Dacă în urmă cu câțiva zeci de ani mașinile erau doar o adunatură de fiare și cabluri cu care ajungeai din punctul A în punctul B, cu timpul acestea au devenit mai mult de atât. În 2021, oamenii vor să interacționeze cât mai mult cu mașinile pe care le conduc.
Așa s-au născut sistemele de infotainment moderne, care devin pe zi ce trece tot mai intuitive. În urmă cu câteva zile, Mercedes-Benz a publicat primele informații și imagini cu noul sistem MBUX Hyperscreen. Acum, mai multe informații au fost publicate oficial, odată ce sistemul a debutat în cadrul CES 2021. Din cauza pandemiei de coronavirus, evenimentul a fost organizat în premieră online.
Tehnologia propusă de constructorul din Stuttgart încorporează un display curbat, cu lațimea de 141 centimetri, în spatele căruia se ascund nu mai puțin de 12 actuatoare (pentru feedback haptic, adică o vibrație a ecranului la fiecare atingere), opt nuclee si 24 GB RAM.
Nemții descriu acest sistem ca fiind creierul mașinii, cea mai inteligentă interfață om-mașină construită de ei până în prezent.
Prezența inteligenței artificiale face ca display-ul și sistemul de operare să se adapteze complet situației și mai ales utilizatorului.O noutate absolută pentru sistemul MBUX este "Mercedes Travel Knowledge", un așa numit „ghid personal”. Funcția evaluează constant harta (inclusiv poziția curentă și împrejurimile) și oferă informații suplimentare despre diverse repere de-a lungul traseului, de la clădiri sau puncte de interes, până la orașe întregi.
Spre exemplu, dacă treci pe lângă un restaurant, șoferul sau pasagerul pot să adreseze direct întrebarea: "Hey Mercedes! Ce poți să îmi spui despre această clădire?" sau "Hey Mercedes! Cum se numește restaurantul de pe partea stângă?".
Informația apare apoi pe display sau este împărtășită prin intermediul funcțiilor vocale.
"Mercedes Travel Knowledge" va debuta odată cu sistemul MBUX Hyperscreen pe nava amiral electrică EQS. Însă mulțumită update-urilor făcute direct din cloud, funcția va fi disponibilă și pe noul Clasa S.
Tehnologia propusă de Mercedes este acum mult mai intuitivă și ușor de folosit.
Cele mai importante aplicații, cum ar fi navigația sau telefonul, sunt întotdeauna afișate în partea superioară a câmpului vizual. Asta înseamnă că, pentru a le accesa, utilizatorul nu este nevoit să le caute prin diverse submeniuri.De asemenea, sistemul de inteligentță artificială aduce în prim plan cele mai folosite aplicații pe măsură ce interacționează cu utilizatorul.
"Când am dezvoltat sistemul MBUX Hyperscreen, ne-am concentrat în special pe client. Scopul a fost un concept care să nu distragă atenția șoferului, să nu implice operațiuni complicate și care să fie capabil să învețe multumită inteligenței artificiale. Rezultatul vorbește de la sine: MBUX Hyperscreen înțelege clientul din ce în ce mai bine și propune astfel o ofertă personalizată, înainte ca utilizatorul să facă click pe ceva. Aceasta este orientarea către client și gândirea digitală in 2021," a declarat Sajjad Khan, director tehnic și membru în Consiliul de Administrație al Mercedes-Benz AG.
via Mercedes-Benz
Pe de alta parte, vad ca Mercedes acopera toata gama de inteligenta umana. De la unul care isi permite pe merit un S Class pana la gen Kardashian caruia trebuie sa-i citeasca masina numele restaurantului de peste drum.
Si aici se vede diferenta dintre ce inseamna "craftsmanship" (maiestrie, mestesug) la Rolls, cu toate ledurile acelea inserate in plansa de bord, sau in plafon (totul trebuind sa fie perfect) si ceea ce face Mercedes cu un ecran care poate imita ce constelatie vrei. S-a cam dus un pic catre kitsch Mercedes cu ultima generatie de S-Klasse.