Noua generație Kia Niro a debutat la finalul lunii noiembrie 2021. La acea vreme, producătorul a trecut în revistă modificările estetice, noutățile de la interior și a oferit câteva informații despre tehnologia "Greenzone Drive Mode" care echipează acest model.
Acum, Kia revine cu o serie de detalii tehnice, punând accent pe versiunea echipată cu sistem de propulsie hibrid. Celelalte două motorizări vor fi plug-in hybrid și pur electrică.
Așadar, comparativ cu vechea iterație, noua Kia Niro a crescut în dimensiuni. Lungimea măsoară 4.420 de milimetri (+ 65 mm), lățimea este de 1.825 mm (+ 20 mm), 1.545 de milimetri sunt trecuți în dreptul înălțimii (+ 10 mm), iar ampatamentul este de 2.720 mm (+ 20 mm). Coeficientul aerodinamic Cx este de 0.29.
Totodată, portbagajul va avea un volum de 451 litri, cu 15 litri mai mult decât înainte.
În ceea ce privește noul Niro HEV, acesta va fi echipat cu o versiune mai eficientă a motorului pe benzină, de 1.6 litri. CP, la fel ca înainte. Pachetul va fi completat de a doua generație a transmisie automate, cu dublu ambreiaj și 6 rapoarte.
Din ansamblu va mai face parte și un motor electric, cele două urmând să dezvolte împreună 141Suspensia și sistemul de direcție au fost revizuite pentru un comportament dinamic îmbunătățit. Totodată, habitaclul a primit mai mult material insonorizant pentru un plus de confort.
Revenind la tehnologia "Greenzone Drive Mode", aceasta comută automat din modul hibrid în cel 100% electric în zonele rezidențiale, în apropierea școlilor sau a spitalelor. Mai mult, recunoaște zonele preferate ale șoferului (introduse în prealabil în sistemul de navigație) ca fiind zone verzi unde rularea se face în modul electric.
Noua generație Kia Niro va debuta pe piață în cursul acestui an. Detalii referitoare la celelalte motorizări vor fi publicate ulterior.
via Kia
Back ontopic, artificiile de stil încearcă să mascheze o arhitectură de break crossoverizat destul de banală, dar funcțională.
Designul bordului îmi pare totuși reușit, cu integrarea ”esențialistă” a ecranelor.
(n.b. Dacă tot am lăudat-o, aștept să dobor precedentul record de 142 pălmi roșii încasate. :-))
Mi se pare mie doar, sau astia de la KN chiar incearca sa nu mai copieze germani? Ca asta ar fi o reusita fantastica pentru asiatici.
In rest, remarcabila aia cu "comuta electric in zona scolilor si spitalelor". Pai da... sa nu omoram copiii si batranii cu motorasele noastre de 1 litru cu enshpe filtre infipte-n c*r :))) Inimaginabil fratelemeu... "Safeteism" pana-n panzele albe.
Cum se ocupa dragele companii sub inaltul patronaj brucsalist de binele nostru, al copiilor, batraneilor si frunzulitelor. Aiaiaiai... ma simt tot mai bine in lumea asta plina de binefacatori... :)))) Simt cum castigam lupta dupa lupta pe frontul crearii "omului nou", a societatii tot mai alese, fratzesti, de adanca coeziune, incluziune si progres. :)))
OK, ma duc sa ma impusc. Revin mai tarziu...
Am citit un studiu, in care se spune ca cei care au plugin hibrid, nu prea le incarca...ptr ca LENE!
Oricum, cand dai peste 30k pe o masina plugin hibrid, nu cred ca te gandesti prima data la economie.
Ah, da...se gandesc la Pamant. :))
Parca vad ca are un radar, apare poc scoala, bang pe electric sa nu le pice laptele si cornul din mana copiiilor:)))