În urmă cu numai un an, Bentley rupea barierele tradiției cu primul său SUV: Bentayga. SUV care avea să devină și primul Bentley diesel, iarăși o sfidare a moștenirii sale. După această dublă premieră, un alt constructor exotic al Grupului Volkswagen se pregătește să încalce tradiția.
AM TESTAT: Bentley Bentayga diesel
Este vorba despre Lamborghini, care lucrează deja la un SUV. E drept că italienii au mai cochetat cu acest segment în trecut, însă niciodată nu au experimentat un tren de propulsie hibrid. Mai exact, pe lângă decizia de a ne oferi un SUV eminamente sportiv, Lamborghini promite și electrificarea lui.
Maurizio Reggiani, șeful departamentului de cercetare și dezvoltare Lamborghini, a confirmat deja că sistemul hibrid este în curs de dezvoltare și că el va debuta pe viitorul Urus, adică SUV-ul așteptat anul acesta. Oficialul susține că Urus va fi singurul model Lamborghini din gamă care va beneficia de o propulsie hibridă, Aventador și Huracan urmând să rămână produse fidele unităților de V12 și V10.
Pe lângă arhitectura hibridă, viitorul Urus presupune și adoptarea unui motor V8 bi-turbo, de 4.0 litri, iarăși o premieră în istoria unui constructor dedicat doar motoarelor aspirate.
Această soluție este favorizată însă de ingineri pentru că garantează mult cuplu, esențial în cazul unui SUV. Spre deosebire de Bentley, Lamborghini a exclus complet ideea unui diesel în gama sa de motoare încă de acum un an, când Stefano Domenicali, președintele companiei, a declarat că nu există astfel de planuri.În interviul acordat Autocar, Reggiani a declarat că designul lui Urus va fi specific oricărui Lamborghini, iar aspectul interior și exterior va fi cu mult îmbunătățit față de cel al conceptului cu același nume, văzut în urmă cu patru ani.
Inginerii se vor concentra și pe aerodinamică și manevrabilitate, având în vedere că Urus vrea să devină cel mai sportiv SUV din lume, o titulatură cu care se mândresc în prezent colegii de la Bentley și Porsche.Noul Lamborghini Urus ar urma să intre în producție la începutul lui 2018, însă este neclar dacă debutul se va face alături de motorizarea hibridă sau aceasta va debuta mai târziu.
via autocar
* In traducere ceva mai libera, rapacii egocentristi care (la noi cel putin) " ne fericesc cu "crearea de locuri de munca" - ce daca platite-n majoritate cu salariul minim?!...
E TOT un Lamborghini-n definitiv !
Clar insa ca gusturile-s subiective si pot diferi radical, dar in principiu designerii italieni zic eu ca au reusit integrarea unui vehicul atipic pentru gama supersportiva in stilul caracteristic marcii asteia "extremiste" pina la urma.
PS alaturi de Range Rover (cel mare si cel mic) este cel mai reusit design pt un SUV