După primele imagini oficiale apărute la jumătatea acestei luni, noul model electric EV6 beneficiază de o prezentare completă din partea celor de la Kia.
Construit pe arhitectura dedicată Electric-Global Modular Platform, aceeași platformă folosită de Hyundai Ioniq 5, crossoverul electric EV6 beneficiază de tehnologia care permite încărcarea la prize ultra-rapide.
Kia promite că încărcarea bateriei de la 10% la 80% va avea loc în doar 18 minute, iar EV6 va avea nevoie de sub 5 minute la o priză ultra-rapidă pentru 100 de kilometri de autonomie.
Există două opțiuni pentru baterie: 58 kWh sau 77.4 kWh. Modelul poate fi comandat atât cu tracțiune integrală, cât și cu roți matrice spate (în premieră pe un model electric de la Kia).
Constructorul asiatic susține că EV6 are o autonomie maximă de circa 510 kilometri cu o singură încărcare, în cazul bateriei de 77.4 kWh.
Clienții vor putea alege între trei versiuni: EV6, EV6 GT-Line și versiunea sport EV6 GT. În cazul acesteia din urmă, accelerația de la 0 la 100 km/h va avea loc în 3.5 secunde, iar viteza de top va fi de 260 km/h.
În echiparea de bază, Kia EV6 beneficiază de bateria de 58 kWh și de un motor electric de 170 de cai putere.
Via Kia
Este un plus si garantia KIA de 7 ani.
BRAVOS KIA!!!!
Asteptam si preturile in Romania.
dar te rog, imparte-l in 10 sa fie tensiunea maxima
De asemenea, va fi necesar să adăugați cei 20 de litri ai portbagajului din față (52 de litri pe versiunea cu tracțiune spate, care nu are motor în față).
Nimic nou insa. Poate doar viteza de incarcare a bateriei 10-80% in 18min! Mai sa fie? Adica incarci doua treimi din baterie (~340km echiv) in 18 minute. La ce statie? Exista in Romania?
Asta ar fi ceva. Buna de oras, dar cat costa?
- 380 km pt. EV6 baza (RWD), cu baterie de 58 kWh, cu 170 CP ;
- 410 km pt. EV6 GT (AWD), cu baterie de 77,4 kWh si 584 CP;
- 510 km pt. EV6 (RWD), cu baterie de 77,4 kWh si 225 CP.
Vezi:
https://www.topgear.com/car-news/electric/new-kia-ev6-and-fast-version-will-do-0-62mph-35s
Capacitatea de tractare este excelenta pt. KIA EV6: 1.600 kg.
Reamintesc ca modelul RENAULT Zoe are o capacitate de tractare: 0 (zero) kg!!!
Zici ca ar fi buna doar de oras atat timp anunta viteze pana la 260km/h? La autonomia asta/viteza de incarcare nu as zice ca e doar de oras.
Mai e o stire cu superchargere Tesla ce vor fi pana la Timisoara asezate fix unde trebuie, verifica pe site.
Un semn bun e ce declara KIA: aceasta masina e prima din valul generatiei viitoare.
masina asta nu se poate incarca la statiile Tesla.
Eu ca clujean, ca sa ma duc la Eforie trebuie sa opresc de 2 ori sa incarc. Teoretic merge doar cu o oprire, dar practic nu, ca mai dau drumul la aer conditionat, mai fac o depasire sau vreo aroganta pe autostrada, daca tot e masina asa de performanta. Asa ca cu siguranta vor trebui 2 opriri. Nici o problema, oricum fac 2 opriri si acum, dar opresc unde vreau eu si cat vreau eu, nu sunt conditionat de locul unde e statia de incarcare, daca e ocupata sau nu de alti guvizi ca si mine, sau daca e nu stiu ce statie (s-ar putea sa nu fie una de putere si sa stau cu orele). Am un stres pe care acum nu-l am la combustibilul lichid.
Vad ca are o acceleratie fulminanta. Degeaba, da daca ii dau trei talpi nu mai ajung azi la mare. Deci nu e masina de drum lung. Punct. Asta e valabil pentru orice electrica momentan.
Iarasi, daca merg cu 260 la ora se duce bateria de nu ajung de la Bucuresti la Fetesti. Sunt filme destule pe youtube cu Tesla care se termina repede pe Autobahn la viteze mari. Nu cred ca kia asta e mai buna.
Soacra mea face mancare mai buna ca fiica-sa. :)
Omul arată cu subiect și predicat ce neajunsuri ar avea cu electrica și voi îl puneți să se mute în cloaca asta de București sau îl trimiteți în vacanțe la Mediterană (a propos, Croația are ieșire doar la Adriatică dar anonimul n-a aflat încă, de mult ce-a fost pe-acolo).
Dacă astea sunt soluțiile, n-am decât să-l felicit pentru alegerile făcute: termică, Bulgaria și Cluj.
Nu dă bine să recunoști c-ai greșit, mai ales după ce ai făcut pe nebunul că e câh Marea Neagră dar te-ai dat de gol că aia pe care o recomanzi n-ai văzut-o decât în poze.
E clar ca o autonomie mai mare nu vom vedea foarte curand pana ce greutatea bateriilor nu va scadea. Nu stiu cat de sanatos e sa pui baterii foarte grele doar pt a creste cu inca 2-300 km autonomia. Dinamic si nu numai nu stiu cat de bine face. Un lucru e clar, nu mai exista cale de intoarcere, iar in 2-3 ani tot ce vom mai putea cumpara va fi full-hibrid cum le zic ei, desi nu stiu pe cine va incanta sistemul asta.
Viitorul e clar electric, iar noi de aici din Romania speram ca toate deseurile arse sa produca intr-un fel sau altul curent, nu fum/poluare.