Detalii noi despre Dacia Bigster: motorizări hibride cu peste 200 de cai putere și prețuri de la 30.000 de euro

de Tiberiu Safta
Marti, 01.02.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacia Bigster, viitorul SUV al mărcii românești, va debuta în 2025. Potrivit zvonurilor recente, noul model va avea motorizări hibride care dezvoltă peste 200 de cai putere, iar prețul de pornire al acestora ar fi de aproximativ 30.000 de euro.

La începutul lui 2021, Dacia a prezentat conceptul Bigster, acesta fiind dezvăluit alături de alte concepte de la Renault, care fac parte din strategia Renaulution. Pe lângă prezentarea noului logo, care va debuta pe modelele de serie în acest an, Dacia a confirmat că noul Bigster va fi lansat în 2025 și va fi plasat deasupra lui Duster.

Până în acest moment se cunoaște doar faptul că noul SUV de la Mioveni va fi oferit exclusiv cu propulsoare electrificate. Nu se știe, cel puțin oficial, în ce vor consta exact aceste motorizări. Însă, conform unor zvonuri apărute recent, noul Bigster va fi oferit cu un propulsor de 1.2 litri, cu trei cilindri, turbo. Motorul ar putea fi oferit în trei configurații: un mild-hybrid de 48 de Volți, un hibrid convențional și o versiune plug-in hybrid.

Versiunea hibrid convențională va dezvolta 200 de cai putere, în timp ce configurația PHEV ar dezvolta 280 de cai putere, conform informațiilor neoficiale. Pe lângă unitatea de 1.2 litri, va fi disponibil și un motor mai mare, de 1.8 litri, care va fi aspirat și va avea mai puțină putere.

Cel din urmă propulsor va fi disponibil în configurațiile hibrid standard și plug-in hybrid.

Deși nu a fost confirmat oficial, prețul lui Bigster ar putea începe de la 30.000 de euro pentru versiunile hibride. Modelul va fi lansat în 2025 pe piețele din România și Europa.

via Autoblog

Comentarii (13)

  • 1.2 cu 280 Cai? Fie el și PHEV. Sunteți siguri? 1.8 aspirat în 2025? Nu că nu ne-ar plăcea, dar mă îndoiesc că va permite coana UE așa ceva.
    9 0
  • Informatiile sunt foarte interesante si promitatoare. Eu unul sunt foarte curios ce va propune in materie de offroad, pentru ca la aspect are nota 10+ din partea mea. Oare va avea caroserie pe sasiu separat? Stiu, greu de crezut, dar sa vedem. Pe puntea spate observ o rigida, potivita pentru offroad si frane cu discuri, discuri destul de mari as zice. Nu se vede un diferential acolo, ceea ce ar insemna va tractiunea spate sa fie asigurata de motoare electrice, asa ar fi logic, daca tot este hibrida. Iar garda la sol, ochiometric, este superba.
    Au si teaserele astea rolul lor, ne fac sa clocotim de curiozitate si nerabdare sa aflam date cat mai exacte, cel putin asa este la mine :))
    9 3
  • Nicu @Moldovean
    Eu zic ca este posibil un 1.8 aspirat in ciclu Atkinson, intr-un sistem hibrid tip e-tech, cum avem deja pe Renaulturile Clio sau Captur sau Arkana sau pe viitorul Jogger Hibrid. Daca sistemul ar oferi circa 150 CP, pentru mine ar fi excelent, nu-mi trebuie 200 CP sau peste, pentru ca in traditia Dacia, desi este mare, nu cred ca masina va fi prea grea. Plus ca aspirat inseamna lipsa unei turbine, adica lipsa unei piese complexe care s-ar putea strica (nu sunt paranoic, stiu ca rar se poate intampla sa se strice) si plus ca intr-un sistem hibrid nu este neaparat nevoie de cuplul unui turbo, ca vine electricul cu suficient cuplu, poate chiar mai mare.
    16 0
  • @Moldovean 1.8 in ciclu Atkinson, din cate am inteles...
    si celalalt nu cred ca e 1.2, cred ca e 1.3 tCe.
    8 2
  • @Nicu, jhv

    Ok cu 1.8 Atkinson, dar era bine să se menționeze și în articol.
    5 0
  • esti cam prea entuziasmat, stai sa apara si preturile, ca peste 30k e foarte relativ....daca va fi 50k cu tot ce trebuie pe ea, te-ar mai interesa??
    7 4
  • netam_nissan
    Da, e cu ciclu Rowan Atkinson = Mr. Bean.
    13 4
  • 30k eur se cam indreapta spre segmentul premium, chiar daca e o masina mare
    4 5
  • La un 1.8 l + hibrid standard sau plug-in practic n-ai mai avea nevoie de turbo, probabil vor scoate undeva la 130-150 cp, chiar dacă va fi în ciclul Atkinson, doar din motorul termic și va fi intersant de văzut cuplul, raportul cp/greutate și, și mai interesant, timpul obținut la 0-100 km/h.
    6 1
  • No Dacia for me
    In sfarsit, am trait s-o vad si pe asta... dacia de peste 30k Euro si banuiesc ca una dotata bine o sa tinda spre 40k. Din ce vad va avea plastic la greu :)
    6 7
  • Mircea Badea
    cine are nevoie de ditamai libarca? mai bine iti cumperi niste pfizer..
    2 8
  • Calingura
    Cred ca este articolul de 1 aprilie scapat mai devreme.

    Nu stiu cum scoate Dacia 280 din 1,2 si mai ales nu cred ca vor sa transforme marca in ceva similar Cupra.
    2 2
  • După cum arată, cred că va fi versiunea Lego. De la Bigster la Hipster, nu va mai fi decât un pas. Un pas mic pentru Dacia și un pas mare mare pentru Renault, ca să parafrazăm un astronaut celebru.
    6 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru