Mitsubishi Outlander PHEV, adică versiunea hibrid alimentată la priză, a devenit rapid un succes pe piața din Europa. Fix atunci când nu se mai aștepta nimeni. Pe piața din Marea Britanie a fost cel mai popular vehicul PHEV mai mulți ani consecutiv.
Acum, Mitsubishi Outlander PHEV se pregătește de o nouă generație. Au apărut deja o serie de teasere și câteva informații preliminare. Potrivit acestora, SUV-ul va oferi o versiune evoluată a sistemului de tracțiune integrală Super All-Wheel Control, care promite mult mai multă siguranță în condiții dificile. Sistemul de tracțiune integrală va presupune două motoare electrice, unul poziționat pe puntea față și unul pe cea spate.
Mitsubishi susține că această arhitectură va garanta un răspuns prompt și că va oferi o distribuție optimă a puterii între cele două punți. Manevrabilitatea va fi și ea îmbunătățită, la pachet cu sistemul de frânare. Acesta din urmă va dispune de o soluție nouă pe puntea spate, gata să elibereze din presiunea aplicată roților față.
Noul Mitsubishi Outlander PHEV va dispune de 7 moduri de rulare, printre care și cele tradiționale: Normal, Gravel și Snow. Lor li se va alătura un mod Power și unul Eco. Nu avem informații despre celelalte moduri, însă e posibil să vorbim despre un mod 100% electric. Mitsubishi nu a dat detalii tehnice concrete, dar a precizat că noul Outlander plug-in hybrid va avea mai multă putere și o baterie mai mare comparativ cu modelul pe care îl comercializează în prezent.
Acesta este echipat cu un motor de 2.4 litri și o unitate electrică, ansamblul dezvoltând în total 224 de cai putere. Bateria cu o capacitate de 13.8 kWh permite o autonomie în modul electric de 39 de kilometri.
Noul Mitsubishi Outlander este așteptat să debuteze oficial în luna martie a anului viitor, mai întâi în Japonia. Abia apoi vor urma Statele Unite și celelalte piețe mondiale.
Dar Mitsi ăştia cu grupul lor, nu sunt în stare să inoveze baterii bune şi sunt extrem de zgârciţi să cumpere unele bune.
Apoi întrebarea : cât de repede încarcă? 5 minute?
Dacă e ore.... merită falimentul.
Dar să apreciem că este PHEV. Mă rog, mai în scârbă.
Nici Mitsu nici altii nu pot face (pe tehnologia actuala de baterii) un PHEV pe care sa merite sa-l incarci la drum lung (sau sa-l folosesti in modul electric bazandu-te pe statii publice de incarcare). PHEV este pt cine poate sa-l lase la incarcat peste noapte acasa (sau peste zi la serviciu); de aceea majoritatea au chargere de max 3,6kW (Mitsu macar s-a straduit sa ofere si optiune de fast-charging; din pacate la baterie de 13kWh, fast-charging e ~25kW).
La drumuri lungi partea electrica cred ca este mai mult un minus (metaforic vorbind).
Dacă facem același lucru cu un diesel de 2 litrii ai fi poate surprins cât de aproape stau lucrurile.
Dar dacă conducem și pe drumuri “normale” unde viteza este de 130/h știm clar cum stau lucrurile.
Cum am spus, este ok pentru unii in anumite condiții.