asta...... Hai, lasati-ma cu aberatiile voastre "in crucis", GM si PSA, deja ma siderati, cred ca pana la urma o sa-mi vâr picioarele in ea de industrie auto si, in consecinta, o sa ma dau pe biţoacle......Ba unde mai pui ca ar fi si mai sanatos pentru organism?
    7 8
  • @Giga Motors:

    Corect, asa vor ajunge si francezii sa vanda Citroen si Peugeot la americani, doar ca vor purta sigla Buick pe bot.

    Deci vor sa faca impreuna o mare mare ciorba si sa dea in fiecare tara cate o portie din respectiva ciorba dar in farfurii cu sigle diferite.


    Pe zi ce trece apar tot mai multe masini nasoale, tot felul de combinatii pocite iar in conditiile astea, dpmdv ideea cu bicicletele cred ca devine o optiune de luat in seama pt transportul pe distante mici si medii, iar in rest... trenul, ca mai nou circula bine, chiar si cu 140 km/h pe anumite portiuni.
    9 3
  • BaditzaEx
    cat de bine arata actualele 508 si C5 ( cel putin C5 de cand a aparut a fost a masina f frumoasa si originala ), plus ca aceste 2 modele nu se aseamana intre deloc din nici un unghi, ambele au o personalitate diferita si aparte , Dar sa vad peste cativa ani distrugerea acestor 2 marci chiar ca o sa-mi bag picioarele si poate o sa ne luam biciclete ( macar alea sa ramana diferite ) :)), globalizarea asta idioata o sa ne faca sa consideram grupul VAG unul cu masini interesante LOL, poate ca la masini mici C1-C2/Opel Corsa / Chevrolet Aveo o mai merge dar sa vezi de la 308/Astra in sus acelasi lucru la 4 marci diferite ar fi groaznic - o sa avem diferite doar brelocurile
    9 1
  • Daca se vrea, se pot face 3 modele de la 3 marci pe aceeasi platforma fara sa semene la exterior sau interior, platforma comuna nu inseamna asta, si chiar cred ca cele 3 vor fi diferite ca aspect, cel mai urat scenariu ar fi ca-n cazul Lanciei Thema, unde "platforma comuna" cu Chrysler 300C este grila si cu emlema, dar nu cred ca se va intampla asta , adica un Opel si cu-n Citroen nu pot imparti acelasi interior, refuz sa cred ca vor face asta.
    3 2
  • Giga Motors
    Dane, ba fix ceea ce prevezi se va intampla, nici macar rebadging-ul nu va mai fi la moda, ci schimbatul pur si simplu ar siglelor pe aceeasi gama de produse, jocul acesta comod, fara batai de cap si extrem de amagitor pentru clienti, recte cazul Fiat-Chrysler, deci tu poti sa refuzi sa crezi, nu-i bai, dar in mod sigur gagiii de la GPMSA (am anagramat putin GM plus PSA, deoarece si conceptiile lor vor fi tot asa) vor refuza sa creada ca i-ar putea impiedica ceva sau cineva sa se dedea la talmes-balmes-ul lor fistichiu deja preconizat pe hartie (iti dai seama ce orori vor iesi si practic). Asadar, mai frati intr-ai durerii, deschideti larg portofelele pentru urmatoarele permutari gingase: Opelgeot, Opeloen, Chevgeot, Chevroen......dar stati, n-am terminat, o luam si in sens invers: Peugeopel, Peugeolet, Citropel si Citrolet. Acestea nu sunt marci de sucuri de cartier la bidon de 10 litri si la pret de 1 leu, stati linistiti. Nu mai traversez si Oceanul, ca ar rezulta alte nazbatii, gen Buigeot sau Buickoen. Dar asta ar fi cea mai tare: Peuguick :)

    Bleaaah, mi s-a cam luat de GM (leadership), va trebui sa ma autoeduc in timp sa ma concentrez prioritar pe marca in sine care ma atrage, Buick, sau, ma rog, pe ce va mai ramane cat de cat valoros din ea, desi pot oricand, cu usurinta, sa plonjez in istoria fabuloasa a masinilor care erau masini, carevasazica ! Si ghici ce voi face in definitiv.......
    7 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru